18 august i 2007?
Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?
Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...
Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?
Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...
sedan månger gäster bo utomlands vi planera också att sticker kort i mars-april... sen har gäster 4-6 veckor att svara så att vi kan sticker ut mer kort om några inte kan kommer, och de har tid fortförande att planerar att komma till bröllopet
min mamma göra kort hennes själv just nu faktiskt, men vi har inte bestämt oss precis hur texten ska se ut
Daia Gräddnos,
Menade du utgifterna (det som kostar) eller uppgifterna (det som ska göras)? Hur som helst, bada kan nog vara bra att sprida ut. Själv sa är jag lite dalig pa sätta igang och att fa saker och ting gjort...är lite av en sista minuten människa. Behöver lite press för att jag ska fa till ngt bra...
Jag är ett litet pysseltroll,sa för mig var det självklart att göra vara egna trycksaker. Det blir billigare än att beställa, mer personligt och sa tycker jag förstas det är jättekul. Även min blivande har tyckt att det varit roligt, att pyssla med Save the Date korten, men nu börjar vi bada tva att lessna; vi har varit lite för överambitiösa...insag inte hur lang tid allt skulle ta... inbjudningskorten kommer med all sannolikhet att bli i enklare stil...:D
Kommer inte i håg om jag har visat är min klänning, men jag hittade en bild på den på nätet nu, vad tycker ni?
www.finn.no/finn/viewimage&reference=3/866/365/3_-1994687727.jpg&adheading=Linea+Raffaelli+kjole+til+salgs%21&sid=7aI7AN5p9867273&pos=16&adTypeId=67
Daia Gräddnos,
jag har för mig att du visat oss en bild tidgare...men det gör absolut inget...vackra brudklänningar kan man aldrig se för manga utav! Vilken färg är det pa klänningen?
Själv sa har jag nu ändrat mig...det blir inte Pronovias klänningen som jag nämnde tidigare, för i lördags när jag var ute och provade klänningar, sa hittade jag en Maggie Sottero, som var helt fantastisk... Sa här ser den ut:
www.maggiesottero.com/dress.aspx&searchId=475755936&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=J994
Ska beställa den pa lördag...
Zandra
Min är i ivory. Jag trodde jag skulle hitta en klänning som inte var vit, hälst rosa eller ljusblå, men svårt... Beige blir jag blek i, så ivory är nog inte så dumt. Jag blir aldri brun om sommaren, bare lite röd, har rödbrunt hår, så champagnefärger ser hemskt ut.
Vilken färg skall du ha på din vackra klänning?
Ennu en fråga tjeier, hur gör ni med hår och smink?
Har hela tiden varit inne på att fixa detta själv. Känner ingen frisörer på den orten vi gifter oss, har sett bruder som inte alls var snyggt sminkade av "proffs" och vill inte lägge för mycket penger på detta...
Men nån stans måste jag kle på meg og fixa mig, och der vi skall bo (tilsammans med alla långväga gäster) finns det ingen stans att "gömma" sig innan vigselen.
Nu har jag hittat en frisör inte långt derifrån. Man kan boka hela salongen, ta med sig två tärnor, få håruppsettning, smink och naglar fixade samt mat och hjälp til påklädning för 3000kr. Jag tror inte jag får nån möhippa, bor långt från gamla kompisar just nu, så vore skönt att umgås riktigt med et par innan vigselen. Vad tycker ni? Har ni några priser att jämnföra med, eller vad tänker ni göra?
Daia Gräddnos,
Ivory är ju en väldigt fin färg: du kommer säkert att bli jättevacker!!! Dessutom sa är den väl kanske den mest populära färgen pa bröllopsklänningar just nu?! De butiker jag har varit pa har alla haft ett mycket limiterat urval av vita klänningar eftersom det är, enligt expediterna, fa brudar som vill ha vita brudklänningar.
Hmmm...jag är i valet och kvalet vad gäller färgen pa min klänning. Den jag provade var i light gold (samma som pa bilden), vilken är en lite mörkare champagne färg. Den passar mig jättebra...men jag är lite tveksam eftersom min blivande har föreställt sig en vit klänning....Tyvärr sa finns denna modellen inte i ivory eller champagne, utan i en färg som heter "Diamond White", men den är för vit för min smak... Tror nog att det trots allt blir light gold, men jag är inte 100% ännu...ska som sagt bestämma mig tills pa lördag...
Min blivande mann hade inte sett skillnad på vit/ivory/champagne :) :) :)
hej tjejer!
väldigt vacker klänning zandra!
jag såg så illa i vit! min klänning är diamond white. man kan märke skillnad i förg när de stnna två klänninger bredvid varandra, men annars inte tror jag... eller hur? light gold låta jätte fint och glamourous!
jag hade tänkt att göra sminks själv. det kan jag göra, och jag har chanel som är fint att använder och jag tror och vore inte så fint i en salon...kanska... hår... hhmm... det har jag tänkt på. men jag har köpt en super bra curling thing!... och det funkade perfekt... så, nu har jag bestämt mig att göra håret själv också... det också innebår att jag har mre råd för diamanter i vigselring! jag måste titta runt för clips och sådant saker för att hålla upp halv av mina hår.... jag ska har halv upp, halv ned... jag provade 2 veckor sen med tiara och slöja... oi! vad fint!