2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
UNDERBART med pengar!!!
Själv ligger jag fortfarande på plus, en vecka innan lön (och jag har köpt iaf hälften av klapparna), det är en helt ny upplevelse för min del..
Plus har jag inte legat på på hur länge som helst
ÅÅÅH vad jag längtar efter mina pengar! Och nu när dom kommer en dag innan vi ska åka bort så hinner jag köpa julklapparna utan att behöva stressa runt dagen vi ska åka!
MsNordqvist:
grattis till er som har pengar:)
själv får jag ynka 1500 kr som jag ska klara mig på i december och in i halva januari. det var väl generöst?? ;)
Ina:
Ajaj, så härligt är det att vara student
Åh, här ska man sitta på jobbet till klockan 19, och jag håller redan på att somna!
MsNordqvist:
ja det är vekligen härligt! särskilt eftersom jag måste köpa kurslitteratur för alla dom pengarna till nästa termin..
.
men jaaa, vad ska man med pengar till? jag är gärna fattig så att jag slipper allt det där med nya kläder, god mat och att få resa bort nån gång ibland... OBS IRONI!!!
sen är det särskilt kul också att veta att vårt bröllop kommer kosta ca 25 000 och att jag knappt har sparat nåt ännu.. och imorgon är det exakt ett år kvar !!!
Ina:
Hehe, ja, vem behöver resor och sånt skit?
25000kr på ett år kommer ni säkert klara! Det blir ca 2100kr/mån... Vi kommer att behöva spara ihop mer än det dubbla på samma tid - det har jag lite ångest för
MsNordqvist.
ojoj! ja det är ju rätt mycket pengar varje månad..
jag är nervös varje gång vi åker bil för att nåt ska pajja i den så att vi inte har råd att spara den månaden, eller att det ska komma andra oförutsedda utgifter.. ganska jobbigt att ha det så hela tiden. tänk vad skönt om man redan hade pengarna klara och det bara var att bestämma hur dom skulle spenderas :D
Ina:
Men så kan man ju inte tänka!
Hej tjejer!!
Hmnn fler som väntar på att en stor drömvinst ska trill ner på några miljoner eller :) hihi jag är med i det där dumma postkodlotteriet och betalar 150:- månaden men inte har jag blivit rikare för det.. :( ÅÅÅH vad härligt det skulle vara att vinna en massa pengar som man kunde lägga i bröllopsfonden och så var allt klart sen :) hihi fast då försvinner ju lite av charmen oxå så klart...:)
Testade en Triss men de misslyckades! Misstänker att det blir IKANO för dem sista slantarna som vi inte lär hinna spara ihop men ja tar inte ut mera än 15000 till det....inte mera!! Vi ska väl få ihop 55-60papp....på något sätt.....*hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm*