Sept-06 by Nonika # 2
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Hej hej brudar!
IdaM: Så trist att tärnorna gruffar över vad de ska ha på sig, jag tycker nästan att det är en ära att få vara tärna och något man faktiskt väljer att ställa upp på eller ej. Och jag antar att de visste lite vad de skulle ha på sig innan? Synd att en del är så lättpåverkade (särskilt yngre osäkra tjejer...) vad andra säger. Men jag har haft det fullt upp med andras måsten oxå så jag vet hur tjatet kan bli.
Apropå dukar ska du ringa närmsta kemtvätt och fråga. Jag fick nog ge 40 kr/st har jag för mig. De hade dock ett svagt mönster i sig, typiskt "restaurang" mönster. Själv köpte jag vitt tyg på metervara som kostade 10 kr/m och ska provduka här nån dag. Tyget är lite tyngre och borde ligga bra på bordet.
Bordeaux: Så fin ring du verkar få! Jag köpte förresten underkläder idag jag med. Behöver bara trosor då klänningen har inbyggt stöd för tuttarna :D
lindamarias: Hoppas det blir någon svensexa för din blivande med. Det vill man ju de ska få ;) Vi gjorde som så att vi lät två personer hålla i trådarna eftersom våra kompisar är lite utspridda i städer runtomkring.
Nonika: Hehe nu är klockan nära midnatt (snart så...) och jag tänker på Pelle-plutt :D Hoppas han är rejält omhändertagen höhö...Full redogörelse imorgon då? :D
Jag kan väl avslöja att nu är troligen nya ringar på gång till oss. Den smeden som åkte utomlands är hemma på semester (men jobbar oxå) och sitter nu med min mors guldring som hon ändrat storlek på. Till denna blir det en järnring med en 2,5 mm briljant med guldomfattning.
groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek/ringar.msnw&PhotoID=131
Totalt för båda ringar: 3100 kr, inte dyrt alls tycker jag. Men en liten extra utgift får jag väl erkänna då de andra finns kvar. Men den ena vet jag att den passar på andra handen med, en liten "morgongåva" i förtid kanske?
Ja det har ju varit snack tidigare om vi skulle förlova oss och det var ju på tapeten men inget har hänt än så länge så nu har jag tröttnat och låter det vara som det är. Gifta oss gör vi ju vilket som ;)
Nä nu är det dags igen....!
ZzzZZZzzzz
lindamarias
Vi ska åka häst och vagn. Min kompis mamma gör det på bröllop så vi har bokat henne. Ska bli jättemysigt men jag har inte kommit på hur vi ska göra riktigt. För vi kan åka direkt till festen (tar 40 min) eller så kan vi åka till en gammelgård och ta lite kort. Men vi vill inte att gästerna ska behöva vänta. Vi får prata ihop oss i helgen, min m2b och jag :)
elora
Tack för tipset om kemtvätten.. ska höra om de har. Men de hoppas jag verkligen!
Jo, tärnorna var väl införståda när det gäller klädseln, men det blev som det blev! De andra två är väldigt glada och känner sig ärade att få vara det.
:D nu har jag köpt bröllopsbubblor som gästerna ska få blåsa på oss antingen vid kyrkan eller när vi anländer till festplatsen :)
elora: vilka snygga ringar!! gillar dom verkligen :)
jag leker med tanken att ha tre ringar - ser att en del ska ha det här på BT. Det skulle bli jättesnyggt med en slät ring som min förlovningsring o så vigselringen o sen en slät ring till....men kan man få två vigselringar eller hur ska man göra det på det mest praktiskt.... :o tar gärna emot tankar el tips.
Tjena tjejer. Är själv lite seg i kolan idag, jag passade ju på arr bjuda hit Pelles systrar och mamma, och en kompis. (Pelles mamma alltså). Så vi drack vin, grillade och hade det bra.
Fick ett sms precis när jag skulle gå och lägga mig, av Pelle (vi hade messat under hela kvällen). Då skrev han: Jag är den enda som är vaken.
Fick det sista sms:et vid 2-tiden, då han skrev: Sitter och tittar ut över en spegelblank sjö..är det inte brudgummen som ska däcka först?
Hahaha, så han verkar ha klarat sig galant, det var de andra som inte pallade.
Däremot försökte de lura i oss under kvällen att de satt på en Ålandsbåt, och inte skulle komma hem förrän vid 19-tiden idag. Men det vi bara nästan på...
Rigarna hämtade jag ut igår, och de ser precis ut som vi hade tänkt oss, eller som jag hade tänkt mig, för Pelle har ju inte sett dem än
Däremot är jag lite missnöjd med texten inuti. Vi valde att skriva 2 sept. -06, eftersom det i förlovningsringarna står: juni -05.
Men S:et i Sept, ser ut som ett P..
Vi skulle ha skrivit 2/9 2006...attans. Vad gör man nu då? Är det enkelt för dem att ändra inuti? Vad kan det tänkas kosta? Eller ska man gilla läget kanske?
Suck...alltid är det nåt man ska vara missnöljd med.
Pelle kom precis hem nu!
Han ska skriva och berätta sen
Nonika - verkar ju som om Pelle överlevt då, ser fram emot att höra sedan!
Vet ej om man lätt kan ändra gravyr men jag skulle nog ha gillat läget, vad gör det om hundra år liksom, er kärlek är ju densamma oavsett hur insidan av ringen ser ut. Man tittar ju dessutom inte särskilt ofta i ringen då den mest ska sitta på.
Fast det är klart, om du stör dig jättemycket på det så?..svårt??
lindamarias - kan du inte hinta din m2b om att det vore fint att få en tredje i morgongåva då? Eller till den första bröllopsdagen, om ett år?
elora - vad snyggt det kommer bli med dina ringar!
Apropå gästboksvykort - jag funderade på att göra egna kort på snyggare papper precis som johanna23, med lite typ "mina vänner" frågor, köpa en pärm att klä in i något snyggt papper och så fick gästerna fylla i sina kort och sedan sätta in dem i pärmen. Detta för att undvika tomma blad då den fina färdiga bok som elora tipsat om har typ 75 blad eller något och vi drygt 40 gäster bara.
På lunchen gick jag in på Ordning & Reda för att kolla om de hade någon bra pärm men hittade där istället en fiffig grej som nog passar oss. Det är som ett ringblock men med plastfickor i A5 storlek istället för papper. Även framsidan i hårdare plast har plastficka på insidan. Så nu kan gästerna istället sätta in sina kort i plastfickorna istället och i framsidan kan vi sätta något snyggt, t ex bild på oss+hälsning från oss eller den snygga tapet vi använde till kuverten till inbj.korten.
Enda dåliga var att det bara var 25 fickor men paren får väl köra fram+baksida, och alla kanske inte skriver heller för den delen.
Hoppas bara D gillar det precis som jag.
Det var dagens bra köp!
Ska hem till mamma & pappa och fålla löpare i helgen, köpte tunt mörkrött tyg på ikea i tisdags. Min fina klänning ska väl fixas till också, blixtlås i, halterneckband sys på.
Trevlig helg på er alla!!!
Hej hej! Idag har vi varit och valt ut och bokat min m2b:s frockout! Han kommer att bli såååååå himla fin! :D Den är rätt traditionell på ett sätt men han bär upp den som han vore och är) ;) världens underbaraste och vackraste skapelse på denna jord! Jag blev så till mig när han provade alla kläder att jag inte kunde låta bli att le!! Och igår ringde dom från guldsmeden och sa att min ring skulle bli försenad för att dom ha semester! Så jag ska hämta ut den en vecka innan bröllopet! Så jag få verkligen hoppas att det inte blir några problem då!! :)
lindamarias- bröllopsbubblor! Vad kul! Vad kostar dom på ett ungefär???
Nu ska jag gå å sova! Sov så gott allihopa! :)
Jo, jag nöjer mig nog med ringarna som de är. Pelle tycker de är helt ok också. Och man tittar ju inte så ofta i dem.
Vi ska ju lämna in förlovningsringarna på hamring igen också, så pengarna drar iväg ändå.
Ska ringa hon som gjorde våra silverringar för att höra vad hon tar för att hamra till dem igen. Antagligen billigare än att lämna in dem till smyckeaffären där vi köpte vigselringarna.
Pelle är fortfarande trött, han har somnat nu
Ska nog väcka honom..
Om ni inte är nöjd med texten i ringen brukar det vara lätt för butiken som gjorde texten att bara ändra den. Vi gjorde det på våra, då texten blivit fel. Vi kunde komma tillbaka 1h senare, så hade de fixat det!!
Hej!
Åh, hjälp vad ni skriver!!
Nonika: Kul att Pelle blivit "sexad" (heter det inte så, eftersom de blivande brudarna blir "hippade")!
Jag var också lite missnöjd med skriften i min ring, det är en väldigt otydlig skrivstil, man ser knappt vilket namn och datum det är. Men jag försöker tänka att jag vet ju vem jag gifter mej med ändå. :)
Jag kan inte kommenter alla era inlägg, jag har inte ens hunnit läsa igenom dem ännu. :)
Men jag kan ju skriva att på lördag, om en vecka alltså, är det äntligen min brors bröllop! Det kommer att vara spännande att se hur allt går, och säkert lär vi oss av deras misstag också. Men mest av allt kommer det att kännas som en aha-upplevelse, eftersom jag då kommer att inse att allt detta som vi och de har planerat så länge verkligen kommer att hända också! :) Just nu känns det bara overkligt och avlägset.
Brudnäbbarna prövade sina kläder, skor och hårspännen igår, de är jättesöta. :)
Jag funderar på att köpa blomblad som brudnäbbarna kan strö ut i gången i vigselrummet, men jag är lite tveksam. De kommer ju att ha varsin bukett i handen, så de har ju inga händer lediga till att strö ut bladen med.
Har gjort målarböcker med passande ljuslila pärm åt de två småttingarna som står på gästlistan, så de ska ha något att syssla med också. Färgkritor och stickers kommer de också att få, och kanske ballonger också.
Börjar ni andra bli nervösa än? Jag får ibland en nervös kittling i magen när jag tänker på att det bara är 6 veckor kvar nu! (42 dagar!)
Idag är det exakt 5 veckor kvar!!
Wow säger jag bara...det känns både fantastiskt, underbart, spännande, roligt, nervöst och STORT!!
Idag var vi med den lilla dottern till sömmerskan och tog mått till hennes klänning. Jag hade med mig de nyinförskaffade underkläderna och provade allt (utom trosorna, känns som överkurs...). Jag har ju köpt en sorts korsett, den går från revbenen och ner till troskanten. Och wow, vad bra det blev! Jag har säkert minskat midjeomfånget lite också, för klääningen satt nästan lite för löst!?
I alla fall, så kände jag mig riktigt snygg och vacker! Har aldrig känt mig så vacker i klänningen som jag gjorde idag det bådar gott.
På tal om vikten, så har vi lagt oss i hårdträning i spåret (promenader). I morse var jag ute och gick 7,5 km. Ska göra det varje morgon så långt det bara är möjligt nu.
Tack Ida för inlägget i gästboken (och elora, dig har jag väl redan tackat hoppas jag?).
Jag har suttit och skrivit in en del av personbeskrivningarna på datorn idag också, och mailat 40 av dem till en kollega som är Amerikan. Han ska översätta dem till engelska, eftersom vi kommer att ha en engelsktalande fäst på bröllopet. Det kan ju vara kul för honom att kunna hänga med också. Ska maila låtarna vi har på vigseln också, så han kan vara med även i dem. Det är ju "Av längtan till dig", med Cajsa-stina, och "Kärleken förde oss samman" av Ulf Lundell.
Har precis nattat den lilla huliganen, och nu är vi helt slut. Ska gå och lägga mig nu...Pelle är fortfarande trött efter svensexan, men en berättelse har han knåpat ihop som snart kommer
Go´natt...