Nä men usch... det där låter inget bra alls tjejer. Stor kram till er!
Jag har själv varit djupt deprimerad under en längre tid (flera år sen nu), fast det är inte riktigt samma sak för då fanns det inga toppar, utan bara en enda lång dal. Såhär i efterhand har jag insett att jag skulle sökt professionell hjälp, för det finns alltid hjälp att få. Vad jag än gjorde på egen hand så mådde jag inte bättre och tro mig, jag testade allt. Motionerade mycket som ska vara bra, likaså att skratta så kroppen tror att man är glad, jag umgicks mycket med vänner, men absolut ingenting hjälpte. Till sist gick det över av sig själv, jag bara vaknade en morgon och kände att klumpen i magen var borta och jag blev så lättad att jag bara grät. MEN då hade jag sumpat 20 månader av mitt liv när det borde varit som bäst. Så vad ni än gör, gör inte om det misstaget i alla fall är ni snälla! Jag har i efterhand fått veta av en psykolog att jag kunnat ta mig ur det på 3-4 månader om jag bara sökt hjälp.
Vet inte vad jag ska skriva, men det här blev i alla fall inget klämkäckt inlägg...