2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
MsNordqvist
känns som ja litar mera på en "drog" än en "ballong" i såna tillfällen....ialf just nu så som vi lever nu. Ärligt talat så är en ev graviditet min värsta mardröm (förutom missta m2b då). Det e lite privat problem bara för min morsa blev gravid vid 19 o "lämnad ensam" med inget arbete eller hem och ansågs vara ett misslyckande av alla omkring henne(från både min farmor o mormors sida)...jag behöver verkligen inga såna "pikar" av samma männikor att jag är precis som min mor.
Jag har själv inte någon vidare lust att vara gravid nu eller ens direkt efter vi gift oss....det finns bara inte i planeringen eller känslomässigt. Vi vet inte ens om vi ska ha några alls nämligen.
Vi tänker mest som Bridget Jones just nu: skrikande bajsmaskiner...som kostar massor av pengar. Och vi kan inte försörja oss själva helt än. Hade inte varit snällt mot någon part.
B & S:
Jag har heller ingen större lust alls att bli med barn nu, det passar bara inte helt enkelt. Och rätt skötta så är ju kondomer lika säkra som p-piller, så det låter mig vara ogravid OCH opåverkad av läskiga hormoner
Nu har jag bakat en andra sats med kanelbullar - luktar mums i hela lägenheten!
Jag är så förkyld. Usch. Plus att jag har en liten kisse i närheten som vill äta upp allt garn han ser. Trippade just iväg med ett nystan i munnen. Jaja...
MsNordqvist: Mm, så gott det låter med bullar!
InaHjärtarAdam: Härligt med extra pengar!
drömbrud: Så skönt att du fick iväg ringen. Väntar på uppdatering om THE ring.
Om barnfrågan. Jag är så pass ung att det verkligen inte funkar med barn (bor fortfarande hemma och så ). Har funderat lite kring det och kommit fram till att jag åtminstone ska ha en ordentlig utbildning och hunnit jobba lite före. Så inom ett tidsperspektiv på 5-6 år kanske.
Jag har dessutom börjat fundera om inte bröllopet skulle kunna äga rum nästa år tillochmed. Isåfall på slutet av året. Men man får ju se. Det kanske bara är förkylningen, jag tänker inte klart.
e det bara jag som längtar efter bebis?!?
Mitt ex är på TV!
längtar me efter bebis..
Ina:
Jodå, nog längtar jag också efter bebis. Men det passar inte just nu
InaHjärtarAdam: Ibland skulle jag vilja ha barn på studs, men sen kommer jag på att det inte funkar nu.
Det är väldigt lugnt här nu tycker jag
Jag håller med. Alla har väl viktigare saker för sig.