• fashiongirl

minus 5 kg

Nån mer som endast har lite att gå ner. Tänkte skriva i någon tråd som redan finns men det verkar som att alla där har väldigt mycket att gå ner. Jag väger nu 5 kg mer än min medelvikt och vill gå ner det så att det inte blir mer.

• Svar på tråden minus 5 kg
  • jocelyn

Jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att väga mig idag. Minus 1 kilo! Det trodde jag faktiskt inte men det beror nog på att kroppen känner av den ökande ämnesomsättningen från mina promenader och cykelturer (hade glömt bort hur kul det var att cykla!)

Ska väga mig igen på måndag för att se om resultatet var sant :)

I nästa vecka tar vi nya tag igen, eller hur tjejer?! JA!

• Lins

Har inte varit speciellt sund denna helgen.... Mycket god mat och vin. Men man måste ju ha lite livskvalité också!
    Förkyld är jag också så nu blir det ingen träning. Jag tog i allafall en promenad till jobbet idag. Alltid något!

• jocelyn

Jäpp....vägde mig idag och det är 1 kilo som är väck. hurra! Ska ut och promenera lite i det härliga höstvädret!

• Sara_80

hej på er alla. här händer inte mycket på vågen trotts att jag tränar 4 ggr/veckan och äter hyffsat bra. men det e bara att bita ihop och köra på.

• jo2

Hej! Har hittat tillbaka till er tjejer! Skrev en gång i början av tråden. Det går ganska bra för mig just nu, äter nutrillet till lunch och går promenader, styrketränar och skumpar omkring på min orbitrek här hemma när jag inte kommer iväg på något annat. Har gått ner två! kilo sen sist och motivationen är på topp. Undrar hur man håller den där! Snart dags för andra gången hos min sömerska ,hon tog mått sist så det ska bli roligt att se om det är någon skilnad då. Hej alla duktiga b2b!

• jocelyn

Hurra! Jag har smygvägt mig igen men nu ser det ut att vara minus 1,5-2 kg. Känns så skönt att det gick att genomföra utan alltför hemska dieter etc.

• fashiongirl

Nu är jag iprincip helt frisk från en riktigt envis förkylning så nu ska jag ta nya tag. Kul att det går så bra för alla. Det blir jag peppad av, typ att jag också vill skriva att det går bra för mig.

• M.B.

Hallå tjejer!

Här är en till som vill gå ner lite i vikt. Drömvikten är nog 67kg och väger idag ca 73kg. Tänkte gå ner dessa kilon och tajta till figuren fram till den 31.december 2006.

Mitt första steg blir att bli kvitt med sockerberoendet. Älskar choklad, saltlakrits, läsk.. ja, allt sött. Och på det äter jag för det mesta bara skräpmat. Annars rör jag mig till vardags ändå rätt bra.. cyklar över allt och har planer på att börja simma på några morgon i veckan.

Nu när mitt skafferi blir tomt på choklad, godis och läsk blir det inte något mer sådant. Ska börja köpa grönsaker, frukt och dricka enbart vatten.
    (Nåja, någon drink måste man ju kunna ta när man går ut..)

Känner på mig att lär behöva lite peppning från andra med liknande mål, för att uppnå det jag vill.

• jocelyn

Välkommen in i tråden!

Rapport från senaste vägning; minus 1,5 kilo fortfarande! Grrr. Det tar väl iofs lite tid för kroppen att ställa om sig.

Jag kämpar vidare med maten och har lyckats slippa sug efter snacks på kvällarna genom ett stort intag av gurka, morot och tomat. Känns lite avigt först att äta en sallad framför favoritfilmen men jag vande mig snabbt!

Svar på tråden minus 5 kg