18 august i 2007?
Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?
Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...
Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?
Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...
Daia GN: i vilken stad/ort pa vastkusten ska ni gifta er? Ar det dar din kille kommer ifran? Har han kvar sin familj/vanner dar, eller maste ni fixa det mesta sjalva pa Internet?
Zandra
Vi gifter oss utanför Hamburgsund (Tanums kommun). Och nej, min kille är från andra sidan av landet... Så vi får ingen hjälp derifrån, alla gäster åker lååångt, och alla anlandar omtrent samtidigt - vi också! Stressigt, tja, här är det internet som gälder!!!
Har sjalv bott lite mer drygt ett ar i Goteborg; det ar verkligen vackert dar pa vastkusten. Blir det brollop med havstema, eller hade ni tankt er ngt annat (farg)tema? Hur kommer det sig forresten att ni valde Hamburgsund, da ni inte har nagon anknytning till platsen?Har ni varit dar pa semester, eller?
Zandra
Vi var tvunget att välja nån ting norrut på västkusten då jag har familj och venner över hela Norge som måste först flyga till Oslo, sen åka vidare med bil/tog/buss. Därför hadde vi bara detta området att välja på. Vi hittade et vandrarhem i Heestrand som hadde dom kvaliteter vi såg efter; tilräckligt med beddar, ingen deadline för när det ska va tyst på kvelden, catering i närheten, parkeringsplatser, nära en kai etc.
Daia GN,
Gick tillbaka i traden och läste att ni ska gifta er pa en bat, det later jätteskoj. Kul med lite 'annorlunda' platser. Själv sa är jag rätt sa traditionell utav mig, sa det blir kyrklig vigsel. Det tog sin lilla tid att hitta en fin kyrka inte alltför langt bort fran festlokalen, men det blev alltsa klart i mandags. Och idag fick vi beskedet att prästen vi helst ville ha (han är fran en annan kyrka), är ledig och har tackat ja.
Bitarna börjar falla pa plats...
Fast vet ni vad tjejer...jag kommer att bli gift före er. I Tyskland är det nämligen som sa att det inte räcker med at ga till kyrkan, utan dessförinnan sa maste man gifta sig borgerligt, sa det gör vi dagen innan, den 17:e.
Hur gar det för er andra???
Mary81: har du hittat ngn kopia av "din" klänning pa E-bay ännu?
Zandra
Roligt med "två bröllop".
Nu skall jag börja titta på saker som inte har nån hast, men som jag kanske kann hitta billigt Sverige - så om vi åker en tur så vet jag vart jag hittar (elskar att spara pengar!!!)
Hej Zandra! Vad kul med en till 18 augustiare! Det går inte så bra med mitt klänningsökande. Jag antar att jag måste skriva mail till nån av de som gör kopior och fråga om det kan göra den modellen jag önskar. Men har inte bestämt mig än vilken jag vill ha. Förstår att du fick lite panik när du fick se hur långt alla kommit i sin planering. men jag har bara bokat kyrka och festlokal iaf. har skickat iväg ett mail till en fotograf men han svarar ju aldrig
Vi ska ocksa gifta oss den 18 augusti, i Helgesta kyrka med festen pa Rockelstad. Vi bor ocksa utomlands sa det ar lite trixigt att fixa med allt.
Jag skickade en massa mail till olika blombutiker och fotografer och sen kan man valja mellan de som svarar snabbast och verkar trevligast. Var lite stressad forra manaden, men sa fort man har fixat en grej sa kanns det battre och sa kan man ta itu med nasta. Och sa far man be mamma eller kompisar om hjalp. Mamsen ska sy klanning sa hon stressar nog mer an jag gor, har hittat ett monster pa McCalls och ska bara andra lite pa armarna. Det ordnar sig nog!!!
Hej Mello, välkommen!
Var bor du nu? För mig som inte är svensk, vart är Helgesta/Rockelstad?
Känner presis som du att nu kann man slappna av lite, eftersom dom viktigaste posterna är i box.