Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
förhoppningsis
Hur ser era inbjudningskort och så ut då?
Musiken är svår. Vill inte heller ha det klassiska. Bara ut och leta och lyssna, lyssna och lyssna tills ni hittar det ni verkligen vill ha.
Dalabrud07
Så tråkigt att den du ville ha som värdinna inte ville :( Å andra sidan är det verkligen bra att du frågade redan nu och fått svar så att du kan börja fundera på andra kandidater.
Vår toastmaster kommer endast att hålla koll på tal och kanske nån liten lek, kanske vara den som säger när tårtan ska serveras osv. Vi vill inte ha en massa sång och spex - iaf inte att nån ska behöva ordna för sakens skull. Festprogram kommer vi att fixa själva - dels för att det blir 2 språkigt och dels för att _jag_ som vanligt är kontrollfreak ;)
Inte så mkt jobb alltså, men det är ju också för att vi har ett litet bröllop - och inte jätte formellt heller.
The - vi kommer inte att ha några separata värdar/toastpar - dom gör liksom allt. Valde att skriva värdpar, fast det egentligen blir toastmadam.
Det är vi som bjuder in till fest och vi som kommer att ta emot gästernas svar.
Dom som är ansvariga för serveringen kommer att duka, ev. med lite hjälp av oss.
Dalabrud-07
Låter bra det.. själv har jag en tärna som inte vill lämna något definitiv besked om det inte ska vara nej i nuläget.. Lite bekymmersamt och tråkigt, men så är det av olika anledningar.
Just nu har vi fullt upp att hålla koll på en 23(!)-åring som beter sig som världens barnrumpa.. Hör väl inte hemma på denna tråden igentligen.. vet snart inte vad jag ska gör med tjejen som ska vara min kompis!
The
våra kort kommer nog vara blå med silver stämplade hjärtan och ihopknutna med silverband. Blått, silver hjärtan och silver band kommer igen i alla våra trycksaker. Lite insprerade av calligraphens kort.
Jobbit med gäster och vänner som strular och ställer till problem, det sista man behöver är fler stressmoment...
förhoppningsis
Låter helt underbart med korten!
Själv har vi kornblått, lime och hjärtan i temat... Det var inte bestämt från början men det passar oss bra!
Kompisen har flyttat ifrån oss nu. Eller rättare sagt så slängde vi ut henne. Kan inte ta hand om en 23-åring som beter sig som hon vore 14.. Strök henne just ur gästlistan också. Tilliten är på botten och det känns inte viktigt att bygga upp den heller.. Ingen som jag kommer sakna direkt. Så nära var vi inte..
The
Vist är det skönt när man väl fattat ett beslut, hur jobbit det än är att fatta det!
här är kortet som vi har inspirerats lite av
www.romance.se/senet/index.aspx&Lang=sweden&PId=682242
förhoppningsis
Ja, beslut är alltid svåra att fatta, men alltid lika sköna när de är gjorda.
Nån mer än jag som har tänkt på att det bara är 11 månader kvar??
Korten var jättsnygga. Hoppas att ni får egna hemgjorda precis som ni vill ha dem.
Har köpt pappersnäsdukar och silkespapper och tänkte göra något kuvertliknande inslagning av dem. Men hur många servetter ska jag lägga i varje paket och hur många paket behövs till 60-70 pers i kyrkan? Någon som har en idé?
jo 11 månader prick! satt och räknade dagar och veckor för någon dag sen =)
korten blir nog bra, vet hur jag vill att de ska se ut och de är väldigt enkla och stilrena i sin utformning så det blir nog förhoppningsvis inte allt för knepigt.
Gillar bilden på calligraphens för då behöver man inte kuvert, å jag tror inte jag vill ha kuvert.
okej.. låter toppen!
Var hos floristen idag och pratade lite. Visade sig att riddarsporre som jag ville ha i håret inte är så lämpliga till det då de är rätt törstiga. Trist. Bara att tänka om alltså.. Fast jag fick rådet att kolla på konstgjorda om jag verkligen inte kunde tänka mig nån annan blomma eller smyckning. Dock är det svårt med just kornblå blommor..
Hade du något förslag ang. pappersnäsdukarna förresten? Vill så gärna börja lite smått med dem..