• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • Gerda

förhoppningsis

Du menar att din ring är som en eternity-ring? Stenar runt om? Det ät jätte fint iaf! Hur kommer vigselringen att se ut?

Min vigselring kommer att se ungefär ut som på:

www.vigselring.nu
    ---> design 2 ----> Rygginfattat

• förhoppningsis

precis, en eternity ring i vitt guld. Det är min vigselring, förlovningsringen är slät rundade kanter i vitt guld, vi har likadana jag å min sambo.

först tänkte jag ha eternityringen som förlovningsring å sen rocky som vigselring men det hade blivit vääääldigt mycket bling.

Gerda Din ring var otroligt fin, gillar när stenarna är nedsänkta, då fastnar man inte å rivs inte

• Gerda

förhoppningsis

Ah! Då førstår jag! :) Ja, jag tror att det ger ett lugnare och mer klasiskt intryck att ha en slät och sedan eternityringen¨. Tror också att det hade blivit lite "pråligt" med Rocky och eternity - att man inte ser ringarna ordentligt før vad de har att visa?

Min førlovningsring är också slät och svagt rundad. Den kommer att få højas då vigselringen blir høgre iom stenarna - Vill ha samma kupning på båda ringarna osv... men det måst ejag prata med guldsmeden om infør tillverkningen.

• förhoppningsis

ja, båda våra kombinationer känns ju mer "tidlösa" nu, annars blir man mer en vandrande diamantgruva =) och det blir som du sa svårt att se hur fina ringarna är.

Vad tar guldsmeden för det? Hur går det till rent praktiskt? Gör man ringen tjockare eller?

• Gerda

Budgeten är 15.000 för ringen och højningen av førlovningsringen. Han måste se førlovningsringen før att se om han lägger till och højer eller måste smida om den. Ca. 500kr tror jag att själva højningen kommer att gå på.

Nuvarande højden är 1,9mm och den måste nog højas till 2,1-2,2 tror jag att højden på vigselringen är.

• Fru The

Gerda>>

Tack då börjar jag ha koll på den biten. Många vet att vi ska gifta oss, men alla ska ju inte bjudas. Självklart har ju mina föräldrar och släkt fattat att de ska närvara. Lite värre på min sambos sida + att vissa av dem bor mer än 100 mil här ifrån.

När vi bokade bröllopsnatten på hotellet fick vi som förslag att preliminärt boka de rum vi tror oss veta kan behövas för våra gäster. Vi kommer göra lika dant på vandrarhemmet. Då kan gästerna välja och sedan meddela oss. Annars blir nog boendet svårt att hitta för dem. De får naturligtvis bekosta det själva, men det underlättar ju själva bokningen.

Vi tänkte skicka med en informationslapp med den infon på, men hur formulerar man sig bäst? Någon här med idéer?

• Gerda

The

Vi kommer också att gøra så med førbokningar åt långvägagäster - främst de från USA. Det blir enklast før alla egentligen.

Vi informerar i infobladet också - nåt i stil med att "reservations have been made at xxx, pls notify us asap if you wish to ....." sen kommer jag inte ihåg mer :)

• Fru The

Gerda

Tja.. det var en idé på engelska.. om jag nu vill formulera mig värdigt på svenska, vad skriver jag då?

Jag vill ju vid anmälan veta om de vill bo på annordand plats. Om det är på vandrahemmet eller hotellet och hur många nätter. (kommer boka från natten före bröllopet till och med natten efter. Alltså fre-mån.)

• Dalabrud-07

Har haft semester, men är tillbaks nu. Lägger till mig på listan!

The:Ytterby k:a.Kl 15.00
    Fannys mamma:Västlands k:a Kl 15.00
    Jomijon:Hjortberga k:a kl 16.00
    Helenrik:Hässelby villastadskyrka kl 15.00
    Ja ska bli en fru:MariaMagdalena K.a kl 16,00
    Gerda: Örebro ca. 17:00
    förhoppningsis 15.30 Boo Kyrka
    The Bride, Steninge kyrka,Halland,kl 16:00
    Enamorada, Tiveds kyrka, kl 15:00
    Koalasara: prel.Löddeköpinge kyrka 16.00, Skåne
    Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka kl.14.00

• förhoppningsis