• mammen

mensskydd?

Jag har lite dåligt koll på marknaden vad gäller mensskydd (använder sällan det själv).

Nu skulle jag behöva köpa bindor till tonårsdottern men vet inte riktigt vad jag ska köpa.

Jag tror nog på såna platta bindor, men vilka är bäst för en "nybörjare"? På "min" tid såg ju alla bindor ut som blöjor. :D

• Svar på tråden mensskydd?
  • picachu

ja pickolina, Tampax är de som har en hylsa som man för in den med. Det hjälpte mig när jag skulle lära mig att använda tampong back in the days. Jag hade inte sett dem på länge, det var därför jag undrade om de fortfarande säljs i Sverige! :)

• physalis

tattar-emma

en liten fråga till:

hur funkar det om man är väldigt aktiv? jag tränar rätt mycket. Sitter den kvar om man går ner i spagat, tex? :)

• physalis

tattar-emma

Och TUSEN TACK förstås, för ditt utförliga svar!!! :) :) :)

• pickolina

picachu

Om du inte hittar dem men vill få tag på dem så finns de att beställa här: butiksfynd.com/index1.asp

Det verkar vara knas på sidan just nu men det fungerade tidigare idag... Där kan man beställa tampax och div andra mensskydd bla... :)

• tattar-Emma

physalis

Själv tänker jag inte försöka mig på spagat ;) men jag tror inte att det skulle bli problem. Det funkar fint för vänner med menskopp som tränar mer än jag. Helt säker går det väl inte att vara, alla är ju som sagt olika, men funkar det med tampong tror jag det funkar med menskopp.

• physalis

men jag tänker att om det skulle börja läcka, börjar det inte då läcka hundra gånger mer än tampong? jag menar, har man tampong rinner ju inte allting ut för den är av bomull, det kanske det gör med menskopp för att allt ligger kvar? :) eller jag kanske tänker helt galet, men jag vet ju knappt vad en menskopp är.. ;)

• tattar-Emma

Det kan bara börja läcka om den flyttar sig och ligger snett (eller om man satt in den snett från början), och då antar jag att allt gammalt rinner ut ifall du står på huvudet samtidigt. Jag tror inte att den kan flytta sig efter att du väl satt in den, för mig har den bara läckt när jag satt in den snett eller när den blir för full, och då är det bara det nya som rinner, inte det som redan samlats upp. Men om det mot förmodan skulle visa sig att hårt gymnastiserande inte går ihop med menskoppen så är det ju inte värre än att du har tampong just då, antagligen tränar du inte mer än 2-3 gånger per menstruation så du tjänar ändå på det.

I början hade jag ofta tampong ute bland folk och menskopp hemma, eftersom det var lite pilligare med menskoppen. Gjorde motsvarande grej när jag var 13; binda i skolan och tampong hemma och om natten.

• physalis

och det går bra att sova med den?

• tattar-Emma

Japp. 12 timmar. Jag har överskridit det vid något tillfälle och lever fortfarande :D

• physalis

tattar-emma

jättetack för svar på alla min frågor såhär nära midnatt!

jag ska faktiskt överväga att köpa en! :)

Svar på tråden mensskydd?