Sept-06 by Nonika # 2
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Nonika: Var köpte du vita paraplyer??! Jag funderr på att köpa det. Vädret ser ju faktiskt inte så lovande ut. Men det brukar ju va så - tar man med sig paraply så regnar det inte.
Ang. vickning, nej vi ska inte ha det. Men vi ska inte heller ha dans och festen kommer nog inte hålla på så jättesent så folk får gott nöja sig med buffé, tårta, snacks och frukt. Ska åka och inhandla lite sånt i morgon med föräldrar och svärföräldrar.
elora: Hoppas det ordnar sig med klänningen. Själv har jag inte "längdnoja", den är perfekt i längden, men när jag provade den sist upptäckte jag att det nog blivit lite för många glassar och för lite motion i sommar! Jag får på mig den, så det är lungt, men tight blir det! Nåja, ska man vara fin får man lida pin.
Ikväll kommer våra tre tjejkompisar (som ska va värdinnor på festen) hit och ska ta med både mig och min M2b ut på stan o käka. Förhoppningsvis har de med vigselringen också som en annan kompis gjort i stockholm. Så spännande!!
Tjena tjejer!
Ärligt talat har jag nog snuddat vid den där berömda "väggen" igen...är helt slut, bara sover, och sover...
Känner mig stressad och deppad. Men just nu i skrivande stund har jag fått i mig ett par glas vin så livet känns lite lättare...
Måste börja priorotera mig själv lite mer hädanefter och tänka mer på mig själv...
060909:
Det blev inga vita paraplyer, utan mer rosa/lila, i ljus ton. De är helt ok. Det var de enda som fanns.
Ja, vad har jag gjort idag...jo, jag har hastat ner på posten och skickat ett postogram till en kompis som gifter sig i morgon, är lite sent ute, men som sagt...har varit liiiiite trött på sistone. Brevet kommer fram i morgon förmiddag, hoppas de är hemma då. Jag skrev en liten dikt, hastigt påkommet vid disken inne på posten.
Sen anar jag att det blir möhippa för mig i morgon...men bara anar...vi får sen...annars vete hundan när det kan bli, för det är ju liksom den enda helgen kvar innan bröllopet.
Ikväll har jag suttit och renskrivit bordsplaceringen, och Pelle har renskrivit/skrivit klart personbeskrivningarna. Bordsplaceringen ska hans syster få på sönda, så ska hon göra en stor "skylt" att sätta upp. Och en prislista till baren har jag gjort, som hon också ska ordna
Uhhh...nervös...lite faktiskt...börjar bli dags att få nojja snart Är inte ni nervösa???
My goood, vi ska gifta oss liksom!!!
Just det, idag ringde de från Aertours, vi ska ju åka med dem på bröllopsresa till Skiathos. De ska stänga hotellet för renovering, som vi har bokat. Så han frågade vilket annat hotell vi ville ha, och efter mycket om och men kom vi fram till ett annat. (jag fick ringa upp Pelle på hans jobb och höra vad han tyckte, förstås )
Så det blir Lägenheter Anna, har nån varit där? 400 m till stranden, och lika långt till centrum. Balkong med havsutsikt...helt ok...eller hur!?
oj monica ta det lugnt, stressa inte ihjäl dig.
höhippa ..... jo jag vet att jag får en men inte när .... gubben säger ju ingenting:(
det är 2 helger kvar och honom tar dom den 8 de
skulle inte tro att vännerna låter honom vara bakis med 3 vilda barn :)
så då blir det på lördag jippi..
hoppas bara inte att dom ta mig idag , för jag har alldeles för mycket att göra i dag. frosta av frysen och baka bröd.
tjejkompisarna verkar väldigt hemliga,,,, men jag tror itne att dom kommer idg ,,,, måste erkänna att jag är lite nervös.
gubben håller på att vika askar till chokladen och jag håller på med tipspromenad.
tog en liten promenad in hit oxå , hehe¨
nonika: du kan väl berätta om dom tog dig i helgen.
nu ska jag snyta barn
ha de
monica
Heh på er! Jag gifter mig på lördag, OM EN VECKA!!!
Förra helgen så var det möhippa. En fantastisk dag som inte kunde varit bättre. Idag är den svensexa för min blivande. Vet int riktigt vad dom har hittat på, men han ringde hem och verkade ha roligt.
Känns som om jag har det mesta under kontroll. Ska skriva ut festprogrammen, handla lite mat och blommor, göra min brudbukett (är florist) och lite annat smått och gott. Men annars är jag nog redo!
Nyss hemkommen från möjippa... Blir till att åka på MAX o äta nu. KRAM på er!
Nu har jag haft min möhippa, och den var helt underbar!
I går morse var vi på promenad, jag Pelle, men plötsligt behövde han gå hem, för att gå på toan....vi hade knappt hunnit in genom dörren, förrän det rusade in 10 galna tjejer med cowboykläder och en stereo med musik dundrande. Det var musik såsom "Cotton eye Joe", bla. De sköt vilt omkring sig med pickadollerna och tjoade och skrek.
Jag skulle just äta frukost, men det var bara att glömma. De lindade ett rep runt mig och drog ut mig på baksidan av vårt hus, där jag fick byta om, till stringtrosor, chaps, linne, en väst med fransar. Sen hängde de dit en massa saker i ett sorts bälte tex, en yxa, tomahavker, osv. Och så målande dem mig i ansiktet och så fick jag champagne...som tup var kom Pelle ut med en kopp te och en smörgås också, annars hade jag nog kräkts
Observera att jag inte hade några byxor under chapsen, så man såg min rumpa under fransarna...jag försökte protestera, men det gick inte. Bara att gilla läget...jag fick även en svart peruk på huvudet, samt en praktfull fjäderanordning.
Sen bar det av in mot Södertälje, vi stannade på Statoil pga en kissnödig cowboy, och jag fick gå in och handla cigaretter, tändare odl, åt tjejerna (allt för att visa upp mig). Jo, jag hade ju ett plakat också där det stod: Dansar med naken rumpa hjärta hövding rakade skallen = sant.
Pga av det så vände sig de flesta om för att titta förstås...vilket många gjorde inne i centrum sen dit vi åkte. Det var MYCKET folk på stan, det var ju valstugor bla, så det var tjockt med människor.
Mina cowboy-kompisar tvingade mig att rida på en trähäst på fjäder, ni vet, en sån för barn...en tant såg riktigt chockad ut när hon såg mina skinkor när jag svingade mig upp på den Hon satt och gapade i en kvart...
Sen åt vi lunch - McDonalds, ute på en stentrappa.
"Nu har du fått rida, sa de, det ville du ju göra. Och nu har vi ätit, vad ska vi göra nu då"? Och så inbillade de mig att vi skulle åka och hälsa på min förste pojkvän..Hmm, jag gick inte riktigt på det, men...
I alla fall, så bar det iväg ut på vischan. Efter mycket kartläsning hittade de fram. Vi befann oss på en ranch! Det fanns både "hotel" och "saloon". Och västernhästar....Vi drack kaffe i solen och mumsade kladdkaka, sen fick vi våra hästar. Många av hästarna har tävlat både Sm och Vm (tror jag). Och så fick vi oss en lektion i västernridning...det var svårt! En annan är ju van att rida på ett annat sätt liksom....
På slutet tävlade vi. Vi skulle rida slalom mellan koner på tid, vi var 2 lag. Det var bara 4 kvar som red (vi var 5 från början, alla ville inte rida), och vi representerade alla i våra lag, även om de inte var med och red. Det var nämligen början på 5-kampen
Efter att hästarna blivit utsläppta i hagen och jag hade blivit fotograferad barbacka på en skäck med all utstyrsel, fortsatte 5-kampen.
Det var kasta hästsko på bowlingkäglor, kasta hästsko i en hink, kasta lasso från marken och från en tunna som var upphängd mellan 2 stolpar. Vi skrattade mycket!
Mitt lag förlorade men vad gör väl det
Sen fortsatte dagen/kvällen med öl, vin och underbar mat. Det var grillat med nachochips, salsasås, kycklingspett, och annat gott.
Ute tändes lägerelden, och där satt vi och spelade gitarr och sjöng. Men sen kom det bästa av allt: Linedans!! OH MY GOOD, vad roligt det var! Vi dansade och dansade, jag var helt blöt av svett! Musiken dundrade hela kvällen inne på saloonen.
Sen drog vi oss tillbaka till våra rum (det var 6 bäddar i varje). Vi sov som små grisar...
I morse (kl 10) fick vi frukost; Amerikanska pannkakor med smör och lönnsirap och kaffe, det var hur gott som helst dagen efter!
Efter att ha klappat kattungar och hundvalpar var det dags att ta farväl av de trevliga värdarna och åka hem.
Jag har träningsvärk och värre lär det bli, samt ont i arslet
Men det var det värt, 100 gånger om!!
Wow wow nu händer det ju massor för er tjejer! Inte konstigt, nu börjar ni ju gifta er nästa helg :D Jättekul!!!
Jag har precis återhämtat mig efter en helg i Skövde med min väninna, och har plockat ur 96 hårnålar + några till ur håret :D Åkte igår med bussen och först gick på stan. Det var väldigt trevligt även fast det var mycket folk pga matfestivalen. Traskade runt bland olika affärer på jakt efter främst håratteraljer men även tillbehör till festhäftet och något snyggt för mamma att ha över axlarna ;)
Hittade lite spännen och hårnålar med stenar, även silkespapper i beige med guldhjärtan som kan bli fint att texta vårt namn m m på festhäftet. Men vilken tid det tog och trötta som som små grisar blev vi. Åkte hem till min kompis där tanken var att jag skulle få bli ompysslad men tiden rann iväg så vi fick väl skjuta lite på ompysslandet en stund men när det väl blev av mådde jag som en prinsessa. Kroppspeeling, ansiktspeeling och mask innan dopp i badet fylld med salt från döda havet ;) Sedan drog vi ut till festivalen hela "familjen" och käkade lite mat innan himlen öppnade sig och vi fick dra oss hemåt.
Idag lyckades jag inspirera henne att börja rensa ut skräp och elände från hennes köksskåp vilket inte var vad vi hade tid med men vi kom igång så pass att det var dumt att sluta. Fint som snus blev det och mitt "feng shui" -tänkande lyckades nog gro ett litet frö inom min väninna ;)
Så äntligen var det dags att fixa till hår och smink, vi hade lite idéer med flätor denna gång så hon satte igång med att göra små små inbakade rader i fram och sedan gjorde hon små "öglor" av flätbiten som blev "över" där hårnålarna med stenar fick det att glittra fint. I bak lockade hon återigen håret och fäste ihop det liksom ett V, ska väl ev prova att sätta dit vinröda runda pärlor på tunn ståltråd. Lite coolt var det när man kände på håret för attans så sprayat det var!
Nåväl, hon ställer även upp med sminkning och för allt detta, inkl färgning av håret några dagar innan, tar hon 600 kr för! Då har jag i runda slängar sparat in 3800 kr jämfört med att gå till min vanliga frisör i stan. Helt sjukt mycket pengar det rör sig om!
Har slängt upp fler foton på frisyren. Välkommen att kika ;) groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek/acessoarer.msnw
Sminkningen var annorlunda men det blev mycket snyggare än det kan synas på bilderna. Det är en lila/rosa ton med snygg eyeliner till och lite glanspuder här o där.
Nu ska jag lägga mig och snarka som en gris, är lite pjutt för jag har blivit så hackad på av två fotografer här på ett inlägg, att de ska vara så hårda? Suck...
kram!
Elora: gillar din frisyr - ser mkt nice ut :)
Nonika: härligt med din möhippa - o visst börjar det kännas nu att det snart e dags....
jag har skrivit schema för dagen, o en att-göra-lista, bordsplaceringen e klar... skönt att bocka av en sak i taget :)
jag flyttade in i vårt hus nu i helgen så har inte hunnit med alltför mkt bröllopsplanering men nu när flytten e klar kan jag bara koncentrera mig på den :) härligt!
har inköpt en klocka till min M2B i morgongåva - en som han själv sett ut.. han har hintat flera gånger att det e den han vill ha o jag säger varje gång... ja vad bra, det e bra o vet inför julen, den e ju snart här :D hihi... han blir lika fundersam varje gång ;)
hoppas alla ni som gifter er den 2 sept har allt under kontroll :) ska hålla tummarna för fint väder!
Tjena tjejer!
Ja, nu är det snart dags för vissa av oss! Är fortfarande lite trött efter möhippan, och framför allt går jag som Zeb Macahan...har träningsvärken som gud glömde Det såg nog ut som jag hade pungbråck när jag var nere på stan idag
Idag har jag: Varit inne på Ica och betalat det sista, dvs 7 kg kycklingben som vi lagt till. Jag köpte även en laktosfri glass och tog med hem, som en av våra gäster ska få som efterrätt.
Sen köpte jag det sista vinet och cider, päronsoda som ska vara till bålen.
Nu ska jag sätta mig och börja betala till folk, tex frissan och make-up-tjejen. Så är det klart och man slipper tänka på det.
Ikväll ska vi till min Pappa (och Mamma, för de bor ihop ) och fira honom lite gemon att äta smörgåstårta, för han fyller 70 idag. Sen firar vi ju honom på söndagen efter vårt bröllop.
Ska börja packa ner saker som ska vara till borden under veckan, gå till kommunhuset/ringa och höra så att allt är ok, göra "grisen" som ska stå i baren, köpa fint papper att skriva lite kärlekscitat på som ska ligga på borden...ja, det är lite smått och gott kvar. Just det, ska ju köpa frukt till dekoration också
Måste sätta fart!
elora; det blir jättefint med de där små flätorna!
TingelingAnna; ser fram emot att få höra om din möhippa!
Lindamarias; Ja, håll alla tummar och tår är du snäll!!!
Tesso:
Härligt att din möhippa blev bra! Vad fick du vara med om? *nyfiken*