• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Linum

När jag arbetade inom kosmetikbranschen innan jag flyttade till Göteborg lärde jag mig av en makeupartist att man alltid ska lägga en foundation (de som finns i stiftform är enklast att använda) på ögonlocken innan man lägger annan makeup. Då lägger sig skuggorna inte i vecken. Jag ar sedan dess aldrig haft problem med det!

• Midsommar07

Blir det inte väldigt kladdigt om man lägger sådan först? Men jag håller verkligen med om att allt lägger sig i vecket. Och hissar är hemska, där ser man verkligen ALLT, alla små pliter och så.

• Linum

Foundation i stiftform är en fast variant av foundation. Nästan som ett läppstift i konsistensen, fast lite torrare. Kolla med finkosmetikmärkena (Estée Lauder, Helena Rubinstein, Lancôme etc) - de borde ha.

• Carma07

God morgon på er! Lite seg dag idag. Var ute med jobbet igår och är lite trött idag. Jag var chaufför, men för lite sömn sätter också sina spår

Linum: Låter som en "underbar" start på dagen. Men som sagt blir det lite extra träning

Jag har också funderat på makeupstore. Bra att du har testat redan Fröken Malm, så kan du berätta sedan om du är nöjd med produkterna.

• bauti

Hej där!
    Gud va bra grej att önska sig i julklapp, ett besök hos makeup store.
    Linum, tur att det inte e så långt till Maxi . Jag känner igen just det där. Men för mig var det hiss till 6 våningen.
    Idag står det på menyn att hämta mina julsaker från kallebäck hit. LÄNGTAR tills i morgon, då vi skall julpynta.
    Vi firar 1/2 års dag idag, så det blir en mysig kväll här hemma med bubbelbad och bastu. Sedan en härlig brasa att sitta framför.

• Carma07

bauti: Ett litet grattis på er ½årsdag. Den låter verkligen mysig.

Imorgon ska jag röja undan så mycket flyttkartonger som möjligt och slänga upp dem på vinden så länge. Vill ju pynta och ha det mysigt till 1:a advent.

• TezzAmore

Carma: När var det ni skulle flytta?

• Carma07

Tezz: Vi flyttar i mellandagarna. Förmodligen den 30:e december.

• TezzAmore

Så då kommer ni fira in det nya året i det nya huset! Åh, jag vill också ha hus... vi var supernära att köpa ett i sommras. Blev nästan lovade det huset av ägarna, men tillslut valde de att det skulle gå till högstbjudande istället och då var det ju självklart någon som hade mer pengar än oss... Konstigt igentligen, att vi är två heltidsarbetande personer utan barn och har inte råd att köpa hus idag? Då menar jag ett riktigt hus och inget litet som måste tex. byggas om...

Ska ni flytta långt bort?

• Carma07

Tezz: Jag har svarat dig på mailen

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?