• fashiongirl

minus 5 kg

Nån mer som endast har lite att gå ner. Tänkte skriva i någon tråd som redan finns men det verkar som att alla där har väldigt mycket att gå ner. Jag väger nu 5 kg mer än min medelvikt och vill gå ner det så att det inte blir mer.

• Svar på tråden minus 5 kg
  • jocelyn

Jag vill också vara med här!

Min plan att börja med;

*promenera 20-30 minuter varje dag.

*använda mig av GI-metoden så mycket jag orkar...

*dricka proteinpulver för att dämpa sug efter mackor på kvällstid.

*regelbundna matvanor

Startar nu i veckan. Känns inte nödvändigt att skriva ut vikt utan jag håller mig till antal tappade kilon. :)

• Lins

Ninonica
    Bra jobbat! Hur har du gjort? Du har ju gått ner mycket på såpass kort tid.

• Hallonsylt

Här vill jag också vara med. -3 kilo hade nog varit lagom. Jag tänker mig att det ska gå med bra lunchvanor, bra mellanmål på jobbet och kvällspromenader.

Helgen har dock inte varit någon höjdare ur viktperspektiv. men idag är det måndag, och alla "bantningar" ska väl börja på en måndag ;)

• Lins

Jag ska också försöka ändra mina matvanor. Tycker inte att jag har ätit speciellt onyttigt eller mycket, men det tål ju att pröva. Nu ska det bli mindre portioner och frukt till mellanmål. Jag tränar en del, men ska försöka utöka med promenader.
    Jag har laborerat en del med preventivmedel ett tag och kroppen kanske har reagerat på det, jag vet inte.

• ninonica

Lins: Tack! Jag gick ner 4 kg första månaden genom att jag slutade med läsk och fikabröd. Skulle på en konferens och hade inga kläder att ha på mig, så jag kände mig tvungen att börja gå ner i vikt. Försökte väl äta lite mer regelbundet än jag brukar också. Fortsatte på ungefär samma sätt efter konferensen och gick ner nåt kg till. Sen har jag gått igenom en skilsmässa under sommaren, så då fastnade jag i mitt läskdrickade igen. Har haft svårt att äta när jag är ensam, blivit mycket mat på stan och oregelbundna mattider. Åt en väldig massa choklad i början, så då gick jag upp något kg. Men nu har livet börjat stabiliseras lite. Fika är inte så roligt när man är ensam, så det har jag hoppat över för det mesta senaste månaden. Har sålt bilen, så det är meningen att jag ska gå och cykla överallt. Kan erkänna att det mest blivit buss hittills, men jag rör nog ändå på mig en aning mer än förut. Har varit sjukskriven drygt en månad, men det är meningen att jag ska börja jobba igen de närmsta veckorna om allt går bra. Så då hoppas jag att jag kommer igång och rör på mig mer så att jag fortsätter smyga neråt i vikt. :)

• sose

Hej!

Jag håller oxå på att försöka bli av med ett par extra kilon. Har morgonpromenerat i några veckor nu.

Nu har jag dock gått och blivit förkyld... Är det någon här som vet om det är dumt att gå ut och gå raska promenader när man har en infektion i kroppen?

• jocelyn

Ta det lugnt om du är förkyld. Lugnare promenader bör inte vara något problem men se till så du har t.ex. halsduk om det är kallt. Jag kör den försiktiga stilen hellre än riskerar att vara sjuk länge. :)

Rapport från idag; Ätit GI-inspirerad lunch med ägg, bacon och massor med grönsaker, cyklat runt i området i 20-25 minuter. Helt ok början. nu ska jag bara hålla fast vid det också!

• CKL

Jag har tänkt gå ner 5 kg till jul. Började 1 september. Det har väl gått sådär...lite lättare har jag nog blivit. Försöker ta långa promenader, simma och äta bara bra kolhydrater.
    Skulle behöva tips hur man tränar överarmarna, vill ju ha fina såna på bröllopet.Någon som har några tips?

• jocelyn

Armhävningar! Både traditionella och "baklänges" dvs att du har magen uppåt... Tänk om man ändå kunde rita här! Jag hoppas du förstår vilken sort jag menar!

• fashiongirl

Ojj när jag såg titeln så kom jag på att det är ju jag som startat denna tråd, där ser man hur motiverad jag är. Men absolut, nu ska kilona bort. Jag vägrar svälta mig eller köra med några mirakelkurer. Har börjat promenera 1 timme varje dag samt så försöker jag äta lite mindre eller främst lite nyttigare.

Hur går det för alla???

Svar på tråden minus 5 kg