• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

stickor är alltså ägglossningstest!!! ;)

• sweetstreet

Fungerar i stort sett som ett graviditetstest. Man kissar på den och sedan mäter den ett hormon i kroppen som ska stegras innan ÄL. När man har hög nivå av det hormonet så visar stickan detta och då ska ägget enligt de visa lossna inom 24-48 (tror jag) timmar. Så om man har sex inom denna period ska man öka sina chanser att bli gravid.

• sweetstreet

Men nu måste jag packa ihop datorn och kanlla hemåt. Annars kommer jag döööö av hunger.

Ses imorn!

:)

• nu är jag fruL

morrn morrn i tråden
    och god natt sweet

hoppas att allt är bra med alla.
    Själv har jag knappt sovit alls... efter 10,5 timmar borta från jobbet är man tillbaka igen och sova...ja det blev nog sisådär 5 timmar. Grattis!
    Japp pigg som en mört...

page, det verkade som du fick svar på dina frågor omnär ÄL kommer igång. Jag har ingen aning om hur lång tid det tog för min att komma igång efter alla år med p-piller då vi inte alls var i barn-producerar stadiet då jag slutade. eller jo, vi visste att det kunde ta tid för kroppen att återhämta sig, därför slutade vi över ett år innan vi började försöka.

Men det där med smärta runt ÄL, så är det ganska vanligt. Jag har märrkt att precis som allt annat så har Min Äl börjar göra mycket ondare sen barnfabriken började. jag vet inte om det är för att jag känner efter mer eller vad det är. men ont gör det. och vissa månader mer än andra.
    Mensvärken som hållt sig borta under p-piller åren kom också tillbaka.
    Kul värre...
    Lycka till!

• Snart så....

godmorgon

Page, Min mens kom igång på en gång efter p-piller ätande under 12 år. ÄLen däremot kom igång efter 2 månader, gjorde väldigt ont och fick åka till gyn-akuten.
    Annars kan jag bara hålla med övriga tjejer och säga att allt gör ondare nu, båda mens och ÄL nu när babyverkstaden börjat.

Håller med dig frullan, inte pigg idag. Usch sover så dåligt när karln är borta :(
    Han jobbade som ett djur igår så förhoppninsvis kan kan komma hem ikväll istället för imorgon kväll

• nu är jag fruL

morrn snartis
    Usch stackare har du också genomlidigt en natt ensam i en säng. usch jag avskyr att sova själv. tycker om att ha maken att peta på under natten
    sover inte alls bra när jag är själv eller när jag sover på hotell för den delen. Men vad skönt om din gubbe kommer hem tidigt. Själv ska jag åka vid lunch i morgon eftersom vi får släkt invasion och måste städa lite innan.
    puss

• Snart så....

Frullan, när man har vant sig att sova ihop så blir det konstigt när han är borta.
    Sova själv på hotell har jag oxå jättesvårt för, konstiga ljud och dessa ventilerade rum *ryser*.

• Liten med Mindre

God morgon!

Sweetstreet - kan du inte leta upp en amerikansk kokbok där de har bullrecept (de gillar ju cinnamon buns där borta), och sen hälla i lite saffran i degspadet? Då borde ju proportionerna med mjöl och sånt bli rätt. Och sen baka ut till lussebullar.

Betty Crockers böcker har "klassisk" mat, kanske finns det något där? Eller någon mer bakinriktad bok.

Har haft ett aber att anpassa mina cookie-recept till svenska råvaror. Efter 15 år törs jag påstå att de är perfekta. :D

• Liten med Mindre

Har faktiskt inga bekymmer att sova själv. Möjligtvis att somna ensam hemma, men när det väl är avklarat sover jag gott.

ZzzzZzzz

• Snart så....

ahhh Mindre ett till recept att dela med dig?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???