• mammen

mensskydd?

Jag har lite dåligt koll på marknaden vad gäller mensskydd (använder sällan det själv).

Nu skulle jag behöva köpa bindor till tonårsdottern men vet inte riktigt vad jag ska köpa.

Jag tror nog på såna platta bindor, men vilka är bäst för en "nybörjare"? På "min" tid såg ju alla bindor ut som blöjor. :D

• Svar på tråden mensskydd?
  • pickolina

physalis

Annars kan du ju alltid anv tampong eller binda just när du yogar... ;)

morgondagg

Aah, jag förstår precis vad du menar... Har aldrig yogat så det är fullt möjligt att jag oxå kanske skulle få det. Å vet du, jag kom på att jag fått det...eller ja det blir inte som pruttar men... Läs inte om ni tycker att sådana här saker blir för "mycket"... *hehe* Jo, ibland när jag ligger i sängen och kanske släpper lite gas...så har luften typ ingen stans att ta vägen och då särar trycket på "läpparna" och så åker det liksom in luft där...och då kommer det ut när jag reser mig upp sedan.... HELSKUMT fenomen! :D *LOL* Gudskelov har det aldrig hänt när jag haft sex (som man oftast hör talas om) eller utövat någon sport...därför glömde jag liksom av det... *haha* Ja, vilka saker man diskuterar och sitter å erkänner på nätet.... ;)

• pickolina

Måste bara beskriva, för jag tyckte att det var så kul... *bajshumor* :D Det liksom bubblar ur mig när jag reser mig upp, som "blubb-blubb"... *LOL*

• vixen not a tramp

pickolina
    Jag diggar dina målande beskrivningar!!!

Du kan framkalla en musprutt genom att dra in luft och sedan "blåsa" ut den, om man nu skulle vilja det alltså...

• vixen not a tramp

I övrigt gillar jag always och kan inte med libresse, gillar OB oxå.

• picachu

Pickolina - jag fattar precis vad du menar, hahaha! :D

• mammen

Oj, vilken dískussion detta blev! :D Jag hade helt glömt av tråden.

Tack i alla fall för tipsen. Jag ska låta henne prova lite olika bindor så får hon säga själv vilka hon föredrar. Jag vill inte introducera tampong riktigt ännu, jag tycker hon är för ung för att "stoppa in saker".

Vi skojade lite om det och jag sa att jag inte hade tänkt visa hur man använder tampong ändå. :D

• tattar-Emma

mammen, min mamma köpte bindor till mig och när jag själv var redo kom jag till henne och bad om tamponger. Det hände mens nr 2, jag tyckte redan från start att bindor var läskiga :D. Men jag var lite äldre också, 13, en 10-åring är kanske mindre redo att "stoppa in".

Men i vilket fall så tror jag att dottern själv kommer fram till när hon vill byta!

• picachu

Sen tror jag också att kompisar har visst informativt inflytande över sånt också; jag kommer ihåg att jag började använda tampong för att mina kompisar tyckte att det var bättre och berättade hur man gjorde. Mindre pinsamt än om morsan berättar, tror jag.

Sånt där löser sig av sig självt :)

• mammen

Jag har inga problem att berätta för henne, men jag tänker inte visa. ;)

Hon är 14 år. Vissa kanske tycker att jag är fjompig men jag tycker verkligen att hon är för ung för tampong. Först tampong, sedan börjar hon stoppa in annat och rätt vad det är tror hon att hon ska sex. Nä, det blir inget med det. ;)

(Mina döttrar ska vara oskulder tills dom är minst 30 :D)

Svar på tråden mensskydd?