• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 4

Kom igen nu brudar!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4
  • B & S

MsNordqvist

Affärerna kanske inte har öppet men ni kanske kan lägga pengar på nåt som spa aktigt som har med hotelet att göra? om man kollar i god tid innan så kan dem ev fixa en massage ihop o jacuzzin(om dem har en) borde dem kunna ha öppen ändå ju eller en pool. Samt ang restaurangerna så igentligen behöver ni inte ens lämna hotelet! Dem har ju restaurang där med...;) Fast lite promenad borde man nog ta om solen skiner ialf.

• drömbrud

Så här är mitt fall om ring (förlåt om ja bara byter ämne otalt utan att bry mig).

Jag köpte en slät ring för 3500:-

Nu ångrar jag det (beslutsångest, som vanligt)

Nu har jag hittat en ring på Hallbergsguld om jag vill ha, i vittguld. Kostar 5200:-

Jag har fått en köpare på min "gamla" ring som erbjuder 2500 för ringen (ska försöka få upp priset lite, 3000 iaf).

Det betyder att vi förlorar 1000 :- på den historian plus att vi måste betala 2500:- till för att kunna köpa min nya förlovningsring...

Värt besväret!?! Trisst att jag aldrig kan bestämma mig

• B & S

Jag skulle nog ta det erbjudandet eftersom det e rätt svårt o få upp priset mera än så...ialf vad jag sett på Traderas auktioner(följt i ett par år o morsan e loppis/antikhandlare)....kan ju hända att dem backar om du vill ha 500 till. Beror på vilken sorts kontakt du har med köparen o hur du tycker han/hon verkar....du dömer själv. Jag skulle inte kräva fullt pris ialf, hela 3500kr,för den har "lämnat butiken" och du är inte en juvelerare som ska ta ut lön.
    Sen att den andra ringen kostar mera är inte så konstigt då den är i vitguld. Av någon anledning så är vit guld dyrare här i Sverige än tex USA.

Hoppas du blir nöjd med den nya istl ;)

• Maggies

Jag måste försöka skaffa lite med bröllopstidningar. Kul med inspiration!

Jag är uppe tidigt idag! Känns superskönt faktiskt. Ska bli skönt att sova ikväll också dock...

drömbrud: Hoppas det funkar med ringen och att det övriga ordnar sig också. Det ska ju kännas rätt med ringen. Jag har lite beslutsångest inför grejer också, och har så även haft med ringfrågan, men jag är helnöjd. Finns ingen anledning att ändra mig nu tycker jag.

Nån som ska se Lucia-tåg idag? Jag ska försöka ta mig in till kyrkan kl. 9.

• B & S

Alltså tiden rinner iväg utan att ja hinner med...känns som snabbare än vanligt!
    Hänger abolut inte med alls med datum o sånt mera TÄNK att ja hade helt missat Lucia om inte Lucy sa det nu!!! What the hell is wrong with me?! Igår kom ja på att min mamma har ju också födelsedag på självaste julafton!!!! Hur kunde ja missa det? det e ju min egen mamma som ja bott i ihop med i flera år(inte nu mera men ändå liksom).Var en jädrans tur ja kom på det ialf....hade vart jätte pinsamt annars o hon hade blvit lessen med.
    Måste vara för ja inte sovit normalt/nästan alls på 1,5månad!! Nu 2 nätter i rad har ja haft olika mardrömmar med :( ormar, kladdiga saker som aldrig vill gå bort, en vampyr o nåt annat monster som försöker mörda varan o ja kan bara titta på en massaker.....ja konstiga drömmmar minst sagt!

• Maggies

B & S: Sån tur att du kommer ihåg det nu. Det låter inte så kul med mardrömmar. Jag hoppas att du får sova riktigt gott nu nätterna framöver. Man blir helt borta av att inte få sova ordentligt. Jag lär nog vara det senare idag. Men jag tror att jag ska börja ändra min dygnsrytm. Brukar annars stiga upp kring 10...

• Pumpkin

B & S:
    Fast vi vill kunna ta en shoppingrunda när vi är i Umeå, det finns trots allt lite fler butiker än vad som finns här och nu har vi varit SÅ fattiga i ett halvår att vi vill kunna unna oss nån ny tröja eller så när vi äntligen har två löner

drömbrud:
    Tja... Men vad har du tänkt ha som vigselring? Det kan ju också vara bra att tänka på nu när du funderar på att byta förlovningsring. För om du behåller den släta som du har, så kan du ju gå "all the way" med vigselringen?

• drömbrud

men det är det att jg tykcer den ser så.. "lam" ut. Helt ensam.. Jag vill inte liksom, smälta in med ALLA andra utan ha en lite anorlunda..

Sedan vet ja inteva ja ska ha, antagligen e liten slät eller ngn som sticker upp, den som jag visat förut, från "hand"

• Pumpkin

Inte är det lamt med släta ringar heller?

Men DU måste ju verkligen trivas med din förlovningsring, den ska ju trots allt sitta där resten av livet förhoppningsvis. Är det helt omöjligt att sätta nån sten nånstans på ringen?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 4