• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Jamsan

vickan och zozo
    känns bra att höra. Våra gäster ska ju också resa ca 60 mil upp till Norrland, så då är vi ju i samma situation och ni klarade det!

• Telemarkgrrl

Gaaaah, jag blir så trött på mig själv, jag är ett sånt pucko!! Idag var jag och köpte tre glasburkar för att jag skulle göra såna där saffranspäron som Vickan pratat om. Och nu när jag skulle sätta igång så inser jag att burkarna är för små. Men suck alltså.

• Jamsan

vaddå?? saffranspäron hmm är det gott
    och måste man ha dom i glasburkar eller??

• viktualia

Majsan - japp! jag har en liten specialité. saffransinkokta päron som man kan helkonservera i glasburkar med gummiring! Vrålgott!!

Och ditt bröllop kommer gå strålande - vi hejar på och jag bidrar gärna med festfixaridéer!

Är det någon särskild del av bröllopet som känns skakig än så länge?

• Telemarkgrrl

Ja, och jag som har köpt så fina glasburkar med gummiring.

Nog skulle det se lite knäppt ut med ETT päron i varje burk.

• viktualia

men Telestubben.... fniss fniss...

Du får göra lökmarmelad och stoppa i de små burkarna!

• Telemarkgrrl

Hahaaa, SÅ små är dom faktiskt inte!! Jag skulle få lökmarmelad så att det skulle räcka för resten av mitt liv.

Nä, det kanske inte är burkarna som är för små utan päronen som är för stora?!

• viktualia

fniss fniss....

kiwimarmelad kanske... lökmarmelad.... nån slags chutney?!?

• Telemarkgrrl

Men jag vill ju ha saffranspäron! Inte nån jämrans CHUTNEY!

• Jamsan

stackars dig tellis, men du kanske kan använda burkarna till att förvara saker.. karameller och sånt..

Vickan, det som känns skakigt är att vi måste fixa fotograf, liveband och solist. Toastmaster är fixad och han är duktig. Sen kan det nog vara skönt att ha ett värdpar som ser till att allt flyter. Det sköna är att vi ska vara på restaurang och dom ordnar med allt, dukning och sånt.

MEN jag LOVAR jag kommer skrika efter alla tips i vår!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3