• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • Fru The

Gerda

Kladdkaka låter gott och jag tror säkert att barnrummet blir kanonbra!

• Dalabrud-07

The - det är en bekant som ska fota, så själva fotograferingen kostar inget, vi får däremot betala förstoringar och kopior. Vi kommer att få alla kort nerbrända på CD-skiva, så vi kan välja i lugn och ro. Mao kommer vi inte att fotas i studio, så jag hoppas på bra väder. Vi kommer att fotas efter vigseln, dels vid kyrkan, ev. vid gammelgården och sen vid festlokalen.

• Dalabrud-07

blåpärlan - välkommen hit!

• Fru The

Dalabrud-07

Okej, då förstår jag. Vi ska dels fotas ute av yrkesfotograf och sen kommer (hoppas jag) min mosters man som är hobbyfotograf att fota i kyrkan och resten av dagen.. Tillsammans med övriga gäster förståss..

• Dalabrud-07

Är lite besviken.....
    Min M2B och jag har kommit överens om att vi ska välja en kompis var (jag väljer bland mina och han bland sina kompisar) till värd/värdinna.
    Jag hade ganska tidigt klart för mig vilken jag skulle fråga, och i går så gjorde jag det. Trodde att hon skulle bli överraskad (vilket hon också blev), men så trodde jag också att hon skulle bli glad, positiv och smickrad - men det kändes inte så.
    Hon sa att jag hade gjort det så bra på hennes bröllop så hon skulle bara få prestationsångest (jag har aldrig gjort något sådant förut, så jag visste inte hur eller vad jag skulle göra - gick lite på hur jag ville att mitt eget bröllop skulle se ut), sa också att hennes dotter skulle gå ut 9:an så det var så mycket att tänka på (balkläder, mat mm - i juni....), sa också att hon har så mycket annat (4 barn som bor hemma), sen sa hon också att hon inte var någon pysselmänniska och var rädd att jag (som är ett litet kontrollfreak) inte skulle bli nöjd.
    Kändes som om det kom en massa dumma bortförklaringar. Då kan hon väl säga på en gång att hon inte vill, så jag får börja fundera på någon annan.
    Vi vill verkligen inte lasta över en massa saker på någon, så därför har vi beställt alla trycksaker, även festprogrammet - det enda hon behöver göra är att komma med materialet. Jag vill också att hon styr upp ev. tal och spexande på festen.
    Hon kommer ju ha hjälp an en till....

Var bara tvungen att skriva av mig lite, jag blev så besviken på hennes reaktion - hade förväntat mig rena rama motsatsen....

Hur mycket och vad begär ni att erat "värdpar" ska göra?

• Dalabrud-07

Oj, vad långt det blev.....

• förhoppningsis

En dag som denna så har vi varit och tittat på festlokaler, perfekt! hoppas det blir lika bra väder bara =)
    Sen håller jag på att baka tårta och förbereda middagen för ikväll (fyller år imorgon)

The
    Musiken vill vi ha personlig i kyrkan
    syskon sjunger och som marcher vill vi ha något som är högtidligt men som man blir glad av. vet att jag inte vill ha Mendelhsson och garanterat inte Wagner!!

• förhoppningsis

Våra tackkort kommer vara i samma stil som placeringskort, inbjudningar, vigselhäften mm

gör dom själva, kul att pyssla lite i vintermörkre i november...

kommer få en cd skiva med foton på så vi tar vi dubbelhäftande tape och klistrar in ett kort.

• Fru The

Dalabrud-07

Förstår din besvikelse..

Fast jag tycker många missar skillnaden på värdpart och toastmaster. Toastmaster är festens dirigent och värdparet är den som bjuder in och ta emot svaren av gästerna. Värdpar var från början brudens föräldrar. Idag är det sällan så.

Vad jag förväntar mig av mina toastmadames:

*De håller festen i lagom tempo
    *Håller koll på tal, spex och sång

Kan väl kortfattat att de är festfixare. Något som de båda gillar och tycker ska bli jättekul.

Vi kommer själva bjuda in, men våra toastmadames har även valt att agera värdpar och ta emot anmälningar m.m.

Däremot gör vi festhäften, vigselblad m.m. själv. Bollar och kollar med dem såklart, men det är vi som skapar dem...

Att vara toastmaster är ett jätteviktigt uppdrag som måste bli bra. Känner din vän att det blir förmycket - välj en annan om du kan! *kram*

Svar på tråden Vår dag 070707... #3