• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • förhoppningsis

mysiga ställen i närheteten av Göteborg?
    hmm, En liten tripp till Danmark? Eller öland/gotland? Eller det kanske är för vanligt?

• Mrs WS

Gerda och Gabbis

Tack for omtanken.

Jag tankte likadant angaende tyskar och norrlandsalgar. Vara algar har ju dott ut har nere i soder. Ak till Norrland...

Det ar svart att hitta ny platser dar jag ska gifta mig. Litet samhalle och sa har jag val stora forvantningar pa min stora dag ( enl min mamma)

• Mrs WS

Forhoppningsvisis

Va kul att ni kanske far 9000 kr over som ni kan anvanda for/pa er resa.

Vart bar det av??

• förhoppningsis

Mrs WS
    hur ser det ut runtomkring då? Vet inte riktigt var du bor, men grannstaden kanske har nått herrgårdsmotsvarande... om lokalen är viktig kan man ju alltid välja en annan kyrka.

Skicka tyskarna till oss i sthlm, så mycket turister här ändå så ett par mer eller mindre märker inte vi. De får kolla älgar på skansen istället.

• Mrs WS

Forhoppningsis.

Kyrkan ar ganska viktig for mig. De flest platser ar typ murriga och gamla folketsparklokaler eller stadshotellet som inte har nagon trevlig uteplats. Usch vad jag gnaller

Det stalle jag hade planerat lag 4 mil fran kyrkan.

Har ni andra fatt era forstahandsalternativ eller??

• förhoppningsis

Mrs WS

vet inte riktigt vart vi hamnar ännu... men 9000 är alltid en bra start =) Som det ser ut nu så blir det Malaysia, Vietnam, Laos och Brunei...
    Men ev västindien istället.
    Min blivande jobbar ihjäl sig nu så vi har bara spånat lite löst än sålänge.

Var åker ni andra?

• Fru Enamorada

oj här går det undan.. både med skriverier och bokande.. :) själv har jag jobbat så mcyket de senaste fyra dagarna så jag har inte hunnit surfa nåt.. blir också lite stressad när jag ser vad alla har bokat.. idag har jag gått runt till lite frisörer i stan och priserna varierade skapligt mellan de olika... allt från 600 kr för rubbet, alltså även om det tar tre timmar kostar det bara 600, till 800 kr i timmen.. och så några där emellan.. har tre kvar att gå till men de hade semesterstängt nu.. frisörerna jag var hos tyckte iaf att jag var ute i väldigt god tid.. så jag behöver kanske inte känna mig så stressad ändå... :)

välkommen alla nya förresten! vi börjar bli ett rätt stort gäng nu, kul :)

• förhoppningsis

Budgeten satte stopp för mitt första handsalternativ. Gjorde budgeten så vi skulle kunna betala allt själva och ändå inte behöva leva på nudlar resten av året. När vi sen fick bidrag så valde vi att nog inte byta ändå... har alla ställen prelbokade ska titta i helgen.
    Men nu när du säger det så, kanske värt att fundera på det.

Synd med lokalerna, å är kyrkan viktig kan manju inte bara ta en helt annan stad heller. Håller tummarna för att det löser sig

• förhoppningsis

Enamorada
    var bor du? Det lät ju jätte billigt.

PÅ tal om god tid, ringde bilfirman igår för att hyra transport, fick höra att de inte ens hade en kalender som räckte så långt, skulle återkomma i mars *suck*

• Gerda

Mrs WS

Tycker absolut att du ska va nøjd med de val ni gør på brøllopsdagen! Så strunt i vad folk tycker om era krav! OM ni har råd så vore det kul att bussa alla fr kyrkan till feststället som låg 4 mil bort... men det är rätt dyrt att hyra buss + chaffis...

Vi hade 2 førsta alt. och valde den ena då, så jag är jätte nøjd. Dock børjade jag kolla runt okt-05 och bokade i januari i år. Dessa två som vi hade som alt bokas upp långt i førväg - båda är nogh fullbokade før 2007 nu.

förhoppningsis

Vi vet nite ännu iom att vi kommer att åka med barnet :) Vi är iaf sugna på Thailand om vi får ihop pengar dit - då åker vi frammåt november då barnet blir 11-12 månader. Annars har vi funderat på stadssemester Budapest, Prag, Wien om vi ska vara i Europa och då åka mellan dessa. Kan tänka mig en avstickare till Istanbul men min mor lär blockera oss vid passkontrollen där nu när det är oroliga tider

Svar på tråden Vår dag 070707... #3