18 august i 2007?
Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?
Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...
Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?
Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...
En undran har ni träffat floristen än?
Min mamma ska fixa alla blommor men jag ska till hennes jobb o titta i alla tidningar o bilder o allt för att titta på olika buketter så jag kan bestämma mig för hur de ska se ut..
Vad spennande det låter med eran vigsel Terri! I februari åker vi ned til västküsten och då skall allt kollas upp, och vi skall prata med blant annat vigselförrättare för första och sista gång innan bröllopet. Vi vet inte hur vi skall ha vigselen. Känner ingen som sjunger/spelar, har dock et par kusiner som möjligtvis skulle kunne va kandidater... Får ta å prata med dom. Har ni som skall gifta er borgligt mycket "egna" tal/dikt/löften forutom musik? Vi vill gärna ha nåt mer enn enbart vigselakten (två minuter). Men vad?
Åh jag får panik om det där med vigselförrättaren... vem ska man välja? Hur har ni tänkt? Finns det många frilansare???
vi hittat vår vf genom en recomendation men hon har reklam här på BT också!
vi ska har några dikt, en eller 2 sång plus 3 typ av ceremony som sagt forut...
Vi hade inte bestämt hur de skulle se ut utan kom på det i butiken. Köpte material till ett provex som blev jättefint så nu ska vi strax in i stan igen och köpa materiel till resten av inbjudningarna. Så jag vet vad jag ska göra idag...
Ska fika med tjejkompisarna ikväll så jag tänkte faktiskt ge dom sina inbjudningar, annars hade jag inte tänkt skicka ut dom förrän i februari. Vi vill vara ute ett halvår i förväg, många arbetsgivare vill ju ha in önskemål om semester redan i februari och folk börjar ju planera tidigt så jag tycker det är bra att vara tidigt ute med inbjudningarna.
Majsan_älskar_Martin
Vi kommer venta lite med våra inbjudningar, alla vi vill ha som gäster i vårat bröllop har redan blivit varnade... Har också köpt papper, stempel och kuverter, men avvaktar att starta att göra dom... Måste ju ha lite tider och så klart med vigselförrättare.
Salomeh
Vi kontaktade kommunen där vi gifter oss, dom skickade en lista på folk som hade vigselrätt. Det var blant annat fartygskaptener, som "våran" skeppare (på båten vi gifter oss).
Terri
Kommer ni ha nåt personligt "tal"/"löften" till hvarandra? Jag undrar om det skulle va lite fint - med vad?
Daia Gräddnos
vi har prata att har egna lofter men m2b är lite nervos for det. men vi har pratat om att skriva de ihop. vi hade tänkte att jag skulle säga de på svenska för honom, och han skulle säger de på engelska för mig!
jag har tänkt att hålla en tål under middag dock... det är inte vanligt på en engelsk bröllop men det känns rätt för mig.
Teri det låter jätte fint... jag har oxå tänkt att jag ska säga mitt löfte på svenska och han på persiska... men han vet inte om det än :D hahaha
Fast jag tycker det är jätte svårt att skriva löftet själv...
Salomeh
man det behövs inte att 'write from scratch'! man kan använder de som finns och andra de en lite så att de är lite mer personligt kanske...