• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Liten med Mindre

God morgon, godmorgon!

Är efter helgen välimpregnerad med bebisgos, amnings- och förlossningshistorier, nappflaskor och spyfiltar. Fast det har varit rätt mysigt att hälsa på alla bebisar ändå.

Målar rött på naglarna för att få det att hålla sig borta från byxorna. Men jag har i alla fall väldigt normalt onda bröst så här före BIM.

Ska nog måla ett lager lack till. Det är ju i alla fall julrött. :)

• Snart så....

Godmorgon,

Välkommen Lilalady!

Klart du måste vara kvar Jessie. Spännande, du är ju inne på dag 32? Inga aningar efter mensen?

Åhhh vad tråkigt Frullan! Hoppas du använde manteln hela helgen och drack massa glögg.

Sweet: Brännande bröstvårtor, känner igen det hade det förra omgången. Gjorde ont, obehagligt att duscha mm. Fick det 2 dagar efter utslag på ÄL stickan.

• Snart så....

Föressten så har jag inga mer symptomer än att jag fortfarande har ont i höder boobs på utsidan.

Tror att jag kommer vara med i NNÄ klubben.

• Lilalady

Tack Snart så! Så gulliga ni är som hälsar mig välkommen :)

Verkar som det är många i tråden som närmar sig BIM. Stämmer det?

• Bröllopstokiig

Hello hello girlies!

Nä nu blir det spännande igen, ingen mens för Jessie, he he he kanske litet pluss att invänta!
    Och Snartis, inga symptom är bra, det vi har lärt oss i tråden är ju att man kan ha massa symptom på graviditet men sen kommer mensen, så det spelar inte så stor roll igentligen hur man mår, för man vet ju liksom inte... Det bästa är ju att inte mensen kommer

KOKO, jag ska inte till Dubai förrän i januari nu, så jag kan den 15/12 med. Jag kan när som helst, bara jag får träffa mina trådisar!

FRULLAN! Usch vad jag blir ledsen, man vet inte vad man ska skriva för att trösta, men men jag är i vart fall skit förbannad på din menskärring! Nya tag inför jul nu. Kanske ni kan få lite lugn och ro och sendan kommer det säkert att gå bra nästa månad, det är din tur. Det ända som är en tröst är ju att det är väldigt många som försöker upp till ett år.
    Jag tror i för sig att alkolhol och cigg etc försämrar både för mannen o kvinnan, så om ni har möjlighet att ta det lite lugnt med glöggen till nästa ÄL så skulle jag har gjort det! Man kan ju ge det ett försök i allafall!

Brännade boobs, ja du sweet, det kan dessvärre betyda allt möjligt har vi lärt oss. Jag hade en sidande känsla på BIM dagen, men sen har jag inte kännt så mycket mer. Jag har haft ganska få symptom, eller så glömmer jag känna efter ordentligt

Nu väntar en kund på mig, så jag får springa... hörs snart igen!

KRAMAR till er alla!

• Liten med Mindre

Just det - glömde, jag blev upptagen på lördag jag med. Får chansen att hälsa på mormor. Det får jag inte missa. Extra viktigt nu när jag ska fira julen med "nya" släkten för första gången.

• Snart så....

Ja fredag den 15/12 kan jag med. Vi kan ta en after-work träff?

• Liten med Mindre

15 dec kanske kan fungera. Ska kolla.

Blir så trött på kroppen - den har gett mig menskänningar i magen sen i fredags, fast i teorin är det inte dags förrän på fredag. Hur elakt är inte det på en skala? Tror ni inte jag går och hoppas nu att det är rätt "molande" känsla?

Pappersmuffar hej vilt och hoppas att inget ska börja droppa. Förmodligen börjar det nu när jag funderat högt över mina "icke-symptom".

• Buppi

Hej alla cyklande tjejer,

Jag har smygläst er tråd länge, men inte skrivit något inlägg (mest för att det betyder att jag erkänner för mig själv att jag är mer angelägen om att bli gravid än "blir det så blir det, det är ingen brådska").

Nu har jag precis gått igenom en vecka med lite olika symtom som jag aldrig i livet känt igen om jag inte läst alla era tips och historier. Jag har inte testat med stickor, men gissar att ÄL var någon gång i förra veckan.

Mina symtom:
    Måndag - "dragande" smärtor i nedre magen, tror att det var i äggstockarna?
    Onsdag - jätteömma bröstvårtor
    Lördag - något som måste vara en ALADÅB!!! (Tack för beskrivningen av den, har nog aldrig haft någon förut, men det måste ha varit det! )

Undrar vilken dag den verkliga ägglossningen var? Nu har jag drygt en vecka kvar till BIM (12 eller 14 dec). Räknar man från första dagen med rosa-bruna flytningar (12) eller första dagen med riktigt rött (14) ?

Så frustrerande att bara vänta och inte kunna påverka...

Återigen - tusen tack för alla era beskrivningar, det har hjälpt mig!

Jag återkommer när jag inte förnekar försökens allvar längre...
    Kramar från Buppi

• Snart så....

Hej Buppi, välkommen hit :)

När hade du mens sist och har du koll på hur många dagar du har i din cykel?

Jag brukar räkna BIM när det har kommit igång och är rött blod.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???