Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Gerda! Sådär! Nu var lokalen bokad! Killen jag snackade med sa att de håller på att restaurera och renovera för fullt. Till nästa sommar kommer det att vara fint ute på gården, ingen asfalt utan grus och planteringar! Tjoho! Nu väntar jag bara på prisuppgifter och hoppas på att de inte är för dyra...
Då har du en annan lyx som inte vi har... våra föräldrar kan nog inte bidra med någon ekonomisk hjälp men kompenserar bra med kontakter!
l i s a
Så snabba puckar!!! You go girl!
Vad ska de använda lokalen till sen, eftersom de renoverar? Låter supert som de säger här i Norge! :D
Tja, de är inte rika direkt mina päron men pappa envisades med att det "sätts in pengar oavsett och vår ønskan åar att det går till middagen"... Å sen har svärføräldrarna bestämt att de ska bidra också, fast de har inte sagt mer än så.
Ja, jag blev så peppad av att få prata (skriva) om detta att jag ringde på en gång!
Lokalen ska användas till just fester och bröllop. De funderar också på att under veckorna ha öppet för konstutställningar etc. Roligt koncept!
Man kan välja allt från att hyra bara lokalen som den är och fixa allt annat själv till att få mat, dryck, dukning och allt fixat. Vi får se hur vi väljer. Det beror nog på priser och sådant.
Perfekt! Då är lokalen helt fräsch och fin när det blir er tur!
Hur har ni tänkt mer kring brøllopet? Blir det dans-party-party osv?
Ni som hyr lokal, hur ska ni pryda den tex väggar å så?
förhoppningsis, vi tänker nog dekorera "så lite som möjligt", eller minimalistiskt snarare, och jobba mer med ljussättning. Alltså, inget tyg och tyll utan snarare åt hållet vita dukar och ordentlig scenbelysning i lokalen som ändras efter ljuset ute och efter middagen. För mig är det så mycket viktigare med bra ljus än med "pynt" såväl när det gäller fest som när det gäller heminredning.
Gerda, ja visst! Det lät så mycket bättre än jag hade hoppats på! Jag blev så ruskigt peppad nu! Wihii! De renoverar toaletter och handikappanpassar nu i sommar, vilket är helt strålande då min syster är rullstolsburen och det har varit viktigt att hitta ett ställe som funkar för henne också! Allt kommer vara nymålat och tjusigt till nästa sommar. Om jag gissar rätt kommer det här stället att bli känt och välanvänt i umeå och det känns roligt att troligen vara bland de första att ha bröllop där. Det är inte riktigt lika kul med en lokal som alla vänner och släktingar har varit i. Särskilt kul är det ju också att det ligger typ 2 km från centrum fast ändå väldigt "hemligt" så folk vet inte ens om att lokalen finns. Det kan jag säga är ovanligt i en så här liten stand!
När det gäller festen så blir det bufe för att få lite rörlighet bland gästerna. Mycket sång, vin och vatten för att få upp stämningen. Brudvalsen vill vi gärna ska spelas på fiol av släktens riksspelmän. Tja... sen blir det rajtantajtan hoppas jag! Mer än så vet vi inte än.
ja jösses vad jag hade mycket att skriva om plötsligt...
l i s a
vi dekorerar inte heller så mycket, mest en ordentlig stiren dukning med vita linnedukar kandelabrar mm , men nu är jag rädd att väggarna ska se tråkiga ut...
förhoppningsis! Låter som vi hade tänkt faktiskt Vad är det för väggar i lokalen? Alltså, färger, material och så?
førhopningsis
Vår lokal är nyrenoverad och fräsch med modern inredning så vi planerar inte att pynta väggarna med nåt särskilt - bara ta ner tavlor om de är fula ;) å isf sätta upp nåt snyggare haha....
Det blir vita linnedukar, sedan duktnming i färgtemat (antagligen nåt røtt), kandelabrar har nog lokalen osv osv... stilrent och sparsmakat fast "varmt" samtidigt om vi nu får ihop allt detta ;)
l i s a
NU är du verkligen igång! Vad roligt! Det kanske sätter igång mig med... men nu såg jag just att vi nog ska beställa barnvagn ikväll *jipppi* :D Å så ska vi kolla färgprover och førhoppningsvis køpa färg till barnrummet - ju mer som bockas av på den viktigaste listan ju närmare kan vi planera brøllopslistan ;)