• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

Lapinette: Jo men det är bara bra, och tack gode gud för det! Kallar den för Pickn
    Vi får hoppas att det tar sig för dig snart, vem vill vänta i 2 år. Phuu, då kan man ju snacka om att nästan ge upp, det kanske är därför de bli gravida då för att de slappnar av och skiter i det... ja jaja

• nu är jag fruL

lapinette:
    Skönt att det i alla fall såg bra 8ut hos gyn. Då kan man ju i allafall hoppas.
    Fast sen håler jag med cicci. Jag kommer döööööööö om det tar 2 år
    fast det är klart...så lätt kolar man vel inte...

men usch vad treist det skulle vara

• Moppy

Jag skulle också dö om jag fick vänta 2 år. Är redan nu helt utless på att alla runt omkring producerar bebisar till höger och vänster "åhh det gick så snabbt", " vi trodde det skulle ta 1 år men det gick på första försöket", "ska inte ni ha barn snart?!" JOOOO det skulle vi om det inte vore så att det inte har gått vägen ännu!!! Folk är så j-la okänsliga och puckade rent utsagt.

• Lapinette

Har en kollega som just nu är mammaledig. De hade givit upp (vet inte hur länge de försökt) och så vips blev de gravida. Hon är typ 38-39 år och mådde skit under hela graviditeten. Kunde inte låta bli att tänka "sluta klaga och var nöjd över att ni äntligen lyckades" men visst var det synd om henne som mådde illa hela tiden. Hon njöt inte alls.

• Moppy

hmm som ni märker är det syndast (!) om mig idag, är dessutom fortfarande krasslig.... :(

• Lapinette

Hinner bara tillbaks till jobbet efter gyn så kommer min kollega med fru och lilla bebis (född 2:a november). Är det inte typiskt?! Det fullkomligt dräller av små bebisar och stora magar på stan. Går inte att undvika.

• Moppy

det där kan jag också bli irriterad på, folk som blivit gravida men som klagar på hur jobbig det är och hur illa de mår. man får inte göra det tycker jag, när det finns så många som inte ens kan bli med barn och som skulle gjort vad som helst för att vara i deras skor...

• viktualia

Det där med tjatet känner jag igen.. och än så länge kan jag avfärda det med "näpp inte än". Förstår att det blir SKITJOBBIGT när man faktiskt försöker...

Tänk att folk är så HIMLA ouppfostrad och pinsamma. Man LÄR ju berätta för berörda personer när det är något på g.... ååååå blir så trött!!!

När vi sa att vi skulle gifta oss så var det blixtsnabba svaret från minst 20 pers (varandra oberoende): Jaha, ska ni ha barn?
    Baaaaaaaaaa som om man inte fick gifta sig för sin egen skull.... bu!

• Moppy

så som samhället är uppbyggt SKA man skaffa barn när man gifter sig. om man inte gör det sticker man ut och betraktas som konstig i mångas ögon. helt sjukt!!

• Snart så....

Ja det är konstigt!
    Så fort bröllop är på tal så kommer barnfrågan lika snabbt *skakar på huvudet*

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???