2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Ja så är det ju. Det beror på märke. Och som jag förstått det så är det Guldfynds (?) egna märke som inte är så bra. Schalins är ju samma vart man än köper dom, så då behöver man ju inte oroa sig...
Nej, nu ska jag gå och lägga mig - på riktigt!
MsNordqvist:
gonatt på´re!
jag ska också nana strax. huvva, jag kommer drömma om provet och allt äckligt jag har läst om sårinfektioner och annat myspys... blää!
drömbrud
jag har en diamantring från guldfynd men jag har inte märkt att den vart dålig på något sätt....än....haft den sen 2/9 2006 så...hmmmm det enda ja märkt e att den e nog lite dum för mina smala finger eftersom diamanterna som är på skenorna sitter så långt ner så dem "skär" mig liiiite ibland. Men inte så man får märken bara lite obehag så man får rätta till den. Dem sa tom att dem kunde inte göra den mindre i stlk för just detta problem men sen så när det e kallt ute så krymper fingret o då rullar den runt ialf :P
Sen har den ju klor också för mitten stenarna o där är det ju som med alla andr aringar med klor: ludd/hårstrån fastnar då o då!! Men inget man kan undvika oavsett vart den kommer ifrån.
Håller med dem anda det beror helt på vilket märke det är på ringen...vet faktiskt inte vem som gjort min men men....inte haft problem än ialf.
Kanske beror på hur dyr ringen är också så hur mycket arbete dem idds lägga på den. Är den kanske nån ring mellan 500-3000 kanske dem "sparar in" på visa bitar o inte lägger ner lika mycket arbete?! Min kostade 4000 o hade bra/helt OK diamant kvalitet.
Vet att dem har många ringar som har mindre diamanter o då anvd dem pique diamanter o så kan ja tänka mig att man sänker kvaliteten.
I helgen va vi på 2 olika julmarknader i GBG. Kronhusbodarna där folk va oförskämda o trängde sig inne i Kronhuset o de va överhettat så gick därifrån! Va mest sånt där halm o tyg hemslöjdnad. Var väl en smed med ett fint fruktfat gjort i järn som va mest intressant.
Sen drog vi för fika men kom inte in nånstans inte ens för lunch hos Wearhouse, PizzaHut eller Jensens! Det var SJUKT mycket folk så vi hamna på Fysiken(?) nåt halvtrist café med en OK pastasås.
Gick vidare till Haga för nästa marknad där det var grymt mycket roligare med "Giant" kokosbollar, muffins med pistage! Nygjorda donuts Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!
och annat smått o gott :D hähähähä *slurp*
B & S
Tack för infon. Vi ska dit imorgon och kolla.
Om inte JEMP vill ta tillbaka min scharlin ring så kan jag ju kanske lämna in dem på guldfynd och betala mellanskillnaden (om det blir ngn)...
Föresten är det första dagen utan mens idag.. Men tanke på min tidigare "graviditet"...
nattis
drömbrud
Som jag sa förrut så tjänar du en större hacka på att annonsera ut den om dem inte vill ta tillbaka den. Det e rätt sjukt vad lite pengar folk vill ge för guld i gram när man säljer det som "skrot" så därför rekomenderar ja att du tjänar in det på annonsera ut för försälning istl o sen lägger ihop med extra cash för den nya.
Har ni redan graverat den? då förstår ja att dem ej tar tillbaka den men annars borde dem ju göra det OAVSETT om det är speciall beställd storlek.
Sätt ut den på Tradera för 1kr MEN med ett kravpris som dem måste passera för att kunna starta budgivningen då kan dem bli lockade o buda men dem vet ej vad det riktiga startbudet är. Det ser dem först när dem kommit upp i den summan. Då kan du lägga en startsumma som du tycker du vill ha/måste ha tillbaka för den tex om den kostade 3500 så kan du sätta den på minst 2000kr eller mera(el mindre) om du vill det....
Ett tips lär igenom var ENDA ruta på Tradera när du fyller i en annons för att klicka i o av på visa saker så som repetion av auktionen o sådant.
Jag bara tänkte ni har ju tid på er innan 2008 att ringen är klar så tid o annonsera ut den.
Fast om ringen redan är graverad så lär det bli svårt att få den såld till bra pris på Tradera också...
Idag ska sambon ringa till några hotell och höra vad vi kan få för pris för natten 31/12-1/1. Åh så härligt att bo på hotell!
Men min ring är ograverad...
Det är ju bra. Ska sevad de säger på JEMP. Det finns ju ingen direkt anledning att inte tatilbaka den.. Hmm...
Den som lever får se...
drömbrud:
Då borde det ju inte vara nått problem tycker man...