Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Gerda>>
Hittade dem till slut. Får fundera lite innan jag börjar på. Det är ju lite pyssel, men framför allt kostnad.. Inte näsdukarna i sig, men beroende på lite hur många som behövs och vad pappret kostar..
Hur många paket tror du man behöver för ca50-60 gäster?
The
Ska dem ha dem till kyrkan så tycker jag att ett paket till varje gäst med 3 näsdukar i varje. Ska du ha dem i toakorgarna räcker det ju med några paket och fler näsdukar i?
Gerda
oki.. kyrkan känns som mest aktuellt.. men borde inte gästerna själv tänka på detta? Känns som en onödig sak egentligen. Får helt enkelt fundera ett tag.
Finns det något vettigare att pyssla med? Något som är lite mer nödvändigt?
Hur kommer ni göra med ris och sånt?
Nu är även fotografen bokad!
Ännu en sak att pricka av på listan.
Följande är gjort:
Kyrka och präst bokad
Festlokal bokad (rekad och provdukad också)
ALLA trycksaker beställda (från inbjudningskort till tackkorten)
Maten nästan bestämd (ska proväta den nästa helg)
Fotografen bokad
Känns som om vi kommit en bra bit på väg nu
Hej allihop, en till 070707 brud här. Va långt alla verkar kommit - vi har bara bokat kyrka, lokal, smink, hår och på lördags ska vi på möte med en fotograf. Någon som har tips på tema för just denna dag?
Jaha sjalvklart att det anda stallet jag kunde tanka mig att ha min(ooh varan hihi)fest ar uthyrd hela sommaren till tyskar. Fy sjutton. Vad ska dom ha en stor herrgard till????
Det kanske blir att jag maste byta datum och inte kommer att vara nagot 070707 brud lange till
Valkommen tomkat
Mrs WS: tråkigt för er...
Mrs WS
ang budget så gjorde vi en som vi klarade själva, sen kom våra föräldrar och berättade att de ville bidra och med hur mycket, utan att se vår budget. Så om vi inte drar över så har vi 9000 tillgodo som då hamnar på bröllopsresan istället. (Den är inte med i budgeten)
Mrs WS
Så trist! Kan inte tyskarna dra til norrland o spana älgar istället?!
Finns det absolut inte fler ställen där du bor som du kan tänka dig?
The
tackdikt låter både gulligt och personligt, vill du dela med dig?
Jag fick hem caligrafens katalog i går och har beställt hem barbaras papper för inspiration. ska oxå göra inbjudningar, festhäften, bordsplaceringar, vigselblad och tackkort själv. Dels ekonomisk fråga men pyssel är ju så kul!
korten jag föll för hos caligrafen kostade 16 kr st + 6 kr frimärke =en hel förmögenhet bara för att få ut inbjudningarna.