• elora

Sept-06 by Nonika # 2

Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2
  • evkasu

Nonika - Har läst om allt strul med din fotograf, jisses vilken trist historia. Måste genast ringa runt och dubbelkolla allt vi har bokat så det inte blivit dubbelbokningar? Men den här fotografen verkar ju jättebra, superfina bilder! Jag känner också att det får lov att vara värt lite pengar med fotograf, så man har något snyggt att titta på när man sitter och drömmer tillbaka på hemmet i framtiden skönt att det ordnat sig för dig iallafall!

• elora

Tjabba BTB (Brides to be)

Du Nonika, nu fattar jag inte -var det han knäppot som fotade en bekant, som ni har pratat med och som verkade seriös (www.kimlill.se) eller är det nån annan? Det verkade lite mysko att allt lät så bra helt plötsligt och ni vågar anlita honom, menar jag bara ;)

Tyckte annars att Kim var duktig på att fota, han verkar även duktig med PSP och redigera bilder, det är ju toppen.

Kan bara säga att vi är väldigt nöjda med vår kompis som ska fota för hon må vara hobbyfotograf men hon är driven och kan mycket med ljus och andra element man måste hålla reda på. Ska lägga upp lite bilder hon tog när hon testade ljus etc i kyrkan förra helgen.
    groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek/fotografbilder.msnw

Jag kommenterar era inlägg imorgon tror jag, är lite trött i ögat nu.

MEN jag har härliga nyheter: har totalt missuppfattat priset på bygdegården så istället för 3700 kr kostar det 2400 kr! Det är en bra skillnad, pengar vi kan lägga på ev min nya ring. Jepp...är så sugen men nu ska hon få se över min guldring om den är något att "ha" och sedan ge pris.

Och cateringtjejen var ju med till bygdegården och gav klartecken till att laga all mat där. Toppen tyckte nog både hon och jag ;)

Har dessutom bokat träff med en frisörtjej som kan fixa håret hemma -lite spännande och jag längtar efter att höra vad hon har för idéer för själv är det syntax error! Håret känns för hemskt helt enkelt. Så nu mer än nånsin vill jag ha hjälp i alla fall. Tur att det verkar finnas billig o bra hjälp inom räckhåll.

Det får bli en macka innan sängläget! hehe...

ciaooo

• Penny J

Hej.

Jag ska också gifta mig i september. Har varit inne och kikat lite i er tråd tidigare men inte gjort något inlägg men nu så... Var i Tyskland och handlade alkohol förra veckan men är lite orolig för att vi köpt för lite. Får kanske köpa lite extra på systemet innan för man vill ju inte att allt skall ta slut vid halv tolv...

• Penny J

Elora... Uppsatt tycker jag. Ursnyggt halsband förresten!!!

• elora

Penny J: Välkommen by the way! Skriv gärna så mycket du bara kan och uppdatera oss lite om ert bröllop ;) Vart ska det bli av? Kläder? Stort/litet? Jaaa allt skojsigt vill vi läsa om :D

Tack för åsikten, tycker oxå att det känns finare med uppsatt. Har ju redan köpt en tiara men med halsband och alla pärlor som finns känns risken lite stor att det blir för mycket "plotter". Kanske ska ta en blomma i håret i stället? Jag är ju lite svag för sånt med ;)

Men men, det är ju mycket man gillar. Det svåra är ju att få allt att passa just mig. Suck...det är jobbigt att vara Tvilling ;)

:D

• Bordeaux

hello girls ,
    får man vara med här
    gifter mig 16 september

• Bordeaux

hej igen
    nu har vi skickat ut våra inbjudningskort,,, hoppas att alla kommer , men några får gärna lämna barnen hemma:) så dom kan parta ordentligt.

monica

• Penny J

Hej Bordeaux. Välkommen. (säger jag som hängt i denna tråd i typ 2 dar... ) Idag var jag och m2b på stan och köpte kostym till honom. Han blir sååå fin. Och igår provade jag min klänning. Den är typ klar. Bara lägga upp den lite på längden också. Kul! Vi gifter oss den 16 september så det känns att det börjar närma sig.

Elora... Ja, jag kan tycka att det finns risk för att det blir för "plottrigt" om man har för många små detaljer för då förtas liksom effekten. Skulle nog satsa på en blomma om jag var du... men det är jag ju inte.

• j o n n a h

Hej tjejer!

Elora: kul att du gillade idén med "gästbokslapparna i lådan"! börjar nu faktiskt luta åt att det blir nåt sånt arrangemang, så kan man ju sätta in de i album/bok sen tillsammans med kort på gästen! Ja, det är faktiskt skönt att slippa tänka på lokalen, bordsdekorationer och dukning osv. Tycker att det är mycket ändå! Ska alla här inne fixa och greja själva? Vi gifter oss i GBG, förresten. Trevligt att bygdegården ni ska vara i var billigare än du trott, det är alltid skönt att det kostar mindre, allt är såå dyrt ändå!

Evkasu: blir lite impad av alla er som gör allt själva, dukning, ordnar serveringspersonal och lagar mat och grejar! har ni stort bröllop? ska ni göra mycket själva?

ell: Ja, jag är nog också mer inne på idén med "lådan" nu, det känns faktiskt lite skojigt!

Nonika: Oj, det där med fotografen lät inte skoj alls! Fotografen som är så viktig, bilderna kan ju inte tas igen om man säger så.. Hoppas det ordnar sig för er! och tack för välkomnandet!
    Tror absolut att ditt inköpta vin räcker!

Bordeaux & Penny J: Vad roligt med fler 16/9-brudar!!!

Förresten, när gifter sig alla här? I september vet man ju, men datum? har ju inte varit med sen trådstart..

har iallfall pratat med fotografen idag, ska träffas nästa vecka och ta en provrulle. försökt få tag i solosångerskan också, men inte lyckats, tyvärr.. och så ska klänningen justeras, och festprogrammen bli klara.. men programmet får nog vänta ett par veckor!

ha det toppen i värmen!!

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2