• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

Fast det kan ju bli jobbigt för er när jag hänger kvar här, och både projektet och jag kallas mindre. Nåja, då får jag byta namn. "Mindres mamma". Mindre fick namnet först.

• Jessie76

Haha - Jag är här... Har heela skrivbordet fullt med papper Måndagar e värst

• _koko_

Moppy - de jag såg på apoteket stod på att de var även för gravida, och så kan de väl inte skriva om det inte skulle vara ok att använda dem?

Men det är väl alltid bättre att köra au naturel om man kan. :)

• BrudSommar2006

Snart så -grattis, grattis!! Synd att vi ska ha julfest här just idag så att jag inte kan komma ikväll och umgås med er, nu när jag äntligen klarar av att börja ge mig ut bland folk igen utan att kräkas på dem.

Jag provade apotekets åksjukearmband, det står att de är testade speciellt för illamående vid graviditeter så jag tror inte att det är någon fara att använda dem. Fast för mig var de helt värdelösa. Sedan provade jag Postafen åksjuketabletter som de rekommenderar att man ska prova innan man får receptbelagt utskrivet. De blev jag bara sjukare av men också värt att prova. Hjälper inte det heller så varför ligga hemma och kräkas i flera veckor när man inte behöver, beställ tid hos din vanliga husläkare och få Lergigan utskrivet, det är meningen att de ska ta hand om sådant innan man får sin första tid hos MVC. Lycka till och hoppas du inte blir så illa däran som jag har varit men då ska man nog ha otur!

I värsta fall får man strunta i lagad mat och leva på fil och nyponsoppa men det går det med.

Låt bli apelsiner, det är alldeles för starkt, det kan man bli riktigt dålig i magen av! Möjligen apelsinmarmelad på rostat bröd i så fall.

• Snart så....

Kommer nog inte att börja med något extra förrän det verkligen är illa.

Jessie, beskriv nu om molvärken och när det försvann

• Snart så....

Tack!
    tack Brudsommar, hade ingen aning om apelsiner var starka?? Någon annat man ska undvika?

• Bröllopstokiig

Snart så: Du ska bara använda sunt förnuft, man kan äta ALLT, jag blir så trött på alla som säger att saker är farligt eller så. Det man inte ska äta från vecka 11 är INSJÖ fisk, men annars kan man äta och dricka allt med måtta. De första veckorna så lever bebisen av gulekroppen, så den får ändå inte i sig ngt av det du äter, men i vecka 12 tar moderkakan över, då är det viktigare!

Förra gången jag var gravid levde jag på filmjöl, då mådde jag skit hela tiden
    Kroppen kommer säga ifrån själv, den funkar så smart, vad den vill ha och inte under graviditeten. Just nu vill jag inte har vin tillexempel, inte ens sugen! SÅ man kommer till detta allt eftersom....

• Liten med Mindre

Insåg att min truddelutt kan antyd att jag vill få barn nr 2 när jag är 64. HELT RÄTT!!! Absolut inte ens barn nr 1 före 33! *tjoar så att alla hör*

When I'm Sixty-Four (Lennon/McCartney)

When I get older losing my hair,
    MANY YEARS FROM NOW.
    Will you still be sending me a valentine
    Birthday greetings bottle of wine.
    If I'd been out till quarter to three
    Would you lock the door,
    Will you still need me, will you still feed me,
    When I'm sixty-four.
    You'll be older too,
    And it you say the word,
    I could stay with you.
    I could be handy, mending a fuse
    When your lights have gone.
    You can knit a sweater by the fireside
    Sunday mornings go for a ride,
    Doing the garden, digging the weeds,
    Who could ask for more.
    When I'm sixty-four.
    Every summer we can rent a cottage,
    In the Isle of Wight, if it's not too dear
    We shall scrimp and save
    Grandchildren on your knee
    Vera Chuck & Dave
    Send me a postcard, drop me a line,
    Stating point of view
    Indicate precisely what you mean to say
    Yours sincerely, wasting away
    Give me your answer, fill in a form
    Mine for evermore
    When I'm sixty-four.

• BrudSommar2006

Ris kan man må riktigt illa av, det är för hårdsmält. Möjligen att sådant där geggigt kinamatris går bättre. Ägg är ganska hårdsmält men för mig har det gått bra. Annars finns det flera syrliga frukter och fruktjuicer man kan bli dålig av men man får väl prova sig fram. Fet mat kan man få ordentlig halsbränna av men vad är väl lite halsbränna jämfört med att inte få i sig något alls så det har jag stått ut med.

I går var vi och hämtade en barnvagn vi fått av bekanta, det var snällt av dem, där sparade vi ju in några slantar i alla fall.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???