• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Vänner-fan

HEEEEEJ tjejer!!

Jag jobbar hemma idag, så nu har jag tillfälle att kika in till er litegrann!

Snart så,
    Jag gav mig ut på mamma-shopping ganska tidigt och hittade massor av superbra byxor och kjolar som man kan ha både innan, under och efter graviditeten. Det har hänt mycket på det området, branschen verkar ha fattat att de inte bara kan göra kläder man kan ha i några enstaka månader. Köpte bla. ett par svarta snyggbyxor med låg midja av märket Bigbelly. De satt jättebra redan innan magen kom och jag kommer nog kunna ha de fram till sista månaden i alla fall. Sen har många byxor resårer som man drar åt i början och släpper upp allt eftersom och det gör att passformen är bra jättelänge. Tyckte detta var superbra, jag kommer kunna ha de byxorna lika mycket som om jag inte varit gravid och köpt vanliga.

Cicci:
    Efter mitt första ul i vecka 10 då man såg hjärtat slå frågade jag om missfallsrisk. Min BM sa att visst, det KAN hända, men sannolikheten är bara runt 1 % (efter att man sett hjärtat slå)!! Jag tror jag skrev det tidigare i tråden, men det är ju så många inlägg så det är inte konstigt om du missat det
    Jag har för övrigt jättemånga kompisar som haft supersköna graviditeter utan symptom, så du behöver definitivt inte vara orolig. Men har ingen annan lyckats lugna dig lär ju inte jag heller lyckas

Skärgårds,
    Tror det var du som skrev att man ibland undrar om det är värt det, när man mår så illa. Modigt av dig att skriva så tycker jag! Jag kände likadant då i början, men har bara erkänt det för en annan vän som mådde likadant som jag i början av grav. Hon hade också känt så. Min make blev förfärad när han frågade om jag inte var LITE glad i alla fall och jag inte svarade. Men alla brukar ju hata magsjuka, hur svårt är det då att inse att man knappt står ut att vara i det tillståndet vecka efter vecka och inte veta när det ska sluta... Det positiva är dock att vi människor är starkare än vi tror och klarar av det vi måste! För mig gick illamåendet över runt v 12 eller så och sen dess har jag mått jättebra och varit glad!

Jag började ju känna sparkarna i slutet av v 19 och har sedan dess känt de några korta stunder varje dag. Det är häftigt! Det känns som om någon knackar lite försiktigt på insidan. Jag hade hört beskrivningar om bubbel, fladder och fiskar innan jag fick den här beskrivningen och det var den som stämde bäst tycker jag. Men hade jag inte vetat att jag var gravid hade jag trott att det var tarmarna som höll på.

Vad jag önskar mig i julklapp??
    Alla Vänner-program på dvd såklart
    Har de redan på VHS, men de är hemma-inspelade så jag vill ha "the real thing". Ha ha ha.

Nu väntar jag spänt på rapport från Koko och hoppas att den ska vara positiv!!

• mugglesfan

Syrran: lyckas du inte med uppladdning kan du mejla till mig så fixar jag det! Kan väl tillägga att muggles-mejlen inte är min vanliga så jag kollar inte superofta - ge mig gärna en hint om ni mejlar på den!

Aaaahhhh, nu närmar sig vindrickarafton med stormsteg! Halv fem blir jag upphämtad med sikte på delikatessdisken på ICA Focus (bästa mataffären i stada).

Imorgon kväll har vi julfest med jobbet och då blir det ädla drycker. På så sätt bra man inte plussat ännu för de skulle aldrig tro på några undanflykter från min sida - känd svamp som man är... Men jag skulle ge ung vad som helst för att INTE kunna dricka snaps på julafton - you know what I mean, knotch knotch...

• mugglesfan

KUL att se dig här igen Vänner! Ni som redan är gravida, himla kul att ni fortsätter besöka oss som fortfarande försöker tycker jag!

Ärligt talat, jag trodde väl aldrig att man skulle fastna såhär på en internetsajt och nästa bli vänner (känns det som) med folk man inte ens träffat IRL som det så fint heter! Helt galet...

Jag håller också tummarna för koko, och hoppas att allt går superbra, att de får bort allt som inte ska finnas där och inte hittar ngt elakt. Och att hon snart är på banan igen!

• Skärgårdsbruden

Muggles, ja jag fixade upplaggningen efter att jag lagt huvudet på sned och tungan i kors (vore ju pinsamt annars eftersom jag jobbar med webb, ha, ha). Hade ingen bild bara på mig själv förutom bröllopsbild och så tyckte jag det passade mitt nic också. Så förlåt om jag fuskat... :(

Vänner-fan: TACK! Skönt att höra både att du kände om det verkligen var värt det och att du nu mår mycket bättre, att det finns ett slut på illamåendet! Vissa stunder på dygnet känns det rätt hopplöst! Låter superhäftigt med sparkarna, det ser jag fram emot.

• Skärgårdsbruden

Nä, dags för en liten tupplur igen. vi ses senare! Luciakramar till er alla!

• Liten med Mindre

Ååå, längtar också efter lite symptom på något skoj. Så glad för er som börjar dofta plus - hoppas att det håller!

Det enda symptom jag känner är lite kvarblivet pirr i fötterna av en ynka mugg vinglögg. Räknase inte riktigt i samma liga som geléklumpar och ömma bröst.

Klämde på julmusik på datorn, utan hörlurar - så nu får grannen njuta lite. Liiite mysigt ska det vara på Lucia.

• Storasystern

Tack muggles, nu har jag lagt upp en bild!

Tack Skärgårds, just nu önskar jag mig en graviditet, av valfri sort, bara det funkar nån gång!!!!! Desperat? Vem? Jag? Nääääää....

• nu är jag fruL

Här är en till som är desperat
    Här
    hallåååååå
    här är jag
    Hoppatr upp och ner föär att visa hur desperat jag är

hallåååååå graviditeten
    var är duuuuuuuuu

• Snart så....

HAhaha Mindre vi har fått en HEL låda med olika cookies från vårt bolag i USA.
    Har just satt i mig kakor och en peppis-sandwish.

Hej Vänner, vad roligt att du tittar in :)
    När började du må illa och när slutade det?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???