• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • viktualia

spanade lite på Clas Ohlson och där fanns det ett gäng termometrar med både F och C... nåt att önska sig hemifrån Sverige kanske?!?

• sweetstreet

Tja det kanske vore bra.
    Är de kökstermometrar eller är det utomustermisar?

• sweetstreet

Aha, jag tror egentligen att jag bäst nehöveren som jag kan använda i köket.
    Utomhus är det inte lika viktigt att vara exakt. :)

• sweetstreet

Nu ska jag jobba vidare annars får jag aldrig gå hem ikväll.

Kram!

• Page

Hur lång tar det innan man får tillbaka en normal menscykel efter att man har ätit p-piller i mååånga år? Brukar man få så jäkla ont vid ÄL? Har knaprat piller så länge så jag minns inte hur det känns att Älossa. Jag har räknat kallt med att min cykel är på 28 dagar så vi har kört på stenhårt dag 12-16 men nu verkar det som om den är på 35 dagar. Skit, det innebär att vi har missat den egentliga ÄL!

Ni ska förresten vara glada för alla fantonsymptom! Jag har inte ens lyckats lura min kropp att känna några sådana. Då finns det ju lite hopp...

• Page

....ja, jag menar när man får symptom alltså, även om de är fejko.

• viktualia

page - ingen av trådbrudar verkar vara vakna... så smygläsaren griper in...

"Hur lång tar det innan man får tillbaka en normal menscykel efter att man har ätit p-piller i mååånga år? "

Det är väldigt olika från person till person. Mina vänner som ätit p-piller och blivit gravida efter att de slutat har väntat på turen i allt mellan en månad och nåt år....

• sweetstreet

Page,
    jag tror det är väldigt individuellt och tar olika lång tid för olika personer.
    Själv åt jag p-piller nästan 15 år (shit att det var så länge!!!) innan jag slutade i år. Och det tog ca 2-3 månader för mig att få igång en riktig mens. ÄL vet jag itne för jag började inte testa emd stickor förrän efter ytterligare några månader. Mest för att kolla att jag verkligen hade ÄL, samt att försöka se hur lång kin ykel var.
    Nu har den varit ganska stabil de senaste månaderna och jag har ca 33 dagar. Alltså en bit längre än standard på 28. Lite trist när man gärna vill ha fler ÄL per år, men så är det.

• sweetstreet

Jag rekommenderar att kolla med stickor eftersom man då får bättre koll på när man själv lossar ägg. Så man kan försöka pricka in det. Vi timade också helt fel när vi började pga av att min cykel var längre än de 28 dagarna.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???