• tree

18 august i 2007?

Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?

Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • Lokatten

Man får se hur hår o allt kommer att se ut...
    Hur många tärnor ska du ha? Jag ska ha en min kära syster.

• tree

jag ska har 2 tärnor. min bestis från england och en vännina här i stockholm

• Zandra

Hej! Här är en till som ska gifta sig den 18:e augusti. Ni andra verkar ha kommit väldigt langt i er planering. Själv sa har jag precis fatt bekräftelse fran kyrkan. Festlokalen är ocksa bokad, men sa mycket längre har vi inte kommit med planeringen. Det ar lite krangligt ocksa eftersom jag och min pojkvan bor i England, men vi ska gifta oss i Tyskland. Tur att det mesta gar att hitta pa Internet. Kommer att aka över till Tyskland pa nagra veckor, men far nog redan nu börja leta fotograf...

• tree

Hej Zandra

Det måste vara svart för att hitta alting i tyskland. Är din m2b därefrån?

• Salomeh

Hallå tjejer, jag blir stressad när jag läser den här tråden... letar fortfarande lokal...har inte kommit igång med ngt annat. :(

• tree

worry not!

jag har gört allt sedan de sista 3 veckor bara! så är det inte så farligt!

• tree

salomeh

har du bestämt datum ännu? ska det vara 18:e som du önskade?

• Daia Gräddnos

Hej tjejer

Vill absolut inte stressa dig Salomeh! Men jag har gjort ännu en sak; bokad fotograf. Kjände mig tvungen, det fanns ju ingen kvar! Han skall ha 1200kr för resan (åker från Göteborg), men var annars ganska billig tycker jag. Nu skall jag ta det luuuuungt!

Tror nästa grej blir å prata lite mer med tärna och bestman. Har redan frågat och dom har sagt ja. Jag har min syster, M2B sin bror - blir bäst så, så blir ingen kompisar besvikna...

Det blir mycket svårare att "hitta" en toastmaster bland gästerna - har ingen som utpekar sig. Tror dem måste bli så att tärna och bestman tar detta uppdraget också... Dom är yngre enn oss och inte så vana vid att tala i forsamlingar, men vi har mycket god kontakt så jag tror det är väl så viktigt. Nån som har gjort sig några tankar om detta? Känns som man bör fråga om detta ganska tidligt, inte på grund av planeringen, mest för att dom inte skall känna att det är ett jobb som dom får för att vi inte hittade nån annan...

• Zandra

Hej Terri,

Ja min kille ar tysk. Har sjalv bott i 2,5 ar dar vi ska gifta oss. Det ar dock som jag namde tidigare, lite krangligt nar man inte ar pa plats sjalv, fast vi far mycket hjalp av hans foraldrar.

• Daia Gräddnos

Välkommen till tråden Zandra (får jag väl seia även om Terri er TS :)

Jag vet hur det är att inte bo i samma land som man gifter sig - Vi bor i Norge, min kille är svensk och jag är norsk. Vi gifter oss på svenska västküsten. Jag har ingen aning vad som finns der (annat änn att vi har sett lokalen) och alt går via mail. Svårt, men mycket har gått bra!!!

Svar på tråden 18 august i 2007?