• tree

18 august i 2007?

Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?

Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • Salomeh

Hej tjejer,

Nu har jag även bokat fotograf och transport...musik är kvar men jag vet inte hur jag ska göra. Jag vill ju ha persisk musik oxå! :( Kanske lättare med en dj är liveband!?
    Korten har jag bestämt att göra själv. Ska anmäla mig till Pärlshoppen för en kurs och sen ska jag köra kort och pynta själv.... men att hitta kort, rätt färg, band, pärlor osv lär ju ta lite tid. men men...

Är det ngn som funderat på tårtan? Ngn som ska göra sockerdekorationen själv??? skulle vilja veta hur man gör det själv... var inne på att fixa hela tårtan själv men jag tror jag tar mig vatten över huvét då.

Gott Nytt År på er tjejer (& killar).

• Daia Gräddnos

Strax Gott nytt år!

Jag skall också göra kort själv, men det blir nog enkelt, hoppas jag...

Tårtan ja, den beställar vi genom cateringfirmat. Dom har även et konditori. Pris pr gäst för treretters+bröllopstårta/kaffe kostar 370kr, mot 325kr utan tårtan, altså kommer den på 45kr/person! Säkert et ganska vanligt pris, men mer änn vad jag hade räknat på. I vårat fall verkar det inte som nån möjlighet att göra mat själv då vi anlandar platsen vi gifter oss bara en dag innan alla andra gäster - måste prioritera tid till familj, pynta festlokal, administrering av vem som skall sova vart etc... Annars är ju både förrätt, efterrätt och tårta möjligt att fixa själv en tid i förhand!

• Daia Gräddnos

Salomeh

Vad betalar ni för fotograf?

• sahlena

Salomeh:
    Vet inte vart du/ni bor men Collection i uppsala har ett bra sortement och superbra bemötande. Vi har köpt våra kort från henne och sen pysslat hemma.

• Zandra

Salomeh,

Vad kul att du fixat ytterligare nagra saker! Grattis! Sjalva sa har vi precis kommit igang och borjat leta fotograf. Har hittat en 3-4 st som vi gillar och som vi tanker maila. En utav dem erbjuder ett brollopspaket for 630 Euro. Det innebar 5-6 timmars fotografering, ca 110 "pappers" bilder samt alla bilder pa CD. Vad tror ni om detta? Verkar det vara en vettig prisniva?

• Zandra

P.S. Jag glomde att skriva att det ingar digital redigering av "alla" bilderna. Undrar om det ar for de tryckta bilderna...det kan ju knappast vara for alla digitila bilder...hmmm....maste maila och fraga dem!

• Salomeh

Daia Gräddnos: Vi betalar 14000:- för en heldag. Kanske för mkt...men jag vill gärna ha mååånga bra bilder :D

• Salomeh

Och vi skulle få alla bilderna redigerade..(Om vi ville) hon sa att hon till och med kan fixa mina tuttar om jag vill :D (eftersom mina är små)

• tree

hej tjejer!
    jag har varit i usa över jul och ny år men nu är jag tillbaka!

så mycket har hänt med bröllopsplanneringen. min mamma har gjört våra inbjudningskort och vi har köpt många saker i usa sedan det var mycket billigare där. t.ex tack kort, rosen blad, blommer korg etc...

jag vänta nu för att prata med en fotografer som har rätt pris och är ledigt för vårt datum... snart är alla vitiga saker bokad!

• Majsan_älskar_Martin

Idag ska vi ut och titta på material till inbudningarna...

Svar på tråden 18 august i 2007?