• fashiongirl

minus 5 kg

Nån mer som endast har lite att gå ner. Tänkte skriva i någon tråd som redan finns men det verkar som att alla där har väldigt mycket att gå ner. Jag väger nu 5 kg mer än min medelvikt och vill gå ner det så att det inte blir mer.

• Svar på tråden minus 5 kg
  • Lins

Hej Tjejer! Hur går det för er??
    Här är det trögt, men jag har i allafall tränat 3 ggr denna veckan så det känns bra. Svårare att äta nyttigt.....

• ninjan

för mej funkar det riktigt bra! Förutom att ryggont och förkylning har hindrat mej från att va tillräckligt aktiv denhär veckan. I dag tog jag iaf en halvtimmes promenad. Och så har jag druckit äppelcidervinäger ett par dagar. Helt otroligt! jag är ju aldrig hungrig :) Det betyder att jag äter mindre, vilket betyder färre kalorier, som förstås är bra om man vill gå ner i vikt! :)

• jocelyn

Uppdatering; fortfarande bara minus 2 kg. Grrrrr..... Har haft en så stressig vecka att det inte blev någon ordning på maten. Hoppas kunna ta lite nya tag på måndag igen.

Jag tror jag dricker för lite vatten... Ska ställa en tillbringare med 1 liter i kylen och se till att jag tömmer en sån per dag, då vet man ju iaf att man gjort "ett rätt" sas.

Lycka till alla!

• Ansu

Jag funderar på att gå med i Aftonbladets viktklubb. Någon som har erfarenhet därifrån ?

• missQ

Hej! Får man vara med här? Jag har också ca 5 kg att gå ner men nu är det lite si och så med motivationen. Jag har nyss köpt ett simkort som jag skulle behöva börja använda *s* men mitt största problem är mina konstiga matvanor. Jag tycker verkligen inte om att äta frukost.
    Vad äter ni till frukost?

• fashiongirl

missQ: Jag är en sån person som inte klarar mig utan frukost, men jag äter inte speciellt mkt. Känns som att det därför inte skulle spela någon roll men det gör det verkligen, utan min lilla frukost klarar jag mig inte många minuter.

* Yoghurt/fil+kellogs
    eller ibland
    * en smörgås med ost och en kopp te

• missQ

Jag har fått för mig att man får igång förbränningen om man käkar frukost. Här blir det dock mest kaffe med mjölk och så blir jag hungrig vid 10 snåret ungefär. På helgerna brukar vi äta frallor med massa goda pålägg (inte så nyttigt jag vet!)
    Idag tog jag faktiskt en morgonpromenad innan frukost 40 minuter, det var jätteskönt!

• snart mrs..

Hejhej! Här är en till som skulle vilja gå ner ca 5kg. Dessa har jag lyckats gå upp efter bröllopet som var nu i somras (har blivit mys med läsk och godis för ofta..:)

Min strategi blir långpromenader och pilates (vilket gör mirakel för magen och rumpan!:) Och matvanorna måste bli bättre!
    Ett bra tips på frukost är denna shake:
    3dl youghurt
    1dl havregryn
    1ägg
    bär av valfri sort
    mixa

Jag tycker den fungerar bra, ger protein och mättnadskänsla. prova!
    Imorgon är det måndag så då gäller nystart för min del.
    Hoppas det går bra för er alla! Det är inte lätt att tampas med suget..

• snart mrs..

hmm.. dags att byta användarnamn..:)

• nångångså...

Hej!

Lite sent om sider kommer en till och undrar om man kan få vara med i femkilostråden. Jag började räkna points (har viktväktat tidigare men går inte på möten nu)och dricka lite naturdiet för ungefär en vecka sedan och vill bli av med ungefär fem kilo. Ett är väck nu, men några återstår. Strategin är att vara lite hård under veckorna, äta bra och träna så mycket det bara går och leva lite lyxigare på helgerna.

Imorse var det jympapass redan klockan 7 vilket gör att dagen känns superskön fär att man vet att slitet redan är avklarat.

Vore super att få lite stöttning här på forumet, det är verkligen inspirerande att läsa om alla andras kamp.
    Ha det gott!

Svar på tråden minus 5 kg