HEEEEEJ tjejer!!
Jag jobbar hemma idag, så nu har jag tillfälle att kika in till er litegrann!
Snart så,
Jag gav mig ut på mamma-shopping ganska tidigt och hittade massor av superbra byxor och kjolar som man kan ha både innan, under och efter graviditeten. Det har hänt mycket på det området, branschen verkar ha fattat att de inte bara kan göra kläder man kan ha i några enstaka månader. Köpte bla. ett par svarta snyggbyxor med låg midja av märket Bigbelly. De satt jättebra redan innan magen kom och jag kommer nog kunna ha de fram till sista månaden i alla fall. Sen har många byxor resårer som man drar åt i början och släpper upp allt eftersom och det gör att passformen är bra jättelänge. Tyckte detta var superbra, jag kommer kunna ha de byxorna lika mycket som om jag inte varit gravid och köpt vanliga.
Cicci:
Efter mitt första ul i vecka 10 då man såg hjärtat slå frågade jag om missfallsrisk. Min BM sa att visst, det KAN hända, men sannolikheten är bara runt 1 % (efter att man sett hjärtat slå)!! Jag tror jag skrev det tidigare i tråden, men det är ju så många inlägg så det är inte konstigt om du missat det
Jag har för övrigt jättemånga kompisar som haft supersköna graviditeter utan symptom, så du behöver definitivt inte vara orolig. Men har ingen annan lyckats lugna dig lär ju inte jag heller lyckas
Skärgårds,
Tror det var du som skrev att man ibland undrar om det är värt det, när man mår så illa. Modigt av dig att skriva så tycker jag! Jag kände likadant då i början, men har bara erkänt det för en annan vän som mådde likadant som jag i början av grav. Hon hade också känt så. Min make blev förfärad när han frågade om jag inte var LITE glad i alla fall och jag inte svarade. Men alla brukar ju hata magsjuka, hur svårt är det då att inse att man knappt står ut att vara i det tillståndet vecka efter vecka och inte veta när det ska sluta... Det positiva är dock att vi människor är starkare än vi tror och klarar av det vi måste! För mig gick illamåendet över runt v 12 eller så och sen dess har jag mått jättebra och varit glad!
Jag började ju känna sparkarna i slutet av v 19 och har sedan dess känt de några korta stunder varje dag. Det är häftigt! Det känns som om någon knackar lite försiktigt på insidan. Jag hade hört beskrivningar om bubbel, fladder och fiskar innan jag fick den här beskrivningen och det var den som stämde bäst tycker jag. Men hade jag inte vetat att jag var gravid hade jag trott att det var tarmarna som höll på.
Vad jag önskar mig i julklapp??
Alla Vänner-program på dvd såklart
Har de redan på VHS, men de är hemma-inspelade så jag vill ha "the real thing". Ha ha ha.
Nu väntar jag spänt på rapport från Koko och hoppas att den ska vara positiv!!