• fashiongirl

minus 5 kg

Nån mer som endast har lite att gå ner. Tänkte skriva i någon tråd som redan finns men det verkar som att alla där har väldigt mycket att gå ner. Jag väger nu 5 kg mer än min medelvikt och vill gå ner det så att det inte blir mer.

• Svar på tråden minus 5 kg
  • Ansu

Vågen står still !!! Försöker att tänka på vad jag stoppar i mig och äta nyttigt och fettsnålt. Men motion har det blivit dåligt med den senaste veckan. och inte blir man glader när man tittar ut igenom fönstret och regnet bara häller ner..!!

• missQ

Här snöar det inte direkt så man känner för en långpromenad *brrr*
    Ananrs har det inte varit nån vidare vecka ur träningssynpunkt. Hur stressigt som helst, jag hinner ju inte med nånting känns det som

• nångångså...

ansu:
    Jag har kört med aftonbladets viktklubb under 3 månader men gjorde det inte direkt helhjärtat och fick ju därför inte nån strålande viktnedgång... Tyckte ändå att sidan var ganska bra, men vill också tipsa om netdoktors sida som har ungefär samma upplägg men gratis. Man fyller i kalorier, motion etc och kan göra diagram och räkna ut vad man bör få i sig.

Miss Q - jag är verkligen en frukostmänniska och tror också det är bra med frukost. Däremot hade mion sambo svårt med mat tidigt och drack istället shake, typ naturdiet tills han vande magen vid frukost. Kanske bättre än inget eller ett sätt att komma in i rutinen?

• Ansu

Tack nångångså... ska kolla in netdoctor oxå. Det jag saknar på viktklubb är lite tips om kalorifattiga saker som man kan få äta när suget sätter in. Men jag har kanske inte riktigt lärt mig hitta ännu.

• jocelyn

Ånej, har blivit dunderförkyld + att det är snökaos = ingen möjlighet att träna. Svårt att äta när man mår kasst också...urk. Blir till att äta extra vitaminer och dricka mycket. Lika bra att ta det lugnt den här veckan.

Heja på ni andra så länge! *pepp pepp*

• Lins

Här står man konstant still!! Drygt 1kg fortfarande..... Vet inte vad man ska göra riktigt.... Tycker jag äter bra och tränar hyfsat så det är väl bara att kämpa på!

Hur går det för er?

• nångångså...

Hej!

Jocelyn - vad trist. Me ddunderförkylning är det ju kört att träna och det är ju sällan motiverande att tänka sund mat och bantning...

Jag ligger också fortfarande på minus ett kilo efter två veckor. Har tränat ganska intensivt , både styrka och kondis och ätit enligt mina 19 points... Är fortfarande ruskigt motiverad och hoppas att det håller i sig...och att vågen kan visa nåt så att man fortsätter vilja köra. Ska iofs försöka att inte hänga upp mig enbart på vikten, utan har min jenas som måttstock därtill. De ska sitta lika bra som de gjorde för fem kilo sen :) Då blir jag nöjd, oavsett hur många kilon det handlar om.

• jocelyn

Har funderat lite över varför så lite har hänt på viktfronten för mig..bara minus 2 kilo. Inte för att jag nånsin försökt gå ner i vikt förr så jag har ju inget att jämföra med, men jag trodde det skulle gå lättare faktiskt. Samtidigt vill jag inte hetsbanta eller svälta på något sätt, för då blir det ju ingen hållbar utveckling.

Jag använder också mina jeans som måttstock för resultatet! Har lovat mig själv ett par nya när jag kommit tillbaka till min "idealstorlek". Det är nära men inte riktigt där än så jag får vänta och hålla ut lite till ;)

Jag ska försöka träna lite mer och se om det inte är där själva problemet ligger nu, jag har ju faktiskt "bara" promenerat innan så jag lägger till lite övningar hemma och provar lite olika tränings-DVD. Om jag hittar någon bra ska jag lägga in tips här!

Men som sagt; först bli frisk från trista förkylningen, sedan träna!

• Lins

Hej tjejer! Hur går det för er? Jag står stadigt still på mitt -1kg...... Lite trist att det inte händer mer. Igår blev jag lite less efter min 1.5 timmars promenad så jag köpte med mig choklad hem... Aj, aj inte bra.... Nu är det måndag igen så nu får det bli nya tag!!

• jocelyn

Fortfarande sjuk här, så det endaman orkar med är små lunkande promenader på ca 5-10 minuter. så tråligt! Jag ville ju ta i ordentligt nu!

Svar på tråden minus 5 kg