• mammen

mensskydd?

Jag har lite dåligt koll på marknaden vad gäller mensskydd (använder sällan det själv).

Nu skulle jag behöva köpa bindor till tonårsdottern men vet inte riktigt vad jag ska köpa.

Jag tror nog på såna platta bindor, men vilka är bäst för en "nybörjare"? På "min" tid såg ju alla bindor ut som blöjor. :D

• Svar på tråden mensskydd?
  • GrisRosa

Always för mig!! Libresse är hårdare och känns mer som en blöja tycker jag!

• pickolina

Håller med, men många föredrar Libresse... Man får nog testa båda och se vad som passar en själv bäst. Båda är ju bra märken. Det jag märkt är att Libresse är bättre om man lätt får problem, då Always blir för tätt och underlivet inte kan andas. Men Always är skönare och suger upp mkt bättre.

• physalis

kapar allra ödmjukast tråden lite.. :)

Jag skulle vilja använda binda, men har inte hittat någon som är "snabb" nog. Det är inte så att jag blöder mycket och rätt igenom en binda, men jag blöder så fort att bindan inte hinner absorbera, dvs, allt rinner ut på sidorna... :(

Libresse och always klarar inte mina menstruationer, kanske kan någon tipsa om en annan "superbinda" för detta problem? :)

• pickolina

physalis

Känner igen problemet... Det enda jag tycker fungerar är tampong. Har tyvärr inget bra råd att ge dig alltså, förutom det alltså...och det var ju inte vad du var ute efter... ;)

• jocelyn

Jag har motsatt problem och önskar att de tillverkade tamponger i storlek X-Small! Använder minsta ob-pro confort (vadan dessa namn dom ger produkterna?) och den har ett ganska plastigt ytskikt numer, always har ett för "torrt" bomullsaktigt och är svår att ta ut ibland... Jakten på det perfekta skyddet fortsätter! ;)

• pickolina

Skratt... Känner igen det problemet med! När jag åt p-piller var mini-tampongen för stor, torkade ut för mkt men nu sedan jag slutat med p-piller så blöder jag mera normalt... Men jag blöder liksom inte jämnt över dygnet utan det kommer en "fors" lite då och då...och då kommer det så mkt och snabbt att bindorna inte hinner med... Blir lite knepigt när man ibland knappt haft ngt blod för tampongen att suga upp.... Någon mer som fungerar lika skumt? *asg*

Fast jag blöder å andra sidan bara två dagar var 6e vecka så jag skattar mig lycklig ändå.. :D

• pickolina

Skulle som jocelyn behöva xs eller xxs på eftermiddagarna/kvällarna (nätterna) tex... Weird! :D

• physalis

pickolina

Vi verkar funka likadant!

Alltså, jag är helt tillfreds med tampong, men jag vill gärna slippa på natten då jag kan bli nojig för att det ska vara farligt om jag sover länge... skulle bra gärna vilja hitta en turbobinda....

• pickolina

physalis

Förstår dig.. Jag anv själv binda på natten men jag har turen att jag aldrig blöder på natten, däremot så brukar jag råka ut för en olycka om jag sover för länge på morgonen, för på morgonen säger det bara skölj och bindorna klarar aldrig av det utan det rinner över på sidorna precis som du skriver... :(

• pickolina

physalis

Du kanske ska kika på menskopp? Jag har själv aldrig testat men läst mycket bra här på BT om dem... Å då slipper man ju oroa sig för att tex ha tampongen inne för länge osv... :)

Svar på tråden mensskydd?