18 august i 2007?
Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?
Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...
Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?
Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...
Hej igjen!
Jag skall ha min syster som "tärna" och min blivande mann skall ha sin bror som "bestman". Min tärna skall få gå i vad hon vill slags klänning, inget som matcher fargtemaet (stackars tjei i så fall). Inga näbbar eller annat, jag tycker inte om barn.
Oj, vad negativ jag lät i det förra innlägget - detta är problemet med att inte kunne "prata" med folk på riktigt! Och svensk är ju inte mitt modersmål. Jag menade bara att min syster skall släppa vara nån "julpynt" för mig, och att vi inte kommer att ha några barn på vårat bröllop (har inga själv, och veldigt lite vänner som har det - det kommer antagligen två som ammar - och dom får givitvis ta med sina).
Hoppas ni forstår!
Hej girls!
jag köpt min klänning igår! det var så spännande! jag kunda inte sova!
som Daia G har jag köpt en som är kanske en lite för lite (1-2cm). men, den nästa storlex skulle vara 4cm för stort så... kanske jag masta har det syn in en lite gran, dock tjejen in bröllopsaffär sa att värje brud gå ned i vikt innan bröllopet, mer i de senaste veckor innan bröllopet... så, forhhopnningvis ska det passer mig perfect på vårt stort datum! jag köpt också tiara och slöja som passade perfekt med klänningen!
det var inte så lite att jag inte kunda zip it up... det var ok, och det var comfortable bara inte helt perfekt i storlek just nu.
Terri,
skont att hora att det klarnar da man val borjat prova klanningarna...ocn nu har du till och med kopt en; GRATTIS! Hoppas vi kan fa se ngn bild snart....vi andra 18-e augusti brudar ar nog alla nyfikna...
Ingen fotograf funnen annu, men igar pratade jag med min syster (hon ar florist) om brudbukett/blommor. Kanns otroligt skont att kunna lamna over det till henne -jag behover inte tanka sa jattemkt pa hur jag vill ha det...hon kanner ju mig och vet vad jag gillar, sa jag behover inte bestamma sa himla mkt. Jag bara talade om pa ett ungefar vilken form jag tankt mig och farger, och sa kom hon med forslag pa blommor (som jag tycker om)...Jag kommer att ge henne fria hander, pa sa satt blir det ju ocksa mer av en overraskning nar jag val far se buketten.
Alltså en fråga... ser era pojkvänner klänningen? lite svårt att gömma när man bor i samma lägenhet....eller hur gör ni?
Grattis med klänningen Terri, kan vi få se en bild? Det skall nog gå bra med oss som skall sy ut... Håppas jag - kan också zip it up, och ok när jag står - men när jeg böjer mig - inte heeelt komfortabelt..
Salomeh, vi bor i en tvåa, och min blivande vet ju självklart i vilken klädpose den hänger i, men jag tror inte han tittar (?). Inte SÅ noga om han ser den, han vet ju inte hur den ser ut på mig ändå. Tveksamt att han fattar annat enn färgen.
Vad bra med en florist i familjen Zandra! Jag har inte hittat nån blom-affär (vad heter det på svenska?) i närheten ens. MEN; nu har vi ihverfall koll på lokal, övernatting, catering med middag, tårta och serveringspersonale, vigselplats/transport och vigselförrättare, fotograf, klänning medh slöja och "scarf" (sista har jeg nyss lånat, vad om det är kallt på båten). Nu kann det mysiga börja; gästlista, berätta vänner och familj, tänka på hur vi kann spara på det som är kvar; papper o sånt... Ja och så har vi ju köpt servetterna - hihihihihi!
wow! spännande! jag har inte tänkt så mycket om blömmorna, men det ät klart att de skulle vara red roses!
jag vill inte att min m2b ska titta på min klänning innan den stor dag! men vi också bor i en tvåa så han ska ser var det hänger. men... jag tror inte att han skulle oppna påse för att titta... jag tror att han kan vänta!
om du vill se en bild av mig på klänning kan du skicker en mail till brud1808@yahoo.se det var inte hög qvalitet för att det var tågit men telefonkamera!... men iaf kan man ser hur det ser ut... och tiara och slöjan och halsbanden som jag har köpt också! jag ska hämta klänningen på söndag så det är så spännande... och min m2b ska köra mig till södertälje så det är ganska roligt!
vi har organaserade ganska mycket som du Daia G!
det känns så bar att har nästan allt under kontrol. nu har jag köpt klänningen och alla extra sakar utom skor, vi har bokad vigselförättare, fest lokal (när vi ska gifta oss också), bröllops bil, bröllopssviten, vänner som ska ta foto och spela tvärflute under vigsel, och hoppas ska vi boka en band under den här helgen också!... nu kan vi föreställa oss hur allt ska kommer bli på bröllopsdagen!
fest lokal (när vi ska gifta oss också) borde säger fest lokal (VAR vi ska gifta oss också!