• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Snartis! Så här i jultider kommer ett recept på saffransbiscotti. Vill du ha utan saffran, så går det bra. Häll i finhackad choklad med hög kakaohalt istället!

2 st ägg
    1,5 paket saffran
    100 g sötmandel
    100 g smör
    1 dl socker
    4 dl vetemjöl
    1 tsk bakpulver

ca 40 st

1. Hacka mandeln grovt.

2. Vispa ihop saffran och ägg, tillsätt rumsvarmt smör och socker till en porös smet.

3. Blanda ner hackad mandel, vetemjöl och bakpulver till en jämn och ganska kletig deg.

4. Fördela smeten i tre längder på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i 200 grader i 15 minuter.

5. Låt kaklängderna svalna något och skär dem på snedden i ca 2 cm breda bitar. Sätt in dem i ugnen igen för att torka mitt i ugnen i ca 1 timme i 75 grader varm ugn.

Tips: Gott till julkaffet och en perfekt present i jul.

• viktualia

Jag är vaken och på jobbet... kommer dock snart hamna i möten och då blir det väldigt lite BT på sisådär 2 timmar...

• Snart så....

tack för receptet :)

Ja jag såg att du skulle ha två jobbiga möten på fm. usch det är inte roligt så här innan jul.

• viktualia

Det ena mötet är "förmöte" till det andra.. helt hysteriskt.. ORKA.. blaj blaj.. har hamnat mitt i värsta såpan och vill bara SLIPPA allt sånt krångel NU.

Problemen kan sammanfattas så här: Jag är konsult. Min chef har skrivit ett otydligt avtal med kunden. En äldre kollega och jag har gjort jobbet åt kunden. Kunden är missnöjd och har gnällt hos chefen. Kollegan och jag ska ha "förmöte" där hon ska avslöja detaljer som inte chefen vet, eftersom kollegan har kontakter med kunden - fast en ANNAN representant än den som träffat chefen....

Jävla KNAS!!!!!!!!!!!

• Snart så....

usch vilken trist sits!! Lite av pajkastning kan det bli i såna lägen med tre parter.
    Jag har flera kollegor som jobbar likanade och det är ALLTID problem men jag sköter allt själv så HIMLA skönt.
    Enda personen att skylla på är en själv.

Lycka till Vickan!!

• Telemarkgrrl

Go morron små sötnosar!

Idag är jag på bra humör. Har tagit sovmorgon och så är det bara två morgnar kvar att gå upp innan det är dags för 16 dagars ledighet. Wiiii så skönt!

Oms - tack för dagens första skratt! Ditt bröllop tar ju alla priser, 600 gäster och levande tjurar och höns. Det måste du berätta mer om nästa gång vi ses.

Vickan - du har väl redan dragit på dina möten nu men ett stort STORT LYCKA TILL!!!

• viktualia

Jag önskar att vi framförallt slapp mellanhanden i form av chefen, han kan inte ämnet vi har jobbat med alls och det blir bara snurrigt! Men men... sånt är livet...

ingen kollega i sikte här än... undrar var hon tagit vägen...

• viktualia

hon ringde och är på g....

nu PomPomar jag nog lite en stund.. bökigt och stökigt alltihop.....

med lite pompom får jag upp värmen och blir lite laddad!
    Puss!

• Telemarkgrrl

Jag pom-pommar lite under ert möte sen, Vickan!

• Telemarkgrrl

Majsis! Hur mår du idag gumman?!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3