Skratt.... Det tycker jag var en oerhört konstig paralell, tampong - sex! ÖÖÖHHHH, va????
Jag började med tampong när jag var 13 och nej ingen behövde visa hur man gjorde... Helt bakom flötet är man inte som 13-åring... ;) Jag började exprimentera med div "föremål" ganska tidigt... Vilket absolut inte hade något med men/tamponger att göra. Å jag förlorade oskulden när jag var 18...dvs 5år efter jag börjat med tampong....
Visst, jag inser att det är olika för alla men att dra de paralellerna är väl ändå att överdriva? Inte lite heller... ;) Jag tycker dessutom att undvika sådana ämnen bara är negativt då de exponeras i skolan osv ändå...och då är risken att det blir väldigt galet, om föräldrarna försöker undvika sådant för att skydda barnen... Som förälder har man väl skyldigheten att förbereda sitt barn.....???? Att stoppa huvudet i sanden hjälper liksom inte, om man inte låser in sitt barn.
Jag blev tex jätte chockad härom dagen när en kompis till mig, som är mellan 35-40år blev chockad över att en kvinna kan bli gravid även om mannen inte "kommer".... Hello!!! Vad kan inte sådana okunskaper leda till för missöden????
Jag menar inte att man ska uppmuntra sitt barn, absolut inte...men eftersom barnen ändå blir exponerade för detta så är det väl bättre att förbereda dem, lära dem, varna dem...INNAN det är för sent???!!!