• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

HA Moppy!!!!!!!!!!!!!!
    Låter ju jättebra!!!!!!!!! :)
    Känningar i äggisen som liknar förra gången! Mmmmmm! Hoppas!

Själv kände jag efter riktigt mycket när jag gick hem idag men kunde tyvärr inte känna något. HUr mycket jag än kände efter så har jag inga som helst symptom.... Suck!

• sweetstreet

Tja det ska vara gaser i magen då. Fast det kan ju annars ha att göra med att jag smält i mig pop-corn (brukar bli rätt "luftig" i magen då) och en hel kanna (!!!!) kaffe.

Jaja, den som lever får se.
    Försöker trösta mig med att jag får fortsätta dricka glögg fram till jul iallafll.

• Saffranin

Hej!

Ett litet meddelande från en som går in här ibland (oftare än jag borde... missade precis min tvättid för att jag fastnade i era beskrivningar av aladåber mm). Kan inte låta bli att kolla om någon plussat...

Önskar att jag oxå kunde vara med och delta, men jag tar snällt mina p-piller iaf fram till bröllopet i okt... Men sen j-vlar vill jag oxå vara med och ha symtom (men utan er då, som väl antagligen redan har barn eller är runda som ägg. När den förbannade mensen kommer kan ni ju alltid tänka på mig som inte ens får börja försöka förrän om typ ett år. Ni är alla LÅÅNGT före!!)

Helt oväntat kom den oxå, denna enorma längtan efter magar och barn (och inte blir den väl bättre av att hänga här heller, men jag kommer i a f bli expert på symtom)... Har alltid tyckt att alla överdrev detta med barn och så plötsligt bara. SKUMT!

Men men, ska nog försöka slita mig härifrån och istället ägna kraft åt bröllopsplaneringen.
    Lycka till alla!

• sweetstreet

Saffranin,

haha! Ja det är ju kul att se att vår tråd kan roa dig trots att du ännu inte börjat leta egna aladåber i brallan! ;)

Förstår om det känns frustrerande att vänta när du kanske redan vill börja med barnfabriken. Men jag gissar att det är ett genomtänkt beslut från både dig och mannen?

• Saffranin

Ja, tyvärr är det väl det... Passar inte så bra med vare sig jobb eller bröllopsplanerna just nu. Men träligt känns det!

• Berner

Moppy
    Det första "symtom" jag kände när jag var gravid första gången( för rätt länge sedan nu) Var att jag bara var tvungen att köpa en burk oliver, som jag för övrigt aldrig tyckt om tidigare,smällde i mig hela burken på väg hem från affären.
    I efterhand låter det ju sinnessjukt, men då reagerade jag inte alls på att det var konstigt. Sedan dess älskar jag oliver i alla former. Barn nr två var det sk "snusklubbor" och hårda/ omogna tomater.

• sweetstreet

Berner,
    visst är det lustigt!
    Jag har en kompis vars mamma var allergisk mot apelisner. MEN när hon väntade min kompis (som är äldst i syskonskaran) så fick hon värsta suget efter just apelsiner. Så hon struntade i att hon var allergisk och köpte massvis med apelsiner och åt. Och det konstiga var att då tålde hon de plötsligt! Inte alls allergisk. Så hon åt apelsiner under hela graviditeten men efter att min kompis var född så blev mamman allergisk igen och kunde inte äta apelsiner mer. Visst är det kansigt!!! :)

• sweetstreet

förresten Moppy!

Kan inte du också lägga upp ett foto på vår sida???? Vore jätteskoj att få se dig också!

Ja, gäller förstås alla er som man inte sett. :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???