• mammen

mensskydd?

Jag har lite dåligt koll på marknaden vad gäller mensskydd (använder sällan det själv).

Nu skulle jag behöva köpa bindor till tonårsdottern men vet inte riktigt vad jag ska köpa.

Jag tror nog på såna platta bindor, men vilka är bäst för en "nybörjare"? På "min" tid såg ju alla bindor ut som blöjor. :D

• Svar på tråden mensskydd?
  • Buslinna

Mm, efter att ha jobbat som högstadielärare kan jag meddela att de gör en hel del dessutom. Det är inte bara missionären och andra standardställningar, precis.

• Malin22

jag hittade just hemsidan... där fanns också ett inlägg där en kille berättade att han och hans flickvän hade haft oskyddat sex flera gånger och att han kommit i henne,och så frågar han om det är "sk*t stor risk att hon blir med barn?" ÖÖÖÖH?! VA?!

• tattar-Emma

Läser de inte KP nu för tiden? =/

• pickolina

Buslinna

Nej det är ju så.... En gammal granne till mig, som är två år yngre berättade om att de ett skollov hade haft fest hemma hos en kille varje dag och att alla på festen haft sex med alla, när lovet var slut..... En enda stor orgie i en vecka alltså... Vid detta tillfälle så gick de i 8an har jag för mig....

• mammen

:D

När ni lärt känna mig lite kommer ni att inse att jag gillar att överdriva. ;) :D

Självklart tror jag inte att min dotter skulle tycka det är erotiskt att använda tampong vid mens...

• pickolina

mammen

Bra de... ;) :D

Jag tror att man lätt skjuter sig själv i benet om man försöker undvika ämnet för att inte ge barnet några ideer... Ideerna får de ändå, av kompisar och tv osv...och vet de inte vad de gör så kan det lätt gå illa.... Nu säger jag inte att du skulle göra det misstaget men ditt tidigare inlägg fick mig att tänka på just de som gör så och jag tycker att det är tragiskt!...

• pickolina

För er som pratade om Tampax så säljs de på ICA bla... Tänkte väl att jag sett dem i vanliga butiker.. :)

För övrigt så fick jag hem min menskopp idag. Tajmning, mensen kom 2h senare... :D

• tattar-Emma

Ååh, du måste berätta hur det går pickolina =). Känner mig delvis ansvarig för att du köpte en :D

En bra grej med koppen är att det går att stoppa in den på morgonen när man tror att man ska få mens under dagen, gör inget att köra "torrt" några timmar.

• pickolina

Yes, I´ll keep you posted!

MMMmmm, du bär nog minsann lite av ansvaret för mitt inköp! :( Gggrrr... ;) :D

Ja det var faktiskt mycket därför jag blev intresserad av menskoppen. När jag jobbar så har jag ingen möjlighet att rusa iväg när/om mensen kommer så därför gick jag ofta med tampong innan mensen kommit igång...vilket ju inte alls är bra... Sedan har jag ofta väldigt lite mens och tom mini-tampongerna är för uttorkande, så jag tänkte att menskoppen måste ju vara GULD.... Var mest bara rädslan för krångel med läckage osv som gjorde att jag drog på det men nu har jag alltså min menskopp... *hihi* :)

• tattar-Emma

Några katastrofer än? ;)

Svar på tråden mensskydd?