• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • start september

Styrkekram till dig FruL, det är bra takter att skjuta upp brytet till mens. Om inte annat är det ju kul att försöka på lördag när ni ses!

• Bröllopstokiig

Frullan: Hann ni inte med sex i morse då??
    Min kompis hade samma probs, men det var maken som var iväg, de hade sex på söndagen innan han drog och de överlevde därinne och när hon på tosdagen hade ÄL (kanske böj på måndagen, eftersom den kommer ca 12h senare) så blev hon gravid, de stannade och väntade på ägget i 2 dagar!

Jag hade stuckit hem 30 mil för att få till det om jag var du, dvs om ni inte fick till det i morse, eller är du redan i hålan?

• nu är jag fruL

ja den metoden att låtsas att man vet att det ändå inte tagit och att man då skulle bli mindre ledsen...ja den metoden fungerar inte alls...

usch tur att du hade maken till tröst.

Jag har inte märkt mer ont eller mer mens av rosenroten MEN vad jag dock märkt är att ÄL kommer mycket tidigare. mensen kom också tidigare sist. Så någon effekt har den ju helt klart.
    Jag skulle ha fått böj nu på lördag eller fredag som tidigast. men den kom redan idag. så rr verkar sätta sprätt på iallafall cykeln längd.

jag måste nu kolla när nästa ÄL är

återkommer

• nu är jag fruL

hej cicci
    Vi fick inte till det i morse
    maken fick lov att dra så sjukt tidigt. men vi hade 6 i natt... men jag tror tyvvär inte att makens simmare är överlevare
    då skulle det som sagt tagit tidigare...

jag är i hålan och maken var ju här för att hälsa på just med tanke på att ha 6 (romantiskt va )
    så det känns lite knäppt att jag ska sätta mig på tåget hem ikväll... han ska dessutom på julfest på jobbet. Men den kan han ju så klart strunta i...

hur ska man göra????

• Bröllopstokiig

ÅK HEM! Jag hade gjort det, ge honom en trevlig julfest hemma en stund sen kan han väl sluta upp på den han skulle gått på! Tycker det är värt vartenda krona att sricka hem! Fick du böj i morse så skulle jag gissa att det är stor chans att de skulle kunna fastna något just i kväll/natt.
    Om jag utgår från mig själv. Fick böj fredag morgon och fick till det på natten mellan fredag och lördag, kände iofs av ägglossningen då opga RR, men det tog!
    Det kan ju räcka om ni hade sex i natt, men jag skulle inte chansa, men så desperat är jag!

• nu är jag fruL

Cicci
    Ja jag funderar på att göra det faktiskt...
    Jag är också jäääääääävligt desperat.
    Men samtidigt så känns det lite dubbelt eftersom jag kanske har endo och då är det ju svårt att bli gravid.
    Fat man kan ju alltid försöka förståss....

• Bröllopstokiig

Man kan inte sitta och haka upp sig på att man har endo, visst så kanske är fallet eftersom det inte har tagit ännu, MEN å andra sidan är det folk som kämpar på mer än i 4-5 månader innan det tar (du är ju inne på 5 försöket nu, så många som det tog för mig). Så tänk positivt! Jag skulle tycka att det var underbart roligt att få berätta för ett ev barn hur man kanske till och med åkte hem för att man så gärna vill att personen i fråga skulle komma till världen....

Om det sen visar sig att det inte tog, då kan du iaf säga att du gjorde allt för att det skulle det!

• nu är jag fruL

helt rätt cicci !!!!

Du har så rätt min kloka lille uggla

• nu är jag fruL

skam den som ger sig. Försöker man INTE så blir det ju garanterat INTE någonting!

• mugglesfan

FAN fruLlan, vilken otur!!! Jäkla skit, lider med dig!

september, skit också, lider med dig också! Jag var jätteledsen sist jag fick mensen, låt och grät på sängen i en timme typ. Hmmm, hoppas det inte blir lika jobbigt denna gången...

Jag vill också säga att jag har haft dubbla känslor för när andra plussar. Samtidigt som man är glad så sticker det som sagt till lite och man undrar "men jag då? när händer det för mig?". Det är väl avundsjuka antar jag och det är väldigt skönt att det går att erkänna det här utan att man blir helt nerklubbad. Bara för att man är avundsjuk och vill att det ska hända en själv så innebär ju inte det att man inte samtidigt är glad för andras skull.

Dagens symptom: ingenting förutom lite flytning imorse och hård mage(?).

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???