• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Snart så....

Hur räknar man dagarna då? Sista mensen när bloden verkligen började rinna var den 14 nov, blir det 4 veckor?

• Liten med Mindre

Tur för mig att nästa ÄL är veckan före jul, och inte julveckan. Hugaligen för att behöva roa sig i det tysta hos svärföräldrarna!

Ska shoppa stickor i veckan, så att jag är redo till helgen. Tar Bisolvon, om inte annat så för hostans skull. Det är ju ytterst retsamt att drabbas av hostattacker när det är som roligast - även om maken tycker det känns skoj. :D

• Liten med Mindre

Du ska se att du får må bra snartis. Skaffa hem åksjukepiller, färsk ingefära, torra kex och annat mot ev illamående. Sen kanske illamående experten Brudsommar kan komma med någora tips också om det vill sig illa.

Och känns det riktigt eländigt - tänk på Cicci som blir glad av en liten spya. :D

• Bröllopstokiig

Snart så....

Du är i vecka 4+0, alltså i vecka 5. Jag räknade ut åt dig att dmensens första dag är den 13/11 i stället, likabra att ta dagen då det börjar lite fint med drippelidripp, det gjorde jag.

Jag väntade lite med MVC jag vill bestämma mig för vilken som passade mig geografiskt bäst. Sen blev det mamma mia och jag rinde ett par dagar efter jag plussat, tycker du kan ringa med en gång, för att få tider, det är ju en del man ska gå på....

www.familjeliv.se/Artiklar/

• Snart så....

Ja, åt just en apelsin och då började magen leva j*vulen. AJJJ vad det drar och ilar...

• Snart så....

Cicci, fast mina bruna flytningar började ju redan på tis/ons innan. Ska man ta hänsyn till det?

Ahh jag ska nog till MVC som ligger i Farsta för det är närmast mig.

• Bröllopstokiig

4+0, så räknar Barnmorskorna, 4 fullgångna veckor och 0 dagar

Men jag säger att du är i 5e veckan, likväl som jag själv är i 9e veckan.
    Be om ett vul i vecka 7 eller så, då kan de mäta bebisen och kolla vad måttet överstämmer med för dagar gammalt det är, jag gjorde det och mitt flyttades fram en dag...

• Snart så....

Skulle inte ha ätit apelsin!!!
    Nu mår jag så jäkla illa...

• Moppy

Snart så: GRATTIS!! Jag visste väl det, lukten blev till ett PLUSS!!

Stämmer det alltså att du fick symptom (ont i boobsen) redan 2 dagar efter böjen? Det var som sjutton...

• _koko_

Kroppen är verkligen otroligt fascinerande - må dåligt av en apelsin...
    Stackars Snartis, hoppas det inte blir ännu värre framöver.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???