• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • nenne78

*vinkar till FruLlan*

Viktualia
    skojar du att jag har dåligt samvete, det sätter ju dem på jobbet lite på pottan fast samtidigt kan de behöva det för de fattar nog itne vad mycket jag har att hålla i *ler illmarigt* moooaahahahahah! Chefens fru hjälper mig lite då och då och det är hon som fått ta tag i allt, bl a är hon egentligen ledig på fredagar men fick jobba idag ändå då... Men hon är en bitch ibland så det får hon ta.

• nenne78

fast bättre att jag är sjuk nu än om 14 dagar, DÅ hade jag varit riktigt stressad!

• viktualia

sant.. ha ha... sjuk på bröllopet är nog min största fasa faktiskt...
    vore riktigt riktigt eländigt!

vinkar till FruLlan och hoppas att helgen blir god!!

själv sliter jag vidare i mina högar av enkäter som ska in i statistikdatabasen... urk och burk

• nenne78

fan, fan, fan. Försöker göra en utskjutning av mitt festprogram men det funkar inte! Hittar inte där manväljer! har varit för länge från det här känner jag, nu hittar jag ingenting... %#@¤

• viktualia

utskjutning????? Ska du ladda en kanon med festprogrammet och skjuta salut istället för att lägga ett vid varje kuvert?!? *fnitter*

mer seriöst: vad menar du? jobbar du i nåt schysst program eller är det word - så fall kanske jag kan hjälpa till!

• nenne78

det är indesign. Alltså utskjutning är när man gör så att uppslagen blir som när man ska trycka det. Dvs sid 20 och 1 på samma blad, 2 och 19 osv så att när man sen häftar ihop det så kommer de i rätt ordning. Jag har ju gjort dem precis som uppslagen ska se ut när det är klart för att jag tänkte skjuta ut sen (för att det ska vara enklare att se vilka sidor som hör ihop). eeeehhhh... hänger du med?

• nenne78

hahahahha! det är roligt med lite facktermer ibland, när man ser det så här.

• viktualia

fniss fniss.. indesign är inte min avdelning.. och jag fattade att det stod för något annat än än kanonsalut.. ha ha...

själv kommer jag göra vårt festprogram i word... pruttigt eller inte.. det är det enda program som funkar till sånt.. men jag har gått ganska många strider med Word förut så det ska nog klara sig...

och "utskjutningen" får jag nog göra manuellt...

• nenne78

nähä, jag trodde du var helt allvarlig som vanligt

jag får väl göra utksjutningen manuellt jag med, synd att jag inte började så... Klipp och klistra!

• viktualia

jag hade helt enkelt tänkt att göra en pappersversion modell mindre och sidnumrera den för att få koll på vilka sidor som står mot varandra... är på lite mer hantverksnivå jag... har ju inte nåt tryckeri att anlita lite kvickt (finns i o f sig ett här på jobbet men jag tror inte att de vill göra sånt här...)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......