Sept-06 by Nonika # 2
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
hehe tack
ja det finns ju inte så många andra dagar att välja på.
min gubbe sottare nu och skär ut presentkartonger till gästerna, med skalpell, han är ganska less på det nu .
själv har jag tagit en paus från servettsrings tillverkning.
det är och göra hela tiden , hoppas man inte svimmar av ren utmattning på vigseln
monica
HALLOJ alla brudar! Har läst alltihop och hunnit "snacka" lite med Nonika och jag vet att de har det toppen nere i Grekland.
Själv blev jag minsann kidnappad i helgen jag med :D Var ju ganska upptagen med att smyga för sambon så vännerna "smög" förbi och kidnappade mig hos mamma när jag kom dit ;) Oj vilken dag/kväll/natt.
Vi blev 9 st med mig och vi började som sagt det hela hemma hos mamma med smörgåstårta och givetvis lite bubbel i magen. Allt eftersom klädde de ut mig och jag fick skepnaden av en "gammal" tant med prinsesskrona (Foton stenis35.spaces.live.com) Inte vad jag hade väntat mig då sambon blev utklädd till Piga haha!
På med ögonbindel och raskt iväg mot nästa uppdrag men innan dess var vi ju tvugna att åka i ett antal rondeller och köra hit än dit. Vi hamnade hos Sannas kulkonst där vi fick prova på att dreja och tjejerna/killen fick måla en tavla där jag beskrev vad och i vilken färg de skulle måla. Men jag började bli lite luddig i ögonen så en del fick måla lite hur de ville haha.
Men drejningen var superkul, kommer att få en mugg med allas namn på så det ser jag fram emot. Raskt vidare med ögonbindel igen och nästa anhalt var hos min kompis Jocke för förfest i hans lägenhet. Där blev det lite korsförhör, sminkning och sedan drog vi ner på stan där jag fick lite uppdrag att utföra. Bl a klippa tvättråd från kalsonger, samla äktenskapsråd från äkta par antingen gällande hemmet eller sängen haha! Båda gick rätt smidigt ändå, tyvärr fick jag sluta flirta med 17-åringarna haha!
Så vidare in på stans dansställe där jag skulle flirta till mig dryck i baren men hallå, de är så snåla här i stan så jag gav faktiskt upp efter en timme. Men då började jag bli rätt slirig med så....
Fast där tog väl kvällen eg slut för jag har inte så mycket minne av vad som hände och det tycker jag i efterhand är trist för jag klarar mig rätt bra utan alkohol om man säger så...Jag hade dock stått och dansat konstant i typ 3 timmar ;)
Min blivande make med gäng dök oxå upp och han var bra snygg, då hade han fått motsatt uppdrag (dvs troslappar) och blivit sminkad på stan haha. Hem kom vi nån gång runt 03 och då var vi så slitna så det tog nån sekund av hångel sen sov vi haha.
Sen dess har vi väl varit bakis kan man väl säga, inget jag skryter över men vi lär då inte glömma (?) våra vänners upptåg på länge ;)
Jag vill lyckönska helgens brudar nu, hoppas det går bra med de sista detaljerna. Jag blev mest mobbad för att vara kontrollfreak på möhippan, men jag har i stort sett försökt portionera ut uppgifterna vecka för vecka och tillsist dag för dag v 39.
Idag har jag beställt blommor till borden och imorgon ska jag diskutera brudbuketten per telefon då hon bara jobbar f.m och jag är ju aldrig ledig då.
Skriver för fullt i festprogrammet men det har tagit stopp och jag är lite less nu tror jag. Men ett sista ryck för kvällen får det bli.
Hoppas det blir fint o härligt väder till helgen, som det var större delen av dagen idag!!! :D
Abeth: Din möhippa lät verkligen härlig!!! ;) Utbudet är lite magrare här kan man väl säga, men jag är glad för det lilla som blev ändå hehe!
Bordeaux: Pust! Ni är minsann flitiga, har fått intrycket att ni gjort allt själva i pysselväg? Inte illa...stupa inte på mållinjen bara. ;)
Ell: Jag håller nog med dig, jag kan inte tänka mig att bröllop kan bli så perfekta som ibland skenet tycks låta eller hur man säger. Hellre ett bröllop med plats för missöden än ett stelt nervöst och nervigt bröllop...huuu mycket att tänka på ;) Lycka till nu...tänker på er! Jippie!
EVKASU: GRATTIS GRATTIS! Lät som en härlig dag...den ni längtat forever efter...
Glöm nu inte anmäla er till Sept06-listan!!!
Skicka mail till...sept06-subscribe@yahoogroups.com
Pust jag börjar få panik över allt och inget. Det är väl en skräckblandad förtjusning som man hör överallt om att gifta sig. Själva planeringen som kör slut på en och sedan rädslan inbland för att "bestiga" kyrkan, eller att tabba sig m m.
Visst det är tabbar sånt som händer och jag är väl inte rädd för sånt men jag känner mig bara så trött på allting. Att vara "chef" över hela företaget "Bröllop" här hemma, jobba och fixa med ungarna plus allt annat som ska göras. Okey jag vet att alla har det så men det har bara blivit för mycket nu. Ingen semester har man haft heller så man är ju ständigt trött...
Tänkte på Ells inlägg (tror jag det var?) om "perfekta" bröllop. Kikade runt på någon nygifts bilder och tanken slog mig att jag inte sett så många bilder på brudar som ser mer ordinära ut, kanske lite överviktiga eller dylikt. Det känns som man är den enda tjocka bruden med enkelt bröllop *suck*
Nääää jag svamlar nog mest i nattmössan, men jag kanske inte är ensam om att vara lite deppig? Tänk er då när allt är över...suck vad ska man då planera? Haha...
Hade inte tänkt skriva här innan bröllopet, eftersom jag är lite förvirrad... bröllopsnerver kanske? :D
elora: ja det är en sak jag också har tänkt på... alla ser så himla snygga och slanka och perfekta ut på bilderna, kan det helt enkelt vara så att de lite mulliga och helt "vanliga" inte vågar visa upp bilder på sig själva? Hemskt trist i så fall, för alla brudar är vackrast i världen på sitt bröllop! Men du elora, då kan vi ju bryta trenden och visa våra bilder här sen när vi är gifta, för jag är också lite för rund om magen o baken, och vi har inget stort perfekt sagobröllop! Deal? :D
(annars är ju svartbrud.se en härlig sida med brudpar i alla former, färger och stilar!)
Nu ligger jag på soffan och slösurfar och försöker att inte tänka på att det bara är 40 timmar kvar tills vår vigsel börjar! Jag börjar bli nervös nu! Imorgon blir det en lång dag, först ska jag lämna dottern på dagis, sen åker jag, mamma och syrran till vår lokal och börjar ställa i ordning bord o stolar, dukar borden och fixar och ordnar... sen kommer sambon, brudnäbbarna, fotografen och prästen dit, vi ska öva lite med brudnäbbarna samt kolla var vi ska fotas. Efter det ska vi träffa toastmastern och gå igenom alla detaljer med honom. Sen ska vi packa inför bröllopsnätterna... pust, borde gå o lägga mig så jag orkar, jag som är förkyld o allt... :(
Ska bara tillägga att jag var till frissan på provkamning idag, jag har varit nervös över att jag inte kommer att trivas med den frisyr vi tänkt, men nu känner jag mig helt lugn på den punkten. Köpte lite nytt smink idag också, ska prova imorgon och se vad jag vill ha, ska ju sminka mig själv. Testade också att göra fransk manikyr på mig själv, gick fint! :) Kommer garanterat att förstöra lacket innan lördag, men då är det ju bara att göra om det igen... :)
Gonatt nu, alla septemberbrudar! :D
men hallå
är det verkligen bara jag och elora som är med i mailgruppen
kom igen nu tjejer
monica
nu har dom norpat min gubbe , fick inte veta vad dom skulle hitta på.
får se hur full han är när han kommer hem.
monica
Haj haj! En snabb rad medan dottern fortfarande glor på tv (sicken mamma va?)
ELL/LINDAMARIAS: Tänker massor på er idag, här är vädret så fint och underbart. Ni måtte ha samma väder hoppas jag!
Ell: Ja klart jag är med på att visa foton, jag har ju visat allt redan känns det som haha...kan ju inte banga då heller!
Bordeaux: Hm nåt säger mig att du likväl som din blivande åkte på möhippa? Lättast är det ju om man ändå har barnvakt så att säga. Jag kan knappt begripa att det var för en vecka sedan det hände. VAD händer med tiden? Ska nog försöka göra lite nytta nu (riva till bordsplac.kort).
kram på er!
Glöm inte listan nu...väntar på tillökning!
:D Jenny
sept06-subscribe@yahoogroups.com
Nu är jag gift! Tänka sig...en hel vecka har det gått. Det var ett bra tag sen jag var inne på tråden, har haft lite annat för mig
Gifte mig alltså den 2/9. Det var någon som undrade här i tråden om alla bröllop verkligen är så fantastiska som alla säger. Jag var också lite skeptiskt...tänkte att det skulle spöregna, att jag skulle svimma i kyrkan eller nåt sånt. MEN, det blev verkligen en fantastisk dag. Bara det att man gifter sig med sin älskade gör ju att dagen blir fantastisk.
Sen kan jag väl erkänna att jag inte var 100% nöjd med håret. Jag och frisören förstod nog inte varandra riktigt så det blev inte som jag hade tänkt mig. Men jag kände mig ju fin i alla fall och det är ju bara en "baggis" i det stora hela. Det viktiga var att vi blev gifta! Det var en otrolig fin vigsel och vi kunde verkligen njuta av den vackra sången och musiken och allt där vi stod framme vid altaret. Mmmmmm Och festen blev bättre än vi hade hoppats på. Den dagen lever vi på länge!
Hoppas nu det går bra för er som står brud idag...antar att ni redan har sagt ja! Lycka till!!!