2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
B & S:
Under magister(4år) är det kandidat (3år), är det det han kommer få? Eller kommer han få ingenjörsexamen? Min sambo har pluggat i 5 år och har civilingenjörsexamen.
Ina:
Tufft att beställa klänning snart!
Idag var jag och provade klänning för första gången :D :D :D
Jag gick förbi en affär, och så helt plötsligt var jag inne och letade bland klänningarna.... Jag provade en Nixa 416, den var sååå fin, och satt mycket snyggare än jag hade kunnat föreställa mig! Jag bara går runt och längtar till nästa gång jag ska leta klänning, ska försöka övertala fästmannen att följa med imorgon :)
Brud 2008:
sådär var det för mej med, kunde bara inte hålla mig. hehe..
visst är det underbart att prova brudklänningar !!! :D
Ina: Det var helt underbart, och vad SNYGG man kände sig :) Brudklänning måste vara det mest smickrande plagget som finns...
Kändes lite smått bisarrt att ta av sig jeans och t-shirt och ta på sig en hellång klänning i tjockt tyg med två meters släp dock ;)
MsNordqvist
Vad jag uppfattat så får han nåt i stil med ingenjörsexamen eller civilingenjörsexamen. Han har gjort 3år till Juni men det är någon ny utbildning som Ericsson har tillverkat för dem anser att det ska behövas på marknaden nån blandning mellan projekledare och programerare.
Han har sagt att här i Sverige skulle en ev lön gå på 17 efter skatt o utomlands blir det grymt mera. Där är det nåt runt 30-40 för England och Danmark o 50 för Tyskland?! Lät väldigt mycket tycker jag ialf....vet inte vart han fått uppgifterna ifrån direkt men man kan ju hoppas får ett jobb inom detta över huvudtaget eftersom det är det som han är bra på och tycker om......ibland är han lite "otrogen" med sin älskarinna.....datorn! Då får man peta på honom o komentera att man existerar också hahahaha....
B & S:
Civilingenjör på 3 år, då måste han ha läst i en takt på 170% eller nått. Däremot är man ju högskoleingenjör efter 3 år
Min sambo är civilingenjör och har jobbat på Ericsson i 2,5 år nu och får ut ca 17000kr efter skatt, så det kommer nog din sambo också göra efter nått år Härligt va?
Och ja, lönerna utomlands för såna jobb är grymt mycket högre! (Försöker få min sambo att söka jobb utomlands...)
woohoo, jag är så glad!! idag diskuterade vi barnfrågan igen och kom fram till att vi ska börja försöka på riktigt mars-08!!!
MsNordqvist
asså så du vill vill flyta utomlands? först ville jag det med eftersom det såg ut som min framtid skulle sluta som hemmafru pga inga jobb i Sverige o dem som finns passar inte min skada o visa andra är ju såna man inte ens kan utvecklas inom. Då tänkte vi att vi kunde lika bra dra utomlands om han tjänar mera där.
Men nu kanske jag ska få chansen o ha eget företag ialf o om det går bra så kanske vi stannar vilket e skönt för då behöver man inte oroa sig för nåt nytt språk heller. Engelskan är ju flyttande o ja kan en hel del slang tom. Jag hade INTE alls sagt nej till en flytt dit. Tyska gick inte bra o lära sig o det är dessutom fult. Danska e faktiskt rätt svårt o fatta....tycker vi e vi ialf. Annars e ju Danmark rätt trevligt o har samma natur nästan som Sverige.
Vi har funderat lite löst på norge, både apotekare och sjuksköterskor tjänar betydligt bättre där, plus att det inte är så långt att flytta från gbg... Men jag vet inte om jag hade velat flytta utomlands faktiskt... jag känner mig trygg i sverige :)
Annars tror jag att det var i saudiarabien som min m2b hade tjänat typ 50000 i månaden, plus att det ingick mat och husrum... men jag vill inte släppa iväg honom :D
saudiarabien??? oj och nej tack dit hade ja nog inte flyttat....tänk på den värmen o man kan inte hitta alla "hemma" varor som man är van vid :( tycker nog för mycket om att kunna få tag på visa saker lätt så som jäst att baka med, svensk choklad mm