• elora

Sept-06 by Nonika # 2

Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2
  • elora

Hello girls! Idag ska vi på bröllop! Det är Petters kusin som gifter sig, hoppas vädret håller sig runt Lidköping. Ska bli intressant för de ska gifta sig utomhus, likt Nonika ska ha det :D

Igår var min väninna förbi som jättegärna ställer upp och fixar mitt hår. Hur klantig får man vara som "glömmer" bort att man har kompisar som (varit) frisör? (plus att jag är fadder till barnen, pinsamt...att inte tänka på henne tidigare menar jag...) Nåväl ingen skada skedd så igår kom hon och familjen hit och vi skulle göra en provuppsättning. Hade ingen aning om vad jag ville ha eg, jag har varit inne på uppsatt så länge nu men det tyckte hon absolut inte.
    Resultatet blev att hon tog fram locktången (!) och började locka mitt självlockiga hår! :D
    Det blev så häftigt, såg ut lite som Shirley Tempest lockar haha...

Lägger upp lite foton sen på min msn. groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek
    så får ni se. Ska dock inte ha det vita i håret. Vi ska försöka hitta röda strasshårnålar (matcha glasögon).

Måste sluta nu, ska ju på bröllop!

• Bordeaux

elora: jätte fin frisyr med blomma

monica

• netateta

Nu börjar det snart närma sig september brudar och jag håller på att få panik måste jag erkänna, sååå mycket kvar att göra och jag har ingen inspiration alls! *sväljer ångesten*

• Bordeaux

tjejer nu har jag och min m2b börjat fundera på egna löften.
    någon av er som ska skriva egna löften??
    som vill dela med sig??

en sak till , vi vill inte säga " tills döden skiljer oss åt"

döden har väl ingenting på vårat bröllop att göra

monica

• 060909

Hej alla brudar!
    Vad kul att läsa om allas förberedelser. Vi har lite kvar att göra på vigsel och festprogram men jag känner mig ändå väldigt lugn. Försöker att inte stressa upp mig för mycket.

Vi träffade prästen för några dagar sen och det kändes så bra. Vi blev påminda om varför vi egentligen gifter oss. Det är så lätt att sitta här på BT och fastna i alla små detaljer och stressa upp sig över hur man kommer se ut, om man ska ha ris eller inte... (men visst är det kul att planera sånt också så klart!)Vi kommer bli gifta trots allt och äktenskapet är verkligen en gåva! Ska bli härligt att säga ja om ett par veckor.

Bordeaux: Vi kommer att säga "tills döden skiljer oss åt." Känns annars som man försöker undvika det oundvikliga. Döden är ju faktiskt en del av livet också. Och det är ju själva grejen med äktenskapet, att man ska vara tillsammans tills vi dör. Men jag förstår vad du menar Ni kanske kan säga "till livets slut"?

• Nonika

Tjena tjejer!
    I dag har vi varit på vigselplatsen och övat med vår vigselförättare, vår vän Jenny. Det gick bra allting, och vi har ändrat oss om vart vi ska stå.
    Hon (Jenny) hade skrivit ett jättefint vigselprogram, eller vad jag ska säga. Alltså det hon ska säga var fint

Vi har i slutet "att älska i livets med-och motgångar", istället för "tills döden skiljer oss åt". Det tycker vi är fint och bra, vi vill inte heller ha det där om döden. Vissa säger "tills livet skiljer oss åt", för så kan man ju också säga om den ena dör och den andra lever vidare. Dessutom kan man ju aldrig lova någon att man ska leva tillsammans hela livet, resonerar en del, så nånting i livet kan ju göra att man går skilda vägar.

Ja, jag ska nog kontakta nån tidning nu

• Nonika

För övrigt är det ju bara 2 veckor kvar nu...börjar faktiskt bli nervös! Men det känns ändå som vi har koll på det mesta.
    Nu i veckan ska vi handla vatten och läsk/lättöl. I morgon ska jag försöka få tag på frissan igen, henne har jag försökt få tag på i flera veckor nu...blir lite stressad av att inte få prata med henne.

Min Mamma har köpt flasköppnare, så nu har vi såna så att det räcker.Ska även försöka få tag på husmor på skolan där vigseln ska vara för att höra om vi kan hyra uppläggningsfat odl. Det finns ju inget sånt i lokalen av nån underlig anledning.
    Ska nog även kontakta Ica och lägga till lite mat, är ganska orolig över att det inte ska räcka.
    Vinet har vi nallt på, så det måste vi också köpa mer av....vi satt uppe hela natten jag, Pelle och svärmor. Vi käkade kräftor igår, och så blev det som det blev...lätt hänt

Jag har bokat en tid för att fixa naglarna, torsdagen innan bröllopet. Ska bli roligt att göra dem fina, och det är antagligen den enda gången i livet jag kommer att gå och fixa dem.

Nej, det är väl bäst att gå och lägga sig, så jag orkar mördarpasset i morgon, 8-20 Men nu jobbar jag bara den här veckan ut, sen har jag semester i 3 veckor!!

netateta: Låter jobbigt att inspirationen har försvunnit....sätt dig och stolpa upp vad som ska göras, och vad som är mest akut att göra, så har du fått en början i alla fall.

• evkasu

Jaha, flickor hur går det? Är alla i tokplaneringsfasen eller?

Jag som varit kolugn vad gäller vädret (utomhusvigsel 2 sep) börjar bli lite orolig nu när det inte verkar komma något ljus i denna tunnel av regn enligt SMHI, inte ens början på nästa vecka?. Ja ja inte mycket man råder över men ändå, trist om det är så här...

Större delen av vår nätbeställning av vin har tappats bort av transportföretaget vilket innebär att mer pengar måste läggas ut för inhandling på systemet. Trist historia men jag försöker att inte låta det slå ned humöret, det är ju bara pengar.

Annars känns allt kanon, både D och jag känner oss lyckliga och pirriga. Jag är inte särskilt nervös utan känner mer att nu går det som det går.
    Ett sent avhopp har vi fått, en kompis flickvän som fått jobb i Frankrike och reser dit dagen innan.

Svensexa & möhippa väntas troligen på lördag enligt vad vi lyckats lista ut?

Klänningen är helt klar och fantastisk, min mamma är bäst!

Har en del kvar att fixa med, bordsplacering (nästan klar), festprogram, musiken under kvällen. Lite så. Och så ringen som ska vara klar denna vecka, är sååååå nyfiken på den!

Jag var på ansiktsbehandling igår, och ska till frissan och klippa och färga ikväll.

Ha det fint alla, hoppas ni inte regnar bort!

• Bordeaux

nu har nästan alla svarat,trodda faktiskt inte att någonb skulle tacka nej , men känns det ändå ganska bra, oroade mig lite när det blev så många.

nu är jag i bak och matlagnings tagen. har bakat basilkabröd, eget recept :) ska kalla det bruden basikika bröd. dom blev super goda.

västarna blir klara förhoppningsvis på fredag, alla kläder är inköpta, nu är det bara småpysselkvar.

skönt
    sista veckan ska jag INTE stressa.

monica

• Lilltrolle

Halloj

Tänkte höra med er hur ni räknar kring läsk och vatten och så tilltugg som typ chips, jordnötter och sånt. Vi köper ju in all dryck själva, sprit, vin å sånt är ju lätt att räkna på med vatten å läsk???

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2