• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • viktualia

apropå jul... jag vill ha lussekatter med vit choklad NU...... men kraft att baka - inte en chans...

• Snart så....

Ja Mindres recept verkar urgott, ska bak i helgen tänkte jag

• sweetstreet

lussebullar vet jag inte ens om jag ska försöka mig på iår. Gjorde tappert försök förra året men de blev inte bra!!!

Felsökningen gav:

Nr 1 ingen färsk jäst här bara torrjäst. Inte alls lika bra!
    Nr 2 gasugn, är inte alls van vid gas för jag har alltid haft elugn tidigare.
    Nr 3 har hört (av andra européer senare) att mjölet här är lite annorlunda vilket gör det svårare att baka med när man är van vid icke-amerikanskt.

Jaja, vi får väl se om man testar igen. De var goda om man åt dem direkt, men om de legat i bara ett dygn var de torra soå det dammade i munnen. :(

• sweetstreet

Man kunde ha dödat vilken inbrottsdtjuv som helst med en av de lussebullarna.

TJONG i huvet och det hade varit bättre än vilken gjutjärnsstekpanna som helst!

• viktualia

sweetstreet - här kommer receptfanatikern:

torrjäst går bra att använda, men man måste anpassa receptet efter det.. bl.a. genom att ha högre temperatur på degspadet. på svenska jästbolaget kan du säkert läsa på...

häll kesella i degen för att få den saftigare. torrt vetebröd är lätt att få till även i Sverige. Kesella på utrikiska översätts från ordet "kvarg" .. kesella är bara ett varunamn!

dra i extra ägg i smeten - kan också fixa till så att det blir saftigare!!

• sweetstreet

Aha!

Super!!! Tack för tipsen Viktualia!!
    Jag kasnke ska våga mig på ett försök til då. Fast det blir nog närmare jul för nu på lördag lär det vara dullt i köket med så mycket folk.

• sweetstreet

Är du bra på gasugnar också??
    Vet du ngt om ifall man ska ha lägre temp eller kanske låta brödet vara inne kortare tid i en gasugn jmfrt med en elugn?

• viktualia

gasugnar har ett stort fel och det är att de inte ger samma typ av värme som elugnar. Man kan inte få samma typ av "gratinerad" yta på mat som är gjord i gasugn.

nu var det länge sedan jag bodde med en gasugn... så jag minns inte alla tricks... ska rota lite i minnet!

• nu är jag fruL

mmmm gott med lussebullar
    Här på jobbet är det någon som har vrålbakat saffransbröd så det har bjudits på hela dagen.
    men en annan kan ju inte äta...

• Snart så....

Att ha kesella i lussebullar är helt överlägset godast. Sen använder jag aldrig så mkt mjöl som det står utan kanske 2/3

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???