• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Fröken Malm

Det var bara jag! Kostar 495 kr, och då får man plocka med sig produkter för det priset.

Det finns även kurser för 6-12 pers, och de kostar 200, men då sminkar de bara på en person och man får sen sitta och mixtra och labba själv.

Är detta reklam??

• TezzAmore

Körde hon med hela kittet, mascara, ögonskugga, läppstift, underlagscreme, puder m.m.? Funderar på om det är nån idé att gå dit när jag inte använders så värst mycket smink. Jag använder ju bara mascara och rouge. Fast till bröllopet kanske man har ögonskugga me. Men det brukar inte bli bra med ögonskugga på mig, det lägger sig i vecket på ögonlocket efter ett tag och det är ju inte snyggt! *Ack o Ve!* Vilka I-lands problem man har då!

• Midsommar07

Äntligen tillgång till en dator där inte denna sidan är spärrad. Taskigt av en arbetsplats att låsa denna sidan! Man är ju lite smått beroende av att kunna gå in och läsa lite här ;)

Frk Malm Vilken Makeupstore var du på? Jag har varit en gång förut men funderar på att gå en gång till nu så att man kanske kunde sminka sig själv men jag har inte riktigt besämt mig. Tänk om man går iväg någonstans för att få det gjort och så sminkar de en så man ser ut som ett spöke.... Svåra val... ;)

• Fröken Malm

Japp, hon började först med att rengöra och ta bort mitt smink.

Sen la hon på foundation, puder, ögonskugga, eyeliner, mascar, rouge, läppstift och läppglans.

Det finns en slags ögoncreme som man lägger på ögonlocket innan man lägger ögonskugga. Detta just för att förhindra att all skugga lägger sig i vecket. Jag köpte faktiskt en sån för att prova, så jag meddela om den är nåt att ha!
    Får kolla idag efter jobbet, för när jag åker hissen upp till lägenheten kollar jag mig alltid i spegeln och ALLTID ligger skuggan i vecket....

• TezzAmore

hihi! läste i ett annat inlägg om att de hade en väldigt tight budget och oroade sig över att fotografen skulle bli för dyr. Hmm... jag kan förstå att hon hade en tight budget då de skulle bjuda 200 (!!!) gäster!! *iiiih!*

• Fröken Malm

jag var på den på Drottninggatan. En tjej som hette Emelie hjälpte mig och hon var jättebra.

Plockade nästan bara ut rengöringeprodukter eftersom jag är lite slarvig med sånt......

• TezzAmore

Malm: Den där ögonlockskrämen lät ju jättebra! Uppdatering efter hissfärden tack! Kommer du att sminka dig på samma sätt som MUP gjorde eller kommer du att ändra på nått?

• Fröken Malm

Tezz,

Ja, läste det jag med! Fick hejda mig från att skriva nåt om att skära ner på gästlistan...... Jisses!!!

• Fröken Malm

Nej, jag kommer sminka mig som jag gör alltid. Kommer inte trivas om jag spacklar upp mig, för det känns inte som jag!

Nu ska jag iväg en stund och visa en kollega runt som började idag!

• TezzAmore

Midsommar07: Ja, när man väl är gift kommer man ju att få abstinensbesvär av att inte kunna hänga här på samma sätt längre... har sett i andra trådar där dom gift sig att folk sakta fasas ut... det är väl inte lika roligt att vara här då?!

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?