• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • Telemarkgrrl

Åh Jessie-gullgumman! Inte ska du vara ledsen! En liten lugn fest med volymen nedskruvad kanske kan vara nåt? Vi kan gå på spa med klassisk musik och sen äta Vickans goda mat och bara köra lite tjejsnack och fnitter över ett par flaskor skumpa?

• Jessie76

Jepp...
    Jag gillar det mesta, och älskar ost!!
    Så jag drog ut receptet på laxrullarna som får magen att knorra fortfarande! Från igår, och gav till Kockmaken - han tyckte vi skulle göra det till helgen
    Yummie!
    Annars gillar jag det mesta som inte har ananas eller nötter i. Typ....

• mary81

Vad är det med ens humör egentligen.. imorse när jag vaknade var jag irriterad och blev arg av min karls hostande och snörvlande, men det gick över och jag var jätteglad och pigg när jag kom till jobbet. men nu sitter jag här och känner mig deppig och grinig igen vad f-n jag har inte ens mens.. jag känner nog också för en lugnare fest där man inte behöver klä upp sig utan sitta under en filt med ett glas vin och en 200gr Marabouchokladkaka..

• Telemarkgrrl

Åååh, jag vill också ha en filt!!

• Telemarkgrrl

Och en chokladkaka förstås!

• viktualia

okej... .jag tror vi lägger ner brakfesten för idag..

vi tränger helt enkelt ner oss i min soffa.. har flera mysiga fleecefiltar, lite rester av tårtan från i fredags och en del kakor... kan koka lite varm choklad - blir alla lite gladare då?!?!

*kramar om alla och springer iväg på lunch*

• nenne78

jag tänkte ändå baka saffransbullar med vit choklad. Passar nog bra till varm choklad under filt. *slutar blåsa i krulltutan* Vem orkar partaja en tisdag ändå??

• mary81

Nenne menar du allvar?? ska du baka saffransbullar med vit choklad

JAG VILL HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• mary81

men nenne det vattnas i munnen sen du nämnde dom där saffransbullarna. Har du recept eller? annars kollar jag med jultråden..

• viktualia

Majsan...

Är rätt säker på att Nenne fått tipset i gravidtråden.. här kommer inlägget som signaturen Mindre skrev i frågan:

Kavlar ut som till vanliga bullar. Brer på mjukt smör, strör över socker och vaniljsocker (tar en te-sil till det senare), strör över hackad vit choklad (grovhackad).

Rulla ihop och skär till bullar. Ställ i form. Har också på pärlsocker efter penslingen - mycket socker blir det.

200g vit choklad till en bulldeg (50 g jäst)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......