• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Muffins - fika, träna, shoppa, äta, SOVA (skulle jag gärna göra).. hm... allt utom kämpa hårt...

har ni tentapub ikväll eller?!

• MuffinsTönt

fika - dem flesta tentar eller pluggar till en tenta.

träna - alla grejer är hos grabben. OCh jobbar nu. :o

shoppa - Vill!!!! Men har inga pengar. :(

sova - mkt lockande. :D

Funderar på att baka. Vickan, har du nån go, snabb recept. Inte mat tack. :D

• viktualia

Pizzabullar är gott och bra som mellanmål eller tilltugg till öl!

Pizzabullar 40 bullar

Deg
    5 dl mjölk
    1/2 dl olja
    1 tsk salt
    1 msk socker
    1 pkt jäst
    1 ägg
    12-13 dl vetemjöl

Fyllning
    250- 300 g ost (6 dl riven)
    10 stora färska champinjoner
    2 dl hackad spenat
    1 msk creme fraiche
    2 tsk oregano
    1 msk pesto

Värm mjölken till 37 grader. Häll mjölken, olja, salt och socker i en bunke. Smula i jästen och rör tills den löst sig,. Blanda ner ägget. Och häll sedan ner mjölet. Arbeta degen 4 min med elvispens degkrokar el liknande. Låt jäsa i 40 min.
    Riv osten. Finhacka champinjonerna. Blanda hackad spenat, creme fraiche, oregano och pesto.

Dela degen i två delar, när den jäst klart. Kavla ut till 35x45 cm. Bred ut spenatröra över degplattorna, strö över svampen och osten. Rulla ihop plattorna och dela varje del i 20 delar. Lägg dem på plåtar och låt jäsa under duk i 30 min.

Vispa upp ägget och pensla bullarna. Strö lite riven ost över. Grädda i 225 grader ca 12-13 minuter. Låt kallna på galler under duk.

• MuffinsTönt

Wow! Säg itne att du kunde det receptet utantill? :o

Ska se om ajg orkar ut och handla. :?

Men den receptet ska jag definitivt spara. Man vet aldrig. :D

Danke schön!!!

• viktualia

Muffins... du är i alla fall INTE med i klubben "vansinnigt nyfikna hobbydetektiver".. *asgarv*

För OM du hade varit medlem hade du upptäckt att jag har en hemsida där jag lägger ut mina favvorecept.. VÄLDIGT lätt att klippa och klistra.. *fnittrar ett bra stund*

• Makens Pela

Tillbaka efter videomöte och lunch. Så du mina övningar i G-borg Muffins? Mina arbetskamrate där nere trodde att jag fått en riktigt knäpp ska jag säga.

Mums, vad Pizzabullarna lät goda. Det ska vi spara till andra behov. Packa en picknick korg i helgen kanske....

• Jamsan

Pelan! Glömde säga det igår men jag dricker GÄRNA en flaska rött för dig imorgon

En flaska vitt för Frullan och en flaska rött för Pelan! Nån annan som vill göra en beställning?! Jessie och Snartis kanske?! Öl, drinkar, shots.... Allt går bra för imorgon ska jag slå klackarna i taket

• Jamsan

och på lördag ska jag baka pizzabullar och ligga i soffan hela dan SKÖÖÖÖNT!

• viktualia

Muffins.. jag ska förresten åt ditt håll i helgen.. dags att besöka svärisarna.. men jag vet inte om vi ska in till Gbg eller om det blir Alingsås istället.. vi får se

• Snart så....

ooohhhh JA!! :D :D
    Några glas rött och några tequila kanske?
    åhhh vodka lima, orgasm, skumpa
    Näää kan fortsätta i evigheter hahaha

Jag var en riktig slakstratt innan jag blev gravid. Mår alltid bäst(både på kvällen och dagen efter) när det blandas hejdlöst

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3