har haft en låååååååååååååång dag....
dottern lyckades ju ha sönder skorna IGEN imorse, dvs hon misshandanlade dragkedjan *tål att upprepas igen och igen och igen...* vi var på stan o letade skor efter ca 15 min övertalning av dottern som INTE skulle gå ngnstans m mig *vet inte hon att hon INTE är tonåring ännu?*
efter 2 timmar, m mkt övertalning, krystade skämt, 246 djupa andetag, 2 toalettbesök, 1 cheeseburgare, en dricka en youghurtglass och djävlar anamma så hittade dottern ett par kängor/stövlar...
riktigt riktigt snygga läderstövlar m snörning fram av märekt Canada snow för det ansenliga beloppet om 800kr... 800kr!!! jag tror jag blir tokig! djävla unge o kosta pengar!
nu fick vi ju iofs tillbaka de 480kr vid reklamation av de andra skorna samt att dottern fick en påföljd iform av indragen månadspeng denna månad *det gillades inte men va f-n hon ignorerar råden om hur man sköter skorna så vad göra?*
vi var hemma till 19.30 å då var det dags o göra läxor m henne...vikingatiden m miklagård, oden o jag vet inte vad (har aldrig gillat dessa fabler) och sen var det 20 oregelbundna verb som skulle nötas in och 1 sida matte...
nu ligger hon i sängen sen 5 min... jag har satt mig här efter att har hunnit äta maten som jag slängde ihop ngn gång runt kl 8 så nu har jag kramp i magen istället...
BLÄH!!!!
var bara tvungen o spy lite galla över det... det e inte allt jag har pratat m min pappa idag oxå ang födelsedagar och presenter vilket resulterade till att jag o dottern är BJUDNA till honom nästa helg *maken jobbar*
Kors i taket!!! efter 2 år e det så dags att träffa hans fru...
mamma blev inte glad o skällde ut mig och jag skällde ut henne och sen ringde pappa brorsan som ringde mamma som ringde mig osv osv...
sådärja!!!
:) :) :) Mår mkt bättre:) :) :)